Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

04 apr 2016 9:44

Nee joh....deze zomer nog rijden!!!!
op mijn fiets
Maar zonder gekkigheid...ik haal me wel behoorlijk veel extra werk op mijn hals met deze beslissing.
Tegen de tijd dat ik naar de apk kan met deze wagen is benzine al verboden en rijden we elektrisch!
:lol:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 apr 2016 13:30

Werk voor gevorderden maar super idee! De moeilijkheid van het lipje aan het voorscherm is nog het minste waar ik aan zou denken bij deze conversie. Ik zie teveel van die turbo schermen waar de wielen niet goed in de kasten staan als de auto eenmaal op zijn wielen staat. Wat dat betreft heeft Singer dat helemaal goed voor elkaar. Motto is dan ook zet de auto op zijn wielen met al het gewicht er op en aan voordat je de schermen inlast. Het laatste woordje is ook cruciaal ..... inlassen in plaats van oplassen.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 apr 2016 13:49

De schermen zijn al turbo-breed, of hebben we het nou over iets anders?
Het enige wat ik moet lassen is het lipje en een extra stukje om de verbreding verder naar beneden te trekken.
Morgen ga ik naar een carrosseriebouwer (carr.bouwer Jansen in Raalte) om info in te winnen over het te maken stukje.
En om te informeren naar de kosten als zij het doen.....mocht het mij niet lukken :lol:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 apr 2016 14:01

Sorry, dacht dat je de scherm randen er ook nog op in moest lassen. Dat lipje maken is met beleid natuurlijk wel zelf te maken als je een krimp en strek apparaatje hebt. Gewoon uit twee delen maken, het schermrandje van de wielkuip er als laatste inlassen.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 apr 2016 14:09

Geen probleem hoor! :thumleft:
Dit zelf maken zou wel een optie zijn als ik dat gereedschap zou hebben.
Maar ik dacht..."laat ik het mezelf eens makkelijk maken". :D

Hoe bevalt de Rometsch?
Ik zag dat hij klaar was!!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 apr 2016 14:15

En een dag met de auto heen en weer slepen .... dan heb jij echt die randjes er wel in hoor.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 apr 2016 20:20

Zet uhm op, een 2.8 RSR is :thumleft:

Ben benieuwd naar de vorderingen...

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 apr 2016 12:50

Het wordt natuurlijk niet echt een 2.8 RSR-replica maar meer een F model met turbo schermen :mrgreen:

Hier nog wat vorderingen van de afgelopen tijd.
Lekker op mijn gemak verder gegaan met demonteren en het verbaast mij hoe makkelijk de meeste dingen los komen.
Eerst maar eens de achterruitjes eruit gehaald, op zich niet heel spannend maar je moet wel weten waar het precies vast zit.
De schanierpunten waren makkelijk te vinden maar hoe hij aan de B-spijl vast zat was even een raadseltje.
Vooral omdat ik de schroefjes niet kon zien zitten. Nadat ik het uitgevogeld had was de tweede echt appeltje eitje. :thumleft:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

De strip die onder de ruitjes zit was echter vastgelijmd en deze kwamen er nou niet bepaald heel mooi vanaf.
Hopelijk kan ik ze nog wel weer mooi maken als ze weer op moeten.
Afbeelding

Toen was het olieklepje aan de beurt, het klepje zelf was geen probleem. Dit zit gewoon vast met 2 imbusjes, het mechanisme om het klepje te openen had wel
wat meer voeten in de aarde. Ook hier geldt weer: als je niet weet hoe het zit is het wel weer een zoektochtje en omdat ik niks wil slopen ben ik soms misschien iets te voorzichtig.
Het borgpennetje op de laatste foto was echt een gepriegel.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het kachelgedeelte viel gelukkig allemaal wel mee vooral omdat hier grote delen gewoon los zaten of maar met één schroefje vast.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De twee verdeel systemen die er voor zorgen dat je de lucht naar de voorruit blaast of naar je voeten zijn ook eenvoudig los te maken.
Even de kabeltjes losmaken, daarna de roostertjes aan de binnenkant losmaken en de luchtbuizen en je haalt ze er zo uit.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Dat extra luikje in de kofferruimte en het stuur was ook goed te doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Ook maar eens voorzichtig gekeken naar de achterruit en hoe deze er uit moet.
De strip die in het rubber zit ging er vrij makkelijk uit, al verboog deze wel een beetje.
Het is een kwestie van een schuifje opzij schuiven en dan rustig aan de strip omhoog wippen.
Maar hoe nu de ruit uit het rubber moet weet ik niet. Een kameraad zei dat ik deze gewoon van binnenuit met mijn voeten eruit moet drukken.
Alleen vind ik dat wel een beetje spannend, dus alle tips en trucs zijn welkom. Ik krijg sowieso het idee dat dit wel iets is om met twee man te doen, anders trap ik hem eruit
en klettert die zo kapot op de grond. Zijn van die zuignappen een pre bij dit klusje?????
Afbeelding Afbeelding

Zo...dat was het voorlopig weer even.
Het leuke van het demonteren vind ik dat het allemaal kleine klusjes zijn, dus als ik af en toe een uurtje over heb kan ik lekker ff aan de slag.
En omdat ik nu geen kabaal hoef te maken (slijpen, zagen of met de compressor) kan ik ook bezig terwijl de kiddo's op bed liggen!
Als het zo doorgaat dan verwacht ik wel dat hij nog deze zomer naar de straler gaat.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 apr 2016 18:29

Je hebt waarschijnlijk ook een lang voorklep nodig, dan is de sluitplaat anders, verder naar voren.
Tegenwoordig heb GRP lange kleppen met de sluiting van een G model.
Kan je veel werk schelen.. Ik kan zo niet zien welke je nu hebt zitten.



https://www.f-s-h.com/navi.php?a=304&lang=eng

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 apr 2016 19:51

Neppert schreef:Maar hoe nu de ruit uit het rubber moet weet ik niet.


Je had de strip kunnen laten zitten ..

Van binnenuit - begin je in een hoek het rubber naar buiten te werken, met een plastic spatel o.i.d. --- en zo ga je steeds een stukje verder ----

Ook bij het terugplaatsen van de ruit - eerst het rubber er omheen en de bies er in, voordat je de ruit "in de koets" trekt ... met behulp van een touw dat je in het rubber hebt gelegd :idea:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 apr 2016 22:36

Beschadigde sierlijsten is duurder dan het ruitrubber: stanleymes.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

15 apr 2016 8:15

ik heb bij mijn achterruit eerst wat tape op het dak en het raam geplakt met wat speling. Daarna in de auto gaan liggen en met je voeten tegen de achteruit en dan langzaam duwen waar je met je handen in de hoeken het raamrubber wat meebeweegt.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

15 apr 2016 8:16

@ Olaf.
Bedankt voor de uitleg :thumleft: , jammer dat ik weer te snel te werk wou gaan en die strip er al uit heb gehaald.
Was beter te verwijderen geweest als alles eruit was. Gelukkig is het nog wel recht te maken, maar voor de voorruit weet ik
wat me te doen staat.

@ Roondejong.
Het stanleymes laat ik nog achterwege. De rubbers zien er namelijk nog heel goed uit, ze vertonen nergens droogte scheuren oid.
en ze voelen nog heel soepel.

@Porsche355.
Gouden Tip!!! :thumleft:
Dit scheelt me idd. heel veel werk. Maar ik moet eerst kijken hoe de voorkant eruit ziet als de wagen terug komt van de straler.
Volgens mij zit er namelijk nog wel wat werk aan en misschien is een verbouwing dan ook wel nodig.
Ook zit ik er aan te denken om vooraan een oliekoeler te bouwen dus dan moet ik misschien de voorkant aanpassen.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

15 apr 2016 8:20

@Nielske.

Aan het gebruik van plakband zat ik ook al te denken (als ik niemand heb om me te helpen).
En goed om te lezen dat er meerdere manieren zijn om een ruit te verwijderen.
Deze tip was me ook al door een kameraad aangereikt maar hij leek me nog al spannend (bang dat de ruit knapt).
We gaan het meemaken!
:thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

15 apr 2016 18:49

Man man man ! Wat een klus! Met een "big smile" weer ff de laatste ontwikkelingen door gelezen.
Ik ben echt heel benieuwd wanner je P het asfalt weer echt gaat raken.

Sucfes weer. We blijven het volgen! :popcorn:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

16 apr 2016 7:56

Nog een paar jaartjes sleutelen en dan begin je gewoon je eigen Porsche bedrijf Gijs :D
Op deze manier ben ik eigenlijk ook begonnen met mijn Land Rovers..

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

16 apr 2016 19:45

Ik lig nog net iets voor :wink:
Hopelijk heb je iets aan deze foto. Zijn dezelfde verlengstukken voor de voorschermen.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

17 apr 2016 14:47

@MPH
Leuk om te lezen dat mijn project met een big smile wordt gevolgd MPH.
Het is ook leuk om mijn vorderingen hier te delen en de reacties te lezen. :thumleft:

@stobbie
Porschespecialist Neppert zal er nog wel even niet komen Paul, uiteraard moet je ergens beginnen
en misschien komen er wat veranderingen op carrière-gebied aan (ik praat je wel bij als we naar de dierentuin gaan :wink: ).
Leuk trouwens dat je ook weer eens hier op het forum komt kijken :thumleft:

@Sid86
Dit soort foto's zijn altijd welkom. Waar ik echt benieuwd naar ben is hoe je deze klus hebt aangepakt.
Is er een bepaalde volgorde die je moet volgen en heb je ook de bumper gemonteerd of alleen de kofferklep
als referentiepunt gebruikt enz enz enz..... :popcorn: :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

18 apr 2016 10:03

Nou, het is nogal een bewerkelijk klusje waar met uitmeten een beetje goed geluk bij komt kijken :scratch:
Ik kan nog wel wat foto's doormailen, moet je even je adres pb'en.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

18 apr 2016 10:06

Thnx Sid!

Pb gestuurd!
:thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 mei 2016 20:25

Vandaag heel even de tijd gehad om iets te doen.
Ik dacht....laat ik even kijken hoe het gaat met de achterruit.
Had verwacht dat het een hele klus zou worden maar dat viel echt heel erg mee.
Dit komt, denk ik, omdat het rubber nog super soepel is.
Met een kleine ijzeren spatel kon ik het heel makkelijk naar buiten werken, nadat ik het bovenste gedeelde en een stukje van de zijkant gedaan had
kon ik de ruit er gewoon uithalen. Het plakband was niet eens nodig...maarja...better safe than sorry!
Als alle klusjes zo snel zouden gaan dan zou ik morgen met de Neppert naar best kunnen gaan. :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ondertussen ben ik ook druk aan het hamsteren om allerlei "nieuwe" onderdelen op de kop te tikken.
Achterlichtunits met de daarbij horende beugels.
Afbeelding

En de knipperlichtdelen en roostertjes.
Afbeelding

Nou...prettige avond allemaal en misschien tot morgen in Best. :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 jul 2016 22:28

Porsche355 schreef:Je hebt waarschijnlijk ook een lang voorklep nodig, dan is de sluitplaat anders, verder naar voren.
Tegenwoordig heb GRP lange kleppen met de sluiting van een G model.
Kan je veel werk schelen.. Ik kan zo niet zien welke je nu hebt zitten.

https://www.f-s-h.com/navi.php?a=304&lang=eng



Kap is gekocht!
Niet van FSH maar gewoon via MP.
Voor minder dan de helft van wat hij bij FSH kost en hij past zo op het eerste oog nog goed ook!

Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

15 jul 2016 9:49

:thumright:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

18 aug 2016 23:47

Weer even een kleine update, maar voor mij wel een beetje een belangrijke.
Ik liep een beetje vast met het verder fabriceren van de achterkant (vandaar dat ik maar ging demonteren).
De goten bij de motorruimte lopen op een bepaalde manier af en ik zag er een beetje tegenop om dit te maken...
Dus de afgelopen dagen toch maar de gewoon aan de slag gegaan want met zitten piepen en jammeren gebeurd er natuurlijk helemaal niks.
Eigenlijk had ik de eerste goot die ik erop had gelast verder door moeten trekken met het aflopende gedeelte erbij (ik hou het maar op onervarenheid 8) )
Dus dan maar een klein plaatje geklopt en ik ben enigszins tevreden met het resultaat.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mijn zoontje begint ook steeds meer interesse voor mijn project te krijgen dus heb ik hem ook maar eens wat laten doen.
Met een bijna versleten schuurbandje op de laagste stand lekker zijn ding laten doen. Redelijk verantwoord en hij kan ook niet direct de boel kapot slijpen. :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Toen was de andere kant aan de beurt en dit ging gelukkig iets sneller.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Deze kant is uiteindelijk veel mooier geworden omdat ik hier de originele lijn van het scherm heb kunnen behouden en hierdoor is het niet zo bobbelig als de andere kant.
Maarja....ik doe mijn best en berust me in het feit dat de auto uiteindelijk toch niet in een "concours staat" gaat verkeren..... :lol:
Nu kan ik me eindelijk wat meer gaan concentreren op het plaatsen van de achterbalk.

Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

19 aug 2016 9:19

Toppie! :thumleft:
Plaats een reactie