Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 12:26

WM550spyder schreef:Hij heeft uiteraard TUV en ook DMSB - FIA.


heeftie ook en rollbarcode :shock: :mrgreen: :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 12:36

Nee, maar wel een labeltje met wasadvies :mrgreen:

@ Niels; deal :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 14:41

Ow das lekker; nooit gedacht dat die zo ver teruggingen maar daar had ik zelf natuurlijk ook wel even naar kunnen kijken. Dank je Marcel :thumleft:

Nog ff als tip; hetzelfde boek kost bij Bol.com 7 euro minder en nog eens 3 euro minder bezorgkosten.

Ik zit met nog een uitdaging; mijn versnellingsbaktunnel is zoals eerder aangegeven wat aan de kleine kant voor een 915-bak. Nu was het idee het stuk tunnel (zeg maar tussen de twee achterzitjes) uit een sloper te slijpen maar slachtoffers voor een dergelijke operatie liggen niet voor het oprapen. Nu is het nieuwe plan om mijn huidige tunnel gewoonweg aan te passen in hoogte en breedte. Beetje plaatwerker moet dat kunnen maar dan moet ik dus wel maatvoering hebben. Ik kan binnenkort waarschijnlijk wel even bij een andere auto e.e.a. opmeten maar mogelijk is dergelijke info ook op het net of bij een van de leden hier beschikbaar.

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 15:30

je kan m'n SC opmeten
binnenbekleding is er uit, motor/bak zitten er nog wel in...

misschien dat er iemand is die een auto zonder motor/bak heeft staan

Dominicus al gebeld?

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 15:57

Als'ie nou net even 'n dagje of twee eerder die vraag had gesteld :popcorn:

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 16:41

Voor de duidelijkheid; het gaat mij primair om de buitenmaten van deze tunnel. Ik wil zeg maar de maatvoering van de zitjes en gehele achtersectie aanhouden van een originele. Ow en nee, ik ga geen zitjes plaatsen :mrgreen: .

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 17:20

He, jammer. Ik kan dus niet mee. :|

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 18:42

Wij hebben de complete achterzitjes van onze '72-er vervangen omdat er roest in de zitjes zelf zat, maar de tunnel was nog goed.
Ik zal eens aan de plaatwerker vragen of hij dat stuk eruit kan snijden, dan zou je dat in plaats van jouw smalle tunnel erin kunnen zetten.

Anders kun je nog kijken voor compleet nieuwe zittjes bij:
http://www.porsche-restoration-panels.com/

Uitkloppen is ook een optie, maar wordt vaak wat minder mooi...

Re: 1969 project R op mijn manier

03 maart 2011 18:46

Hey dat zou geweldig zijn; ik hoor het graag :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

04 maart 2011 13:06

ga je met die hele verbouwing ook nog deze DAK optie doen :


Afbeelding


:shock: :mrgreen: :wink:

.

Re: 1969 project R op mijn manier

04 maart 2011 13:11

:D die foto was ik ook al eens tegen gekomen; wel handig als je je circuitwielen wilt meenemen. Aangezien ik er (vooralsnog) niet het circuit mee op zal gaan houd ik de optie open zo'n mooie tent op het dak te maken. Dat lijkt mij handig wanneer ik echt niet kan stoppen met rijden en mijzelf ineens wel erg ver van huis vind.

Re: 1969 project R op mijn manier

04 maart 2011 13:54

:mrgreen: Neem dan wel zo'n verstelbare vleugel. Staat verschrikkelijk mooi op zo'n oudje :flush:

Re: 1969 project R op mijn manier

04 maart 2011 14:18

dat is om je stokbroden op te snijden man :idea:


:mrgreen:


wel een raar gezicht idd een gt2 vleugel op een classic one :shock:

Re: 1969 project R op mijn manier

04 maart 2011 14:46

Voor wat betreft de zitjes (die er niet komen) is een uitneembaar alu brandschot wat met aan weerskanten twee helmboxen met deze jongens erin:
http://www.ompracing.it/detail.html?productcode=SC746 :thumleft:
Altijd handig voor als je toch een keertje trappen wil.

Verder begrijp ik niet zo goed wat er bedoeld wordt met de grotere tunnel maar ik ga er van uit dat de bak die je gaat gebruiken meer ruimte aan de voorkant (staartstuk) inneemt?

Re: 1969 project R op mijn manier

04 maart 2011 15:29

Olsen had de imperial en achterspoiler gemonteerd ivm deelname aan http://www.onelapofamerica.com/ ;)

Re: 1969 project R op mijn manier

05 maart 2011 15:52

Vandaag even alle losse onderdelen uit de auto gehaald die er nog in lagen i.v.m. het transport. Vooralsnog lijkt alles er bij te zitten zoals trim, portierafwerking, verlichting, ruiten etc etc. Natuurlijk ook nog even snel wat plaatjes geschoten.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Binnenkort nog even de stoelen en zitjes verwijderen en als ik dan alle onderdelen bij elkaar heb, gaan we echt beginnen.

Re: 1969 project R op mijn manier

05 maart 2011 16:41

Mooi :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 9:20

Zo op de foto's te zien lijkt mij dat een mooie en onverziekte auto en dus een ideale basis voor je project!

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 10:05

Dank je! Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ik een hele goede basis te pakken heb (niet zelf verzonnen). Is toch even anders wanneer je soms projecten voorbij ziet komen waarbij de eerste maanden alleen maar de slijptol en het lasapparaat dienst doen. Ik heb er gezien waarbij bijna een volledig nieuw chassis is gefabriceerd. Over slijpen en lassen gesproken; ik heb helaas toch nog geen goede tunnel voor mijn auto. Mocht iemand iets weten hoor ik het graag.

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 13:02

De tunnelaanpassing heeft die zuiver te maken met de bak die je er in gaat plaatsen? Wat moet er precies aan veranderd worden want ik kan me er weinig bij voorstellen. Overigens lijkt mij een aanpassing aan de tunnel niet zo moeilijk te maken.
Wordt het RDW verhaal hier niet ook wat gecompliceerder mee aangezien je het chassis, bak en motor gaat veranderen. Ik heb begrepen dat als je 1 van de drie componenten (carrosserie of aandrijflijn en chassis of motor) veranderd dat onder een "ombouwkeuring" valt maar jij gaat nu twee van de drie componenten veranderen? Misschien van te voren even afkaarten met de RDW of de auto eerst voor een kenteken keuren en daarna de zaak aanpassen.

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 13:19

De mannen van de RDW kijken niet eens naar je tunnel, wielbasis, spoorbreedte en omdat het US import is APK. Ze gaan echt je tunnel niet opmeten!

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 13:51

felix bahama 912 schreef:De mannen van de RDW kijken niet eens naar je tunnel, wielbasis, spoorbreedte en omdat het US import is APK. Ze gaan echt je tunnel niet opmeten!

Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat ik wel weet is dat ze bijzondere belangstelling krijgen voor niet EU auto's en dat ze lijstjes hebben met baknummers (bouwjaren) en motornummers (bouwjaren en types) en dat als er niet wordt voldaan aan het 1/3e 2/3e principe (2/3e van de auto moet minimaal origineel zijn) het wel moeilijk KAN (afhankelijk van de keurmeester) zijn.
Verder zijn die jongens niet achterlijk en zien echt het verschil wel tussen een 4 en een 6 cilinder motor. Ook nog acceptabel maar dan mag (geloof ik) de nieuwe motor ook weer niet meer dan 40% meer motorvermogen (gerekend van de basis motor) hebben.
Van te voren afkaarten met de RDW kan dus wel degelijk zin hebben gewoon om te voorkomen dat je twee keer moet bouwen.

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 14:24

Heeft Dominicus niks?

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 14:33

Ik krijg Do niet te pakken Jeroen; heb hem al eerder gebeld en zijn voicemail ingesproken.

De tunnelaanpassing is niet zo spannend maar in de hele vroege 911/12-jes zat een 901 bak die wat kleiner is dan de latere 915 bak. Nu wil ik dus sec dat stukje tunnel tussen de zitjes achter wat ruimer maken opdat ik gewoon een 915 bak kan monteren. Het is geen mega verschil aangezien ik ook verhalen ken van uitkloppen (dan kan het nooit heel veel zijn) maar aangezien mijn auto nog gespoten gaat worden zou ik het het liefst nu gewoon goed en netjes in orde maken.

RDW-verhaal maak ik mij nog steeds weinig zorgen over; gewoon exact aangeven waar ze mee te maken hebben; op papier een Porsche (uit VIN blijkt dan een 912) met daarbij aangegeven het aantal cilinders met inhoud en geschat vermogen. Ik ben voornemens om t.z.t. (kan nog wel een jaar of langer duren) daar gewoon een goede auto neer te zetten die voldoet aan de eisen (die niet zo heel heftig zijn voor een auto uit 1969). Ik heb per slot van rekening dan natuurlijk geen compleet andere auto op het chassis gebouwd als bij een 356 speedster op keverbasis. In dat kader snap ik je 1/3 - 2/3 opmerking namelijk wel.

Re: 1969 project R op mijn manier

07 maart 2011 21:22

felix bahama 912 schreef:De mannen van de RDW kijken niet eens naar je tunnel, wielbasis, spoorbreedte



Afgelopen week hebben ze toch echt de wielbasis en de spoorbreedte opgemeten toen ik met 'n duitse import bij de RDW stond :popcorn:


't vreemde was wel dat er niet naar de spoorverbreders werd gekeken :roll:
Gesloten onderwerp