We hebben Corona - voorlopig althans - onder controle hier in Melbourne, met nu al 25 dagen geen enkele nieuwe lokale besmetting. Er is een lange lockdown voor nodig geweest, maar het is heerlijk om weer redelijk normaal te kunnen bewegen en leven. ...en het betekent dat we weer aan de slag kunnen.
Ik ben gisteren ook weer eens bij de workshop langs geweest, nadat het project bijna 3 maanden heeft stil gestaan.
Ik had de nieuwe benzinepomp meegenomen, zodat we de benodigde bevestiging konden bepalen.
Verder had ik ook de fuel cell & housing en 'dry-breaks' bij me, zodat we konden kijken hoe dat allemaal past.
De onderkant van de fuel cell gleed gemakkelijk in positie en past perfect. Pfewwww.
Helaas krijgen we de bovenkant niet in positie geschoven; het lijkt erop alsof de lip aan de achterkant net iets te lang is.
Volgens detail-plaatjes van R6 en zusje R5 (beiden uitgerust met zo'n fuel-cell) is er niet in het metaal gezaagd, en gelukkig maar want aan de linkerkant zit daar het chassisnummer.
Uiteindelijk moet het geheel in een keer eringeschoven worden, want de onder en bovenkant zitten aan elkaar geschroeft, en die schroeven aan de achterkant krijg je niet gedaan als je eerst onderkant, dan de cell en dan de bovenkant in de auto zet.
Even passen en meten dus, maar zodra ie zit, kunnen we bepalen hoe lang de 'filler-neck', inclusief de dry-breaks moet worden, om net onder de klep te blijven.
Foto: Maxted-Page's R6 tijdens de restauratie:

Verder heb ik de remschijven besteld en ontvangen, en kon ik dus gaan meten of het allemaal zo'n beetje past, de wheelhub, remschijf, Zuffenhaus remmen en de 9" Braid Fuchs-replica.
Het past net niet lijkt het (caliper raaks de spaak van het wiel), dus er is toch een spacer van een paar mm nodig; ik ga uiteraard niet aan de ribben van die mooie remmen klooien om het te laten passen.
Mooi spul; jammer dat je het achter de velg amper gaat zien