Bedankt voor jullie advies, ik heb een setje besteld
Ik weet dat sommige van jullie denk dat ik beetje door heb gedraaid met poetsen, maar er zit ook wel degelijk een reden achter mijn minuteuze aanpak. Dat reden is heel eenvoudig; hoe meer ik van mij auto in mijn handen heb gehad hoe beter gevoel ik heb voor waar eventuele problem kunnen zijn. Zo al poetsend bouw ik een model van mijn auto in mij hoofd op en weet ik precies hoe alles werkt en aan elkaar zit. Bijwerking is dat ik een auto hebt die in beter staat verkeert dan menige andere vergelijkbare exemplaar.
Vandaag ben ik daarom aan de slag gegaan met de achterlicht unit aan de bestuurders zijde
Eerst heb ik de lamp unit uitgebouwd.
Het viel hier best mee qua viezigheid maar twee dingen viel mij op:
1) de nood ontgrendlingskabel zit keurig verstopt achter de lamp unit. Maar om er bij te komen moet de motor klep open om de lamp er uit te halen...maar als de klep open kan heb je de kabel niet nodig

Ergens snap ik iets niet...
2) de plakband waarmee de kabel bevestigd moeten worden heeft los gelaten

Eerst maar schoonmaken

Zo, dat is beter

Daarna de plakband vernieuwd en de kabel weer vast geplakt zoals dat af fabriek was gedaan.

Toen was de lamp unit zelf aan de beurt. Eerst maar goed schoonmaken

Na 15 jaar dienst heb ik ook alle gloeilampen vervangen voor een frisse setje. Het verschil in lichtopbrengst tussen de oude en nieuwe set is best groot. Ik kan iedereen adviseren de lampjes te vervangen. n totaal ben ik geen 10 euro kwijt geweest en de auto is een stuk zichtbaarder geworden

Een after foto zijn jullie nog van mij verschuldigd want ik wacht nog op nieuwe achteruitrijlampen. Dat is een experimentje waar de meningen over verdeeld zullen zijn, maar daar vertel ik jullie meer over als ze binnen zijn.