Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 jan 2013 0:17

wellicht nieuw kopen? Volgens mij gaat je het niet veel goedkoper lukken als je deze zelf moet maken
http://www.renntech.info/product_info.p ... cts_id=860
En dan weet je gelijk hoe die er in komt, kan maar op 1 manier volgens mij.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 jan 2013 19:32

De plaat heb ik al gekocht en die heeft de carrosserie bouwer...
Dan nog is het de vraag hoe de aansluiting zit want dat soort inlaspanelen hebben een extra rand voorzien...soms iets te groot van het persen.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 jan 2013 19:43

Erg leuk topic om te volgen, complimenten. Zou het zelf zeker niet kunnen. :cheers:

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

12 jan 2013 15:52

Even over de VDO instrumenten.
Ben deze aan het schoonmaken en de ringen die het glas vasthouden zijn lichtjes gecorrodeerd.
Heb de ringen eraf gehaald (randen omzetten als een blikje) maar ze zijn toch te slecht om terug te monteren.
Weet iemand of er ergens vervangingssetjes verkrijgbaar zijn ?
Liefst gewoon weer zwarte ringen.

Als alternatief zou ik er (bezel) ringen overheen kunnen zetten (Chrome)
maar liever niet want worden de randen zo dik van
en zou ik VDO's weer in ere herstellen.

Iemand een idee ?

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

12 jan 2013 18:27

goedemiddag

heb de ringen zelf ook weer netjes gemaakt
1x glaasje stuk
van kessel sportcars heeft ringen volgen mij
mooi project

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

17 jan 2013 22:54

Vanwege het koude weer toch wat klusjes voor binnen gevonden.
Het schoonmaken van de klokjes.
voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding
Een paar ringen zijn gedemonteerd en worden vervangen.
Voor de rest zien ze der goed uit en ook de binnenkant is goed.
Valt me op dat sommige glazen van echt glas zijn en sommige van plastic.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

17 jan 2013 23:21

molen934 schreef:
corne123 schreef:2.7 motor volgen vele een drama maar heb er 1 gedaan en valt echt reuze mee :thumleft:


Dat is echt overdreven, heb er 8 jaar super mee gereden :drive:
Bij mij komt een kennis met een 2.7 coupé en heeft een mechanische compressor erop gezet uit Amerika :!:
Een heel apart geluid en gaat als de brandweer, denk dat ik moeite heb hem bij te houden :?:
Hij heeft zo'n schitterende licht groene metalic kleur, echt uit 1977 zooooo mooi :thumleft:


De groene 911 staat in de nieuwe RS, mooi hé :idea:

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

18 jan 2013 0:15

:cheers: klokken zien er al weer netjes uit, misschien wel laten eiken?
De ringen heb je los kunnen bestellen ?
Succes iig.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

18 jan 2013 19:36

De ringen kosten tussen 20 en 35 euro afhankelijk van de grootte...ex btw...
en dit zijn alleen de buitenste ringen,
niet eens de inlegring achter deze buitenste ring.
155 euro voor alle ringen :bang:
best duur voor een paar gram aluminium.
Dus maar eerst eens pogen wat er te redden valt door te schuren, polijsten....spuiten :rambo:

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

18 jan 2013 19:46

Ik heb zelf van die ringen erop laten zetten. ben er zelf heel tevreden over. Staat erg mooi.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

19 jan 2013 14:17

Afbeelding
avondje schuren polijsten en spuiten en weer als nieuw
155 euro is inderdaad heel veel
gaat je lukken :lol:

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

19 jan 2013 14:26

zo was het eerst
Afbeelding

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

02 feb 2013 20:30

Ik heb onlangs ook al de meters geopend en alle ringen herspoten. Het viel mij toen ook op dat sommige glazen van plexi waren. Dat blijkt dus normaal te zijn vermits jij dezelfde vaststelling doet. Zou daar misschien een reden voor zijn, want toeval bestaat bij P niet?

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 0:28

Ik denk dat de glaajes van plexiglas zijn vanwege het gaatje (nodig voor drukpinnetje)..
denk dat het goedkoper/makkelijker is om het uit plexiglas te maken ?

Niet veel meer gedaan aan het project buiten het scoren van een mooi 2dehands MOMO stuurtje op ebay en
een bezoekje gebracht aan Kessel Motorsports. Erg leuke zaak en natuurlijk ook veel moois te zien.

De wagen staat momenteel bij de spuiter maar die is helaas onverwachts overleden.
Heel raar als je dezelfde dag nog emailtjes uitwisseld over hoe we het project gingen aanpakken....
Na zo'n bericht kom je weer ff met de voetjes op de grond...
Volgende week ga ik de wagen weer ophalen en nader onderzoeken.
De spuiter had na openmaken van de zijkant ook wat roest in de dorpels gespot.
Hoe erg weet ik nog niet maar wordt vervolgd.
Laatst bijgewerkt door Skorpion op 03 feb 2013 0:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 0:42

Wel heftig ja! Lijkt me ook een wel rare gewaarwording..........


Roest in de dorpels moet wel eerst aangepakt worden, lijkt mij. :shock:

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 0:56

Ik ga me nu orienteren wat het slimste is (qua budget/kwaliteit).
Volledig de kale kast laten ontdoen van lak en corrosie beschermingslaag (want je weet niet wat eronder zit) tot blank staal of
alleen de plekken aanpakken die nodig zijn...dorpel en druppel (klein plekje bij tankdop en zijskirts).
Wat zou het normaal mogen kosten om de kale kast helemaal te laten ontlakken en te behandelen (epoxy en spuiten ?)

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 1:18

Gezien het feit dat de auto al kaal is en niet daarna volledig opgebouwd hoeft te worden, maar ervanuitgaand dat het wel zeer nauwkeurig gebeurd; € 3000,=. dus inclusief blanke lak.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 10:55

alleen ontpakken door stralen en primer zo'n 2500,= laat het wel bij iemand doen die vooral auto's doet en die gelijk de primer spuit.
Chemisch ontlakken is volgens mij duurder..
Volledig in kleur spuiten incl strakmaken ben je nog wel een keer 3000,= kwijt.
Ontlakken kun je zelf ook doen, wel tijdrovend maar minder duur.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 10:59

hisolid schreef:Volledig in kleur spuiten incl strakmaken ben je nog wel een keer 3000,= kwijt..



Zonder BTW ... I pressume :?:

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 13:35

Ga voor kwaliteit en als je zelf het eea doet vallen de kosten mee
zo heb ik de losse plaatdelen thermische latten ontlakken, nastralen en af laten werken met een ktl behandeling.
Auto geheel zelf ontdaan van bodembescherming coating en lak.
Laten stralen, choperen en in de epoxy laten spuiten.

Dit kost je ca 2000 euro, maar dan is de auto volledig schoon, zit weer laagje zink op en de epoxy is een mooie basis
voor de toplaag.

Daarna geheel in kleur laten spuiten, ZIE 930 VAN GROEN NAAR WIT.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

03 feb 2013 16:06

@Olaf; was geen offerte, meer als indicatie vanaf prijs.
Epoxy primer op kaal steal is niet handig als de body niet strak is, plamuur gaat op den duur aftekenen.

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 feb 2013 12:00

De P is weer thuis, afgelopen weekend tussen de buien door gecrossed (net zoals een collega hier op het forum) :drive:
De roest in de dorpel valt goed mee,
alleen het kruispunt van dorpel en druppel dient vervangen te worden.
Blijkbaar had men dit al eerder gedaan.
Afbeelding
Komende tijd ga ik eerst een ander project afronden en dan stort ik me op de body van de P.
Vraagje tussendoor over de remcylinder. Die wil ik reviseren maar ik krijg alleen het hoofdgedeelte eruit maar er zit ook een soort bijcylinder
waar ik de achterste moer kan verwijderen om het interne werk te bewonderen maar krijg het er niet uit. Enig idee ?
De bijcylinder daar zit de sensor op voor de rem en ik kan het wel indrukken (er zit een veer in) maar krijg het er niet uit.
Afbeelding Afbeelding

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 feb 2013 15:10

bully schreef:
Kom er achter dat het stuur niet orgineel is maar van een 74'er ipv 77'er. Klopt dit ?
Stuur is origineel en gebruikt in de 2.7 tot in de SC die daarna overging naar driespaaks die weer overging in de 84er 3.2 :wink:

Volgens Morgan zat er in een '77er al een driespaaks.
In mijn ex zat die ook... Was de grens geen '74?

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 feb 2013 16:58

GhostRider schreef:
bully schreef:
Kom er achter dat het stuur niet orgineel is maar van een 74'er ipv 77'er. Klopt dit ?
Stuur is origineel en gebruikt in de 2.7 tot in de SC die daarna overging naar driespaaks die weer overging in de 84er 3.2 :wink:

Volgens Morgan zat er in een '77er al een driespaaks.
In mijn ex zat die ook... Was de grens geen '74?


In de sales brocheres van 1976 en 77 kom ik gewoon nog die vierspaaks tegen. Lijkt mij origineel. http://coochas.com/brochures/911.html

Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977

10 feb 2013 17:46

GhostRider schreef:In mijn ex zat die ook...
Dan had je er het verkeerde stuur in :wink: Afbeelding Kwam voor het eerst met de turbo in 1975 en de 3.0 in 1976....
Plaats een reactie