Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
04 maart 2013 12:56
zo bij deze nog een update..................
ben volop de bietak aan en verwijderen met de niet zo mooie vooruitzichten.
tankdragers zijn weg .ook de accubak is niet meer te redden zodat ik deze bijde moet vervangen. wel zijn er imitatie achterschermen in de handel gekomen en heb deze aangeschaft om een hoop prutswerk te voorkomen
nu nog afwachten af dit allemaal redelijk past



04 maart 2013 13:14
Oeps .... zou hem eerst maar even helemaal schoonmaken en ontdoen van alle lak.
Reken er maar vast op dat je alle gebruikelijke plekken gaat tegenkomen en dat je voorlopig nog wel even van de straat bent.
Suc6
04 maart 2013 13:43
Er zijn in België nog wel adressen waar je de hele body in een zuur/beits bad kunt laten leggen, heb je meteen een totaalbeeld van de uit te voeren werkzaamheden.
04 maart 2013 14:53
Krijg je idd een aardige gatenkaas terug denk ik...
04 maart 2013 15:17
ai, dat ziet er idd niet al te florisant uit ben ik bang...
04 maart 2013 17:27
felix bahama 912 schreef:Er zijn in België nog wel adressen waar je de hele body in een zuur/beits bad kunt laten leggen, heb je meteen een totaalbeeld van de uit te voeren werkzaamheden.
heb idd ook geinformeerd voor een zuurbad maar vond dat te kostbaar 2200 € ex btw .overigens word dit afgeraden omdat meestal het zuur niet goed uit de kokers en hoeken word gespoeld waardoor er later de lak weer van de auto af komt ....uiteraard word de body wel eerst gestraald voor dat de las wekzaamheden beginnen (die amerikaantje hehé')
04 maart 2013 20:02
weet een adres waar ze de hele body kunnen stralen
is dat wat voor je
stuur me ff een mailtje heb ik het nummer voor je
04 maart 2013 22:58
Is een Targa dus die kan je makkelijker laten stralen als een Coupe. Let wel dat de steenslag coating er wel vanaf moet. Vervelend werk maar met stralen gaat dit er niet vanaf.
Vanaf nu moet je oppassen dat het geen moneypit wordt .... kijk maar even op DDK forum "restauration Threats" en kijk wat je nog verwachten kan.
05 maart 2013 8:41
Heb de steenslagcoating al verwijderd moet nog een stuk van de bodem doen
Wel loop ik een beetje vast hoe verder, krijg opmerkingen over de verdere opbouw van de body aleen varieren die nogal. Kokers moeten ook worden vervangen , er word bv. Gezegt dat eerst de body op zijn wielen moet staan voor ik kokers vervang en de achterschermen plaats,, andere zeggen weer dat dit niet nodig is als ik de body volledig op de bodem ondersteun en een versteveging maak tussen targa en dashebord, iemand sugestie!!! Dan hoor ik ze graag van iemand die hiermee ervaring heeft >>> trouwens een top link ,,staat veel op
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewto ... 28&t=37364
05 maart 2013 10:23
100% een kruis inlassen als je geen Celette richtbank hebt waarop je de koets vast kan zetten.
De koets 100% horizontaal opbokken en aan de voorkant beginnen, dan de bodem, dorpels en de achterschermen pas als je de motor er even in hebt zitten en de auto op zijn wielen staat. Een Targa is toch flexibeler als een Coupe.
05 maart 2013 21:19
Ja dat kruis had ik er al ingezet . Maar wist niet dat de body het beste weer op zijn wielen kon met de motor erin voor de achterschermen worden gemonteerd.. Dus dat gaan we zo doen om latere teleurstellingen te voorkomen,, kun je bv. Veel afwijkingen krijgen en waar is dit te zien als je dit niet doet??
05 maart 2013 22:24
Krik de auto voor de grap eens links voor op en maak dan eens de linker deur open .... dan zie je hoeveel torsie er in de koets zit. Dan kan je iets voorstellen bij op de wielen met de motor er in misschien.
05 maart 2013 23:09
Vroeg me dit toch af omdat bij dit project
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewto ... 28&t=37364 Dit volledig uitgeblokt op de richtbank gebeurd zonder motor.. Daar word namelijk de body opgebouwd zonder motor
06 maart 2013 1:16
Pagina 7 staat hij helemaal vast op een Celette richtbank (of ben ik nu gek?) en kan dan geen kant op. Jij gaat lassen in je schuurtje en dan gaat de boel trekken als je niet weet wat je doet. Ik zou dat dus maar niet doen als ik jouw was. En als je de achterschermen gaat monteren is het niet zoveel moeite om het blokje er even in te hangen zonder aanbouwdelen lijkt mij. Geen risico's nemen. Het wordt al moeilijk genoeg voor je om dit tot een goed einde te brengen als je dit thuis moet doen en minder ervaring hebt als een restaurateur die goed kan lassen.
Gewoon logisch blijven denken en met beleid aan dit project (of zelfs misschien juist niet) beginnen.
Ik ken je achtergrond verder niet maar misschien is dit wel het moment om het hele project even goed te overdenken.
just my 2 cents.
06 maart 2013 1:40
zo'n Celette richtbank hebben ze denk ik niet in elk bedrijf, ofwel?
06 maart 2013 9:20
In dit geval was het antwoord even toegespitst op de situ van Piewie (vooralsnog een stapel pallets).
Bijna ieder professioneel autoschadebedrijf heeft wel een richtbank. Er zijn meerdere fabrikanten maar Celette (uit mijn tijd) is wel de bekendste daarvan. Hebben ook voor bijna ieder type auto de vaste steunen daarvoor (te huur) zodat je precies de auto kunt richten naar de originele fabrieks afmetingen. Op deze vaste steunen kan je de auto dus ook vastzetten zodat je je geen zorgen hoeft te maken (bij vervanging van de dragende delen) dat de maatvoering van de body verandert.
Thuis zonder richtbank deze delen vervangen gaat ook wel maar dan moet de auto 100% horizontaal staan (zodat je ook goed kan meten vanaf de grond) en moet deze worden voorzien van horizontale en verticale kruizen om het verband van de dorpels op te vangen. Deze kruizen slijp je er na vervanging van de dorpels natuurlijk later weer uit. Extra werk maar zonder deze aanpassingen of de richtbank wordt het niets.
06 maart 2013 9:24
roondejong schreef:Pagina 7 staat hij helemaal vast op een Celette richtbank (of ben ik nu gek?) en kan dan geen kant op. Jij gaat lassen in je schuurtje en dan gaat de boel trekken als je niet weet wat je doet. Ik zou dat dus maar niet doen als ik jouw was. En als je de achterschermen gaat monteren is het niet zoveel moeite om het blokje er even in te hangen zonder aanbouwdelen lijkt mij. Geen risico's nemen. Het wordt al moeilijk genoeg voor je om dit tot een goed einde te brengen als je dit thuis moet doen en minder ervaring hebt als een restaurateur die goed kan lassen.
Gewoon logisch blijven denken en met beleid aan dit project (of zelfs misschien juist niet) beginnen.
Ik ken je achtergrond verder niet maar misschien is dit wel het moment om het hele project even goed te overdenken.
just my 2 cents.
ik heb al verschillende rest. projekten gedaan ,heb ervaring met mig tig elex en autogeen lassen dus geen dummy op dit gebied

dit projekt word vrijwel geheel gepuntlast ,wel moet ik bekennen dat ik met deze porsch targa in het diepe ben gespronge en dat er gaande weg meer bij komt kijken dan ik dacht.maar opzich vindt ik dit niet erg als je zoals je al aangeeft de zaak 2 keer moet overdenken voor je met uitvoeren begint.
vandaar dat ik geregeld best wat dummy vragen heb voor de zekerheid en bevestiging
projekt staat idd vast , heb ik overzien bij het bekijken van de foto's
06 maart 2013 9:28

Voor dit jaar wordt jouw nieuwe vriend het MIG lasapparaat. ....
Lets ... go!
06 maart 2013 23:30
alles komt goed
een weekje rust en ff niet aan denken doet vaak wonderen
en met meerder kom je overal aan uit zeker weten
12 apr 2013 16:17
vraag >>>>> bij de voorste rechter binnenschermen is mij opgevallen nu ik alles heb verwijderd dat er open lammelen zitten in het plaatwerk die uitkomen in de bak van de stuurstanghuis..horen deze open te zijn ??? bij mijn inziens loop deze bak vol met water als men in de regen rijd ,, op heb ik het helemaal mis

12 apr 2013 18:19
dat is de ventilatie voor de standkachel. Zover ik weet zou dat op modellen zonder standkachel een afdekplaat op moeten zitten.
12 apr 2013 18:32
Zit bij mij ook zo. Had geen standkachel op de optie lijst. Voor het gemak wel dichtgeschilderd.
05 mei 2013 9:12
hoe ist peter zijn er nog vorderingen
06 mei 2013 14:23
oke nog een updateje
ben volop met het plaat en laswerk bezig als de tijd het toelaat
onderstaande wat foto's van het voorterein en accubak



06 mei 2013 19:45
ziet er goed uit hoor! Mag ik vragen hoe staat hij nu vast? Zodat je zeker weet dat je je plaatwerk juist heb en niet straks met je onderstel een scheve wagen blijkt te hebben? of met ongelijke kiertjes zit?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.