Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: mijn 911 T naar een RS resto

02 jun 2013 15:47

Wat is ie mooi geworden zeg!! Kleur grandioos, ducktail top! Echt een ge-wel-di-ge kar ! :cheers:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

02 jun 2013 16:53

nee hahah niet motormeister, die verhalen ken ik...

Re: mijn 911 T naar een RS resto

02 jun 2013 17:34

Gelukkig :thumleft:

.. dan is het nog wel te redden :wink:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

02 jun 2013 19:32

Mijn auto werd door RV in 1x beter afgesteld dan bij Piet Kraan in 5 pogingen :wink:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

02 jun 2013 19:52

Kraan is goed met carburateurs....

Re: mijn 911 T naar een RS resto

12 jun 2013 9:18

ik ben gister naar Visser geweest en kwam met de staart tussen de benen terug.
Hij zag er geen heil in, vondt dat de motor met verkeerde keuzes was opgebouwd, het zou veels teveel tijd gaan kosten om het goed te laten lopen.

enfin hier lopen de meningen wat uit elkaar want ik heb inmiddels al een aantal mensen gesproken incl Alan van canford classics ( UK ) die zeggen dat dit juist een hele goede setup is.
er zijn er meer die een 2.7 of 2.8 op 40 mm webers hebben met dezelfde set up als mijn motor.

enfin ik stond op het punt om er maar een 3.2 in te gaan lepelen maar twijvel nu toch...

Re: mijn 911 T naar een RS resto

12 jun 2013 10:32

De gemiddelde Porsche garage zal geen rollenbank of engine dyno hebben staan om de zaak goed te kunnen diagnostiseren en vervolgens met de nodige expertise en niet te vergeten een grote voorraad sproeiers, emulsion tubes etc. Af te kunnen stellen.

Je praat nmm momenteel dan ook met de verkeerde mensen. Kijk bijvoorbeeld eens wat respectievelijk Duel, Beek autoracing, Bccp of Autosport Company voor je kunnen betekenen voordat je nieuwe motoren gaat inlepelen (wat echt onzin is!)

Reken erop dat je zo een halve dag tot een dag bezig bent.....

Succes!

Re: mijn 911 T naar een RS resto

12 jun 2013 11:59

@ 964HP.

thanks voor de motivatie, ik had duel al geprobeerd maar die repareert alleen hun eigen motoren.
Ik heb die andere een mail gestuurd en ik denk dat ik toch maar even doorga met dit blok .

gr,
bas

Re: mijn 911 T naar een RS resto

12 jun 2013 12:39

Met de klassieke 911 club zijn we vorig jaar te gast geweest bij http://www.basautoservice.nl/. Die naam moet je toch bevallen en hij heeft ervaring met klassieke Porsches. Na die meeting zijn een aantal clubleden bij hem langsgegaan en zonder uitzondering zijn de ervaringen positief. Enige naddel is dat Lichtenvoorden niet echt in de buurt is van Haarlem, maar even bellen om het te bespreken kan altijd.

Re: mijn 911 T naar een RS resto

12 jun 2013 14:19

Had ik in andere post ook al aangegeven. Voor alfa motoren wordt Basautoservice al jaren zeer hoog aangeschreven.

Re: mijn 911 T naar een RS resto

12 jun 2013 15:02

Wordt weer een beauty!
Schitterend project.

Re: mijn 911 T naar een RS resto

18 jun 2013 10:12

autootje gaat vandag weer naar de garage voor een olielekkage, het hele blok moet uit elkaar want de krukaskeering lekt, grmpf :evil: :evil:

daarna een afspraak bij bas auto service om het blok goed te laten lopen en er de 200 pk die erin zit uit te halen.
gisteren is de auto getaxeerd op 57 k dus dat is wel weer een fijne opsteker.

gr,
bas

Re: mijn 911 T naar een RS resto

18 jun 2013 13:01

Dat had ik ook na mijn blokrevisie. Bleek dat de keerring helemaal scheef zat. Ik dacht dat ik het zorgvuldig had gedaan en het was me ook niet opgevallen bij het monteren van het vliegwiel. Ik heb de keering toen geplaatst samen met de krukas en waarschijnlijk in de hectiek om de blokhelften goed en snel op elkaar te krijgen dit over het hoofd gezien.
Ik heb er nu een nieuwe ingeduwd met wat Curil T aan de buiten zijde en gezorgd dat hij net iets onder de rand zit, maar niet zo diep als de uitsparing. Ik hoop dat hij zo de olie-retour gaatjes van het de kruk-as niet blokkeerd en op een vers stukje krukas afdicht. Ik heb namelijk gelezen op Pelican dat er in de krukas een heel klein "geultje" ontstaat waar de vorige keerring de as heeft geraakt. Ze adviseerde daar ook de binnenste veer van de keerring wat in te korten, maar dat heb ik niet gedaan.
Ik ben benieuwd naar de resultaten bij Bas...het wordt vast een kanon!

link Pelican

Re: mijn 911 T naar een RS resto

09 jul 2013 15:44

update : heb na veel overwegingen toch gekozen voor het sterkere 7R carter omdat er ergens zo'n 200 pk op komt te staan en dat was wat teveel voor het 3R carter.
Motor dus weer helemaal uit elkaar geweest en weer opnieuw opgebouwd.
ga de 911 morgen weer halen en ben benieuwd naar de performance, die liet met de vorige configuratie wat te wensen over.

Afbeelding
Afbeelding
en mezelf getrakteerd op een nieuw stuurtje !
Afbeelding

Re: mijn 911 T naar een RS resto

09 jul 2013 19:42

Klasse bezig ! :thumleft:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

09 jul 2013 20:17

wowie! 8) :thumleft:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

09 jul 2013 20:33

nog ff en je doet het met je ogen dicht :mrgreen:

hoop voor je dat de problemen hiermee zijn opgelost

en dat je maar spoedig kan :drive:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

09 jul 2013 22:02

Is heel fraai geworden Bas; zie je wel een keer rijden hier in de buurt. Je hebt wat andere keuzes gemaakt dan ik en dat maakt het nu juist leuk, de kleur is in elk geval :thumleft: en de taxatiewaarde geeft mij weer moed :mrgreen:

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 10:15

Heinz schreef:Met de klassieke 911 club zijn we vorig jaar te gast geweest bij http://www.basautoservice.nl/. Die naam moet je toch bevallen en hij heeft ervaring met klassieke Porsches. Na die meeting zijn een aantal clubleden bij hem langsgegaan en zonder uitzondering zijn de ervaringen positief. Enige naddel is dat Lichtenvoorden niet echt in de buurt is van Haarlem, maar even bellen om het te bespreken kan altijd.


Enig idee of basautoservice ervaring heeft met de MFI-pomp?

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 10:29

Dat weet ik niet, maar ik zou ze gewoon even bellen.

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 10:33

Heeft ie, anders Blankenmeijer, Kraan, Twinspark racing.

Is ook weer niet zo complex. De betere dieselpomp reviseur kan het mits hij de gegevens heeft.

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 11:11

Wil dat de auto op een testbank wordt (fijn) afgesteld - die heeft niet iedereen...

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 11:14

Die heeft Bas zeker, een hele mooie zelfs.

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 11:24

Ja dat weet ik. Vandaar mijn vraag. Ik was benieuwd of er tijdens die dag met de Porsche club ook is gesproken over het MFI systeem. Ik heb inmiddels een afspraak staan!

Re: mijn 911 T naar een RS resto

10 jul 2013 12:16

Michiel, ik denk dat de fijnafstelling in de auto moet. Dwz rijden met sensor in uitlaat etc. Waren Peter en ik mee bezig voordat ik een aanvaring kreeg.

Het specifieke karakter van het blok kun je dan meer inregelen. Heb nog een manual van Peter waar e.e.a. instaat, kan ik je mailen.
Plaats een reactie