18 nov 2013 9:57
Elferhenkie2 schreef:Inderdaad Hans, richten met zo veel mogelijk "verband" nog in de auto![]()
Er uit trekken zoals het er ook is ingekomen.
18 nov 2013 10:29
robert996 schreef:horn schreef:twee tabbladen? Als je overigens 6 foto's achter elkaar upload in je album zijn het meestal 6 opvolgende nummers...
Hoe vergroot je de foto`s trouwens ???? Zie nu pas dat iemand mijn eerste foto mooier heeft gemaakt, kan je dit bij de andere ook toevallig niet doen![]()
18 nov 2013 11:30
18 nov 2013 11:58
18 nov 2013 15:24
molen934 schreef:In mijn tijd kwam naast de Cellette bank de Caroliner opzetten, word dit nog gebruikt![]()
18 nov 2013 23:27
molen934 schreef:Elferhenkie2 schreef:Inderdaad Hans, richten met zo veel mogelijk "verband" nog in de auto![]()
Er uit trekken zoals het er ook is ingekomen.
En Henk wat ook vaak voorkwam is dat ze de auto wat "op maat" zetten, lijkt de schade wat minder![]()
In mijn tijd kwam naast de Cellette bank de Caroliner opzetten, word dit nog gebruikt![]()
Gr Hans
20 nov 2013 23:33
20 nov 2013 23:37
RichardP schreef:Respect voor je plannen, dat zeker. Wel erg leuk natuurlijk om zo'n project te gaan uitvoeren bij een schadeauto!
Er is eigenlijk iets bekend over de motorische staat van de 996? Lijkt me toch een aardige klapper te zijn geweest, met mogelijk ernstige gevolgen voor motor en aandrijving.
20 nov 2013 23:46
Ik heb de auto te duur gekocht met het idee dat hij recht was. Nu blijkt dat zeker niet het geval te zijn.
21 nov 2013 10:22
21 nov 2013 10:45
21 nov 2013 11:10
21 nov 2013 17:03
molen934 schreef:Zeg Robert, had je hem al op de trekbalk gezet![]()
Dat was altijd het eerste wat ik deed, zoveel mogelijk alles op maat zetten en dan demonteren![]()
Maarja dan praat je over jaaaaren terug met de Blackhawk, kheb hem nog![]()
Zal kijken of ik nog een plaatje heb daarvan
21 nov 2013 17:12
Robert 996
Allereerst respekt voor iemand zonder ervaring deze klus aandurft, gezien de schade geen makkelijke klus.
Ik wil je wel adviseren om deze P snel op een richtbank te plaatsen om tot een goede reparatie te komen
Vraag is het kenteken nog aanwezig of heeft deze een WOK melding dan moet de P na de reparatie aangeboden worden voor een keuring bij de RDW.
Dan wordt deze zeker op de chassis maten gecontroleerd .
En inderdaad altijd eerst de auto voortrekken zodat de spanningen en de knikken en spannigen voor het gootste gedeelte uit zijn.
Dit zijn de eerste leer punten voor een 1e plaatwerker in opleiding die aan zo grote klus begint .
Hans de richtbanken uit jouw tijd zijn zeker nog wel aanwezig in schadeland maar de Cellete is een van de banken die regelmatig wordt geuptdate.
Van die andere ben ik daar niet van op de hoogte.
Ik zelf heb de Cellete mallen bank waar ik mee werk dat is voor mij de bank waar je het best een P op kan herstellen.
Mijn jaren in opleiding was de dataliner met laser meetsysteem de bank waar ik mee werkte , maar dat was echte een feest. Uit ervaring heb ik bij aanschaf van een eigen richtbank toen maar gekozen voor een mallenbank. En dat is de Cellete geworden en daar heb ik al jaren geen spijt van , ook is deze up to date zelf voor de alle merken en modellen die nog ontworpen worden.
grt Theo
21 nov 2013 17:12
21 nov 2013 17:20
21 nov 2013 18:35
Hoi Theo,
Er zit geen WOK op als ik rdw er naar laten kijken moet i van mij eerst helemaal goed zijn.
Ik heb vandaag besloten op dingen uit te besteden. Ik kan niet verder de ophanging van de site section is verschoven hier kan ik verder zelf niets aan doen. HIj gaat dus op de richtbank.
Welke kosten moet ik ongeveer op rekenen alleen richten en plaatwerken.
Kan/ wil jij dit ook kan ik wel mijn tel nr geven?
gr Robert
21 nov 2013 19:23
21 nov 2013 20:05
robert996 schreef:
Zover ik weet niet. Ik heb er een stukje mee gereden om te checken dat er geen rare dingen waren.
21 nov 2013 20:22
21 nov 2013 20:37
22 nov 2013 12:16
22 nov 2013 14:37
22 nov 2013 19:24
22 nov 2013 21:32