Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
06 dec 2015 17:46
Kijk !!! nu word het leuk.
Enthousiaste reacties en mensen.
Top !
Ik hou jullie op de hoogte.
Niet stoppen met info aub !!!
06 dec 2015 19:48
APP race engines in Weesp hebben verschillende projecten met Porsches gedaan. Mijn turbo hebben ze daar ook 'behandelt' en heeft nu 650 PK met een koppel van 870 NM. Ook remmen en onderstel hebben ze toen aangepast.
Informatie opvragen waard
06 dec 2015 20:00
Om maar even een ander idee in de groep te gooien. Lees dit verhaal eens door:
http://www.flat6innovations.com/index.php/engines/performance-parts-a-servicesDit stukje is in dit geval interessant:
Turbo Stages
Just Don't Do It..
Unlike other companies that will apply boost to a "box stock" engine, we discourage this. Thats simply due to our experience with these engines and the fact that in stock form, they don't hold up very well and under boost trouble is to be expected. The stock compression ratio is too high, the stock cylinders too weak and the stock cast pistons are paper thin, why would anyone ever apply forced induction to an engine with these issues?? We will not!
In fact, after our experiences we will not build an engine for turbocharging at all, even if it is updated with our components, processes and blessed.
Our experiences prove that these forced induction kits are poorly developed and are nothing more than catalysts for inevitable failures.Ik heb flink wat gelezen over het hoe en waarom de 996 en 997 motoren stuk gaan en dit komt van iemand die goed aangeschreven staat in America.
In jouw situatie zou ik eerder kiezen om op de meer traditionele manieren meer vermogen te winnen. Wat ideeën staan ook op de pagina beschreven van de link.
07 dec 2015 22:31
Als je echt iets aparts wil kijk hier eens naar
https://www.youtube.com/watch?v=nhSE7RbKREs en
https://www.youtube.com/watch?v=GayWipvKpSw ruim 500 pk en niet kapot te krijgen die blokken. Wel erg vloeken hier maar wel leuk
07 dec 2015 22:38
Precies dat is tenminste leuk. Overigens kan app in weesp hele mooie blokken bouwen ook in ls3 vorm

maar los van of je dit leuk vind is het door de rdw krijgen heel moeilijk als de auto van na 1997 is. Gaat niks boven het geluid van een dikke v8
07 dec 2015 23:35
Geweldig sleeper projecten .. BMW E30 met V10 blok voor mij the ultimate .. Maat had ooit een Eend met V8... Wat een lol bij het stoplicht.. Succes met je project... Keep us posted...
Heb ooit ergens ook eens een 911 met Amerikaanse V8 gezien....
08 dec 2015 0:17
997 gt3 blok met 415 pk past blijkbaar ook... Dan nog wat kietelen..
Zie deze op mobile... Zit in 996 gt3 (is smalle carrosserie)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=2#
08 dec 2015 0:38
Maat had ooit een Eend met V8...

dat moet echt hilarisch zijn geweest!
08 dec 2015 1:05
Je kan er ook een corvette V8 in lepelen. Is al het e.e.a. over bekend.
08 dec 2015 1:13
Je zou kunnen beginnen met die wagen van binnen helemaal leeg te trekken, als een 964RS. Airco er ook uit, GT3 stoelen erin (=licht van gewicht). Win je zo maar 150kg mee en misschien wel meer. Hoef je niets aan het blok te doen en is het al een beetje meer wolf.
08 dec 2015 6:40
ron@996 schreef:Omdat er al turbo's zijn Johan.
En inderdaad zelf iets bouwen is leuker en exclusiever.
Supercharger op een standaard 996 blok ?
Is dat een goed idee ivm met de dunne cilinderwanden etc ?
Dus ook harde cilinderbussen erin.....
Als je gaat aanpassen dan alles meenemen. Alles past erin. Kwestie van de zaag erin zetten en subframes lassen. Dan past uiteindelijk alles.
Ken iemand die in een Z3 de V10 van de M5 heeft gezet. Motorruimte incl aandrijflijn ruimte moest aangepast worden maar het is gelukt.
08 dec 2015 10:55
Is geweldig een V8 , maar die heb ik al in mijn pick up
Dus ga het toch maar bij een porsche motor houden
08 dec 2015 12:12
Hoppa, gelijk aan de slag..
http://link.marktplaats.nl/m993185824Hier heb je alvast de helft van je 996 turbo ophanging liggen.... de achterzijde....
08 dec 2015 14:13
Ik ben ook aan het overwegen om een supercharger upgrade te doen. Ik heb zelf momenteel een 996 3.4 in een Boxster met 100 cel cats en een aantal andere mods en maakte op de dyno rond de 320PK (terug berekend naar vliegwiel). Zelf is mijn doel om rond 380-400PK te komen. Zal je updates zeker volgen
08 dec 2015 14:34
Ken iemand met een 997 C2, waarbij een TCP turbokit is gebouwd na +/- 150.000km. Goed passende kit, welke naar ik meen niet veel tijd in beslag nam om te monteren (geloof zelfs een paar uurtjes). Aanzienlijke vermogensstijging (niet gemeten), maar wordt gesproken over 100pk erbij, de turbo spint mooi op vanaf zo'n 3500 toeren en heeft de kenmerkende turbofluit. Wel heb ik zelf mijn twijfels over de duurzaamheid van het motorblok met dusdanige aanpassingen. Motor loopt erg heet (tegen de 120 graden op de teller, bij matige belasting) en het koelwater loopt letterlijk over uit het koelvloeistofreservoir, welke is vervangen voor een 'beter' exemplaar. Echt een flinke plas water op de vloer. Bumper is kokendheet en de zwachtels om delen van de uitlaatbuizen, welke aangebracht dienden te worden, staan letterlijk rooksignalen af te geven. Extra koelradiator hoorde ook bij de kit en is ook geplaatst, alsmede een betere koppelingsplaat. Maar ik heb serieus mijn bedenkingen bij een dusdanige opzet.
08 dec 2015 15:20
Zal er van af hangen hoe vaak je het vermogen werkelijk gebruikt.
Als je met een dergelijke auto trackdays gaat rijden komt het echt niet goed.
Af en toe een stoplichtsprintje zal wel een tijdje goed gaan.
09 dec 2015 12:05
Wolf in Schaapskleren?
Eerst gewicht verminderen:
De 996 voorklep, motorkap, deuren, dak en spatborden vervangen door carbon delen.
Interieur leeghalen en lichtgewicht stoelen plaatsen.
Vermogen: geen turbo maar 200 electrische paarden erbij
http://www.evdrive.com/design-technolog ... ve-trains/Ik weet accu's wegen ook veel. Als je de 200 pk extra alleen voor het optrekken gebruikt, dan kun je met minder accu's toe.
09 dec 2015 13:19
Ga je mond eens spoelen

Hij wil geen robot in schaapskleren..
09 dec 2015 15:25
Sorry Hoefnix
Maar als ik dat ga doen is het geen wolf in schaapskleren meer
09 dec 2015 15:36
Eerder een schaap in wolfskleren
09 dec 2015 19:55
ik heb iig een set gt3 remmen in de aanbieding voor je. pm maar bij interesse
10 dec 2015 1:06
RichardP schreef:Ken iemand met een 997 C2, waarbij een TCP turbokit is gebouwd na +/- 150.000km. Goed passende kit, welke naar ik meen niet veel tijd in beslag nam om te monteren (geloof zelfs een paar uurtjes). Aanzienlijke vermogensstijging (niet gemeten), maar wordt gesproken over 100pk erbij, de turbo spint mooi op vanaf zo'n 3500 toeren en heeft de kenmerkende turbofluit. Wel heb ik zelf mijn twijfels over de duurzaamheid van het motorblok met dusdanige aanpassingen. Motor loopt erg heet (tegen de 120 graden op de teller, bij matige belasting) en het koelwater loopt letterlijk over uit het koelvloeistofreservoir, welke is vervangen voor een 'beter' exemplaar. Echt een flinke plas water op de vloer. Bumper is kokendheet en de zwachtels om delen van de uitlaatbuizen, welke aangebracht dienden te worden, staan letterlijk rooksignalen af te geven. Extra koelradiator hoorde ook bij de kit en is ook geplaatst, alsmede een betere koppelingsplaat. Maar ik heb serieus mijn bedenkingen bij een dusdanige opzet.
Dat lijken me meer op "gewone" koeling issues, en blijkbaar houd het blok het qua vermogen wel. Dus wat dat betreft met wat propere aanpassingen goed te doen. Wat ik her en der lees, is dat de stock internals dus wel naar 450pk kunnen. Als het blok het niet aankan, dan is het of gaten in de zuigers, of kromme drijfstangen. Als dat niet gebeurd, dan lijkt het me een kwestie van de koeling goed op orde brengen (gt3 waterpomp, en koelings modificatie (thermostaat op andere plek) van resto? ) om dit alles op de juiste manier te fixen
10 dec 2015 1:48
Echte petrolheads dus

Een turbo op een 996 is zo 2002... die rolden al standaard uit de fabriek

500-600 pk door hybride te rijden en een koppel van 2x een turbo...
Dan nog een lichtere koets erbij....
En dan geen wolf in schaapskleren?
-> je hoort het niet
-> je ziet het niet
-> je bent wel als snelste weg
maakt dus een echte wolf in schaapskleren.
10 dec 2015 2:00
Ik kan het even niet 1 2 3 vinden maar ik weet dat ze er in amerika een V8 in hebben gelepeld.
Is dacht ik hier op het forum ook wel eens besproken als "de oplossing voor de plof" oid. Kan het zo snel alleen even niet vinden.
Ennuh Bergschenhoek:

Edit: Zie dat sunnyfunny me voor was

maar er staat meer info op pelicanparts en op het forum onder "de oplossing voor 3.4 gevoelige IMS Lager"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.