Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

20 aug 2010 19:30

Als hij een beetje gas gaat geven niet :wink:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

20 aug 2010 19:55

Goed, het hele "verhaal" in foto's nog een keer...

Met een hoop tips ging ik weg bij Renntech, dus netjes met de schroevendraaier die afdekplaat uit de auto gehaald.
Afbeelding

De moeren waarmee de uitlaat vast zat, waren snel los, echter de pijpen waar hij op aangesloten was daarentegen, zaten ERG vast geroest (ik ben niks gewend he)

Afbeelding

Uiteindelijk was er dan (na de tip van Joost/Renntech voor de kruipolie, doh!) eindelijk beweging in te krijgen, en nadat hij eraf was, kan je door de auto kijken!

Afbeelding

De oude uitlaat had wel wat gaatjes, weet niet of dat wel mag eigenlijk zo, maar goed, hij gaat er toch af ;)

Afbeelding

En nu staat hij dus lekker op de bok, morgen weer verder, even informatie inwinnen hoe het slimst de nieuwe erop te zetten. Of en hoe ik de pijpen en aansluitingen nog schoon moet maken! Heb er alle vertrouwen in, dat dat goed gaat komen!

Afbeelding Afbeelding
(hij is wel dik uit dit standpunt!)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

20 aug 2010 20:59

De oude uitlaat had wel wat gaatjes


Dat zijn geen gaten, de eindpijpjes zijn er gewoon even aangehecht met een lasapparaat :shock: En omdat er te zwaar lasapparaat (qua vermogen) is gebruikt zijn er ook wat gaten (zie rechter pijpje) in gebrand. Daarna heeft men maar gekozen om het linker pijpje met een paar hechtlasjes vast te zetten.

Horen die pijpjes (net als bij een Kever) met klemmen vast te zitten :?:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 0:10

Zou goed kunnen, standaard wordt hij geleverd met-zonder de pijpjes. Die horen dan te lopen naar de echte uitlaten, die door de bumpers heen kwamen.

De vervangende heeft (zoals je ziet) wel helemaal vaste pijpjes, dus die wordt vast mooier/beter/meer! (haha).... Morgen verder

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 0:23

Kijk valt toch reuze mee zo'n uitlaat verwisselen :wink:
Gaat langzamerhand wel ergens op lijken zo. En niet schrikken van de rook als je hem weer start, die kruipolie moet ergens heen :mrgreen:

Maareh je durft wel door de auto alleen op twee oprijbokjes te zetten zonder assteunen. Nou weet ik dat een 356 geen heel zware auto is maar ik heb nog eens een jag gehad die ik er op had geparkeerd en de volgende ochtend toen in in de garage kwam waren die bokjes van pakweg 40 cm gereduceerd in niet meer dan 5 cm hoogte. Toen snapte ik ineens waarom er een sticker op zat "alleen gebruiken in combinatie met assteunen" 8)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 11:22

Horen die pijpjes (net als bij een Kever) met klemmen vast te zitten

WILLEM!!! Zou jij toch met je "achtergrond" moeten weten :D

Pascal, je oude uitlaat is standaard, echter waar de vorige eigenaar zijn bak en braad kunsten heeft vertoond, gaat bij een standaard uitlaat er 1 pijp met een een bocht naar rechts en vervolgens met een volgende bocht door de chromen bumper rozet. andere pijp idem
En zoals je ziet: Klemmetjes, geen las
Afbeelding

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 13:34

WILLEM!!! Zou jij toch met je "achtergrond" moeten weten


Ja, hallo, sorry hoor....... :mrgreen: maar het is alweer even geleden dat ik een uitlaat van een Kever in m'n handen heb gehad. :oops:

Maar ik heb toch gelijk of niet :?: :scratch:

Afbeelding

Ja dus :!:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 16:17

@Willem: :salut: &offtopic: Er zit nog ergens in Hilversum een km teller in een 356 die van jou is......

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 17:05

Dat zei ik toch Gijs ;). Met-zonder ;)

Anyway, een tripje naar de onderdelenshop later, uitlaatkit, zit hij eronder. Ging soepel over de pijpen, aandraaien en klaar.

Ziet er wel erg stoer uit, al moet ik wel uit gaan kijken met steile/hoge drempels ;). Geluid is was zwaarder dan eerst, maar wel lekkerder ;). Meer boxer nu, raar maar waar ;)

@Maurice: mijn 356 weegt in zijn geheel, wat jouw jag op 1 as had, en dan heb je nog speling. Deze bokken konden het goed hebben.

Whoei, volgend project kilometerteller en de toerenteller weer naar het midden ;)

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 18:22

Goeie investering geweest dus :wink:
En inderdaad, zoals ik al aangaf moest de jag het doen met 1860 kg leeg gewicht. Met de voorkant op de bokjes en dus dat loodzware gietijzeren blok in de waagschaal was net ff te veel :mrgreen:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 18:37

paSCal schreef:Afbeelding

Zoek de verschillen... :^:

Afbeelding

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 18:42

Dat mag jij doen, de volgende keer als ik bij jou op de oprit sta :cheesy: (hehehe)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 18:46

ik vind het stoer dat je dat zelf hebt gedaan. en ik vind het er goed uitzien. :thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 19:50

:thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 aug 2010 21:37

Gaaf, ben ook met zo'n uitlaat bezig .................... :wink:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 8:52

Ook 356 gekocht? :mrgreen:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 9:45

paSCal schreef:Jij kent mij duidelijk niet Wim ;).... Echt, zo links als mijn handen zijn ;)...


Zie je wel dat je het kan. :cheers:
2 linkse handen hoeven altijd niet onhandig te zijn. :thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 11:43

Nog even de "voor" en "na" plaatjes....

Afbeelding :arrow: Afbeelding

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 11:56

Die kleur blut orange is toch mooier als dat gewone rood. :mrgreen:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 12:42

paSCal schreef:Nog even de "voor" en "na" plaatjes....


.. zit de kentekenplaat minder scheef :?: :cheesy:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 12:57

Ziet er gaaf uit, die nieuwe uitlaat! Erg stoere look zo.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 13:24

Olaf schreef:
paSCal schreef:Nog even de "voor" en "na" plaatjes....
.. zit de kentekenplaat minder scheef :?: :cheesy:
Jep ;) (maar nog steeds geen verlichting, toch eens ophalen van de week ;) )

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 21:47

Dit kontje schreeuwd naar een ovale Carrera eindpijp. Ik zeg de twee pijpjes naar elkaar toe en een ovale stortkoker oplassen. Ga je de streepjes (houden in niemansland op) nog verder door laten lopen in de onderzijde van de schermen? Voor je kentekenverlichting zijn er tegenwoordig heel aardige RVS busjes te koop met daarin led's. In de motorwereld wordt er veel gebruik van gemaakt. Ook zeer gewild bij de "old school" hotrod boys. Verder helemaal top deze Coupe!

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 22:00

Zodra Jeroen weer een keer tijd en zin heeft, ga ik hem inderdaad door laten lopen. Komen er ook wat extra stickers op ;)....

Ovale pijp, nog even niet, vind deze op dit moment ERRUG stoer (hehe)....

Nog tips waar ik die busjes kan vinden? Zit zelf te denken aan een RVS "dakje" van EMPI ;)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 aug 2010 22:40

klik
:wink:

Dat betekent -dus- wel schroefgaten boren in je kentekenplaat. Aangezien je dat niet wilt is zo'n empi-dakje een goed alternatief.
Plaats een reactie