Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Tweede 914, import uit US

07 feb 2019 22:02

Okay, dit gaat interessant worden. Omdat de afstelling voor geen meter klopte heb ik letterlijk 300 meter met de auto gereden en verder niet. Morgenochtend ga ik de auto ophalen bij Speedcentre in Geldermalsen, mijn zelfgemaakte (eendags-) kentekenplaten er op maken en dan in één streep door naar de RDW in Nieuwegein waar ik een afspraak heb om hem te keuren.

Het voelt als een flinke gok in ieder geval, kan zijn dat alles goed gaat maar ook dat ik ergens halverwege strand en nooit bij de RDW kom. Duim voor me! :)

Re: Tweede 914, import uit US

07 feb 2019 23:06

Heel veel succes en een grote :thumleft: :thumleft: Up!

Re: Tweede 914, import uit US

08 feb 2019 9:51

Fingers crossed!!

Re: Tweede 914, import uit US

08 feb 2019 20:24

Ennuh, RDW gehaald :?:

Mijn persoonlijk ervaring is dat je met oude auto's het verst komt omdat je ze makkelijk kan repareren onderweg :mrgreen:

Re: Tweede 914, import uit US

08 feb 2019 20:45

Denk dat ie nog ergens langs de kant van de weg staat :mrgreen:

Re: Tweede 914, import uit US

08 feb 2019 21:08

:res:

Ik hoop het niet voor hem met dit weer :pale:

Re: Tweede 914, import uit US

08 feb 2019 21:53

Zit gelukkig een dak op het ding. :D

Afbeelding

Vanmorgen de auto opgehaald bij Speedcentre in Geldermalsen. Gelukkig stond bij binnen dus eerst maar even de zelfgemaakte (nou ja zelf, mijn dochter heeft ze gisteravond aan de keukentafel in elkaar geknutseld :) ) op de auto geplakt. Bij het instappen bleek dat het verklikkerlampje van de handrem bleef branden, na een kort belletje met 914-specialist Arno Wienands op zoek gegaan naar het schakelaartje en het probleem op kunnen lossen door er wat aan te morrelen.

Daarna rijden en snel een tankstation opgezocht om er vervolgens achter te komen dat er maar 20 liter bij kan en de brandstofmeter dus stuk is. Vervolgens de A15 op, invoegen en net toen ik tussen een paar vrachtwagens zat ineens al het vermogen weg. Op de vluchtstrook even aan de bekabeling onder de motorkap gerommeld omdat ik de ontsteking vermoede, maar kon hem daarna gelijk weer starten en verder rijden naar Nieuwegein. Onderweg blijkt dat hij na het gas flink in te trappen even geen benzine meer krijgt, morgen maar eens even kijken hoeveel benzine er eigenlijk naar achter gevoerd wordt.

De keuring zelf ging makkelijker dan ik verwacht had. De keurmeester kon de auto 'conformeren', oftewel de auto komt overeen met de specificaties van de auto die in Nederland verkocht is. Daardoor had ik de keuze om het ofwel hierbij te laten, de lagere keuringskosten af te tikken en zelf later voor APK te laten keuren. Of dat de keurmeester dat zelf verder ging doen en ik bij een kapot lampje of ander probleempje een afkeur krijg en ik later terug mag komen. Die keuze was makkelijk, de auto staat er echt prima bij maar ik laat hem liever bij de garage in het dorp keuren dan door de RDW keurmeester.

Was al met al met een half uurtje weer buiten. De terugrit naar Putten ging verder prima. Verlichting werkt naar behoren, de verwarmingskleppen gaan een beetje zwaar maar er komt wel warmte voorin en hij rijdt, stuurt en remt gewoon zoals het hoort. Nu dus wachten op het kentekenpasje, verzekering en APK regelen en verder nog wat kleinigheidjes aanpakken. Al met al ben ik tevreden en vooral opgelucht. :)

Re: Tweede 914, import uit US

08 feb 2019 22:41

Mooi gelukt dus. Top. :thumleft:

De rode kleur vind ik hem wel goed staan. Erg leuk ding.

Re: Tweede 914, import uit US

09 feb 2019 21:09

Thanks!

Afbeelding

Vandaag aan de achterbumper begonnen. De vorige eigenaar had al een nieuwe rubberen bovenstrip gekocht maar die zat nog wel los bij de auto. Demonteren was een fluitje van een cent, twee bouten in de kofferbak en twee daaronder, bij de uitlaat. Eerst de kentekenplaatverlichting los om de bekabeling los te trekken want anders blijft de bumper daar aan hangen. Net even goed schoongemaakt met truckreiniger en een sponsje, morgen met chroompoets en dan weer monteren.

Re: Tweede 914, import uit US

09 feb 2019 21:09

Leuk. Plus foto. Ik sta er maandag om 11u. Fijn dat alles goed gegaan is.

Re: Tweede 914, import uit US

09 feb 2019 21:52

Succes maandag!

Re: Tweede 914, import uit US

10 feb 2019 12:14

Mooi dat het gelukt is bij de RDW :thumleft:

Re: Tweede 914, import uit US

12 feb 2019 7:07

Mooie auto en leuk verhaal om te volgen. Veel plezier met de 914 :salut:

Re: Tweede 914, import uit US

16 feb 2019 22:51

Hoppa, kenteken binnen! Deze auto gaat nu door het leven als de DZ-71-71. :) Kreeg twee brieven van de RDW, eentje met het kenteken en de andere omdat de auto nog geen APK heeft. Nu nog de (blauwe) kentekenplaten bestellen, verzekering regelen en even langs de garage hier verderop om de APK te regelen.

Vandaag ook de opgefriste achterbumper weer gemonteerd, kon alleen de kentekenplaatverlichting niet vastschroeven omdat de schroefgaten in de rubberen bumperstrip niet op de goede plek zitten. Morgen maar even met een dun boortje voorboren en dan afmaken.

Ben nog niet tevreden met hoe de motor loopt, maar kijk daar verder wel naar als ik met de auto kan rijden.

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 0:38

Hoe werkt dat met het kenteken? Je krijgt toch meestal een kenteken uit ‘t huidige jaar? In welke gevallen krijg je, zoals ‘t kenteken wat jij noemt, uit ‘t verleden/period correct?

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 13:07

Voor 1978. Een period kenteken zoals Jazzy, met blauwe platen.Erna een huidig modern kenteken met gele cijfers letters

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 15:53

Bedoeld wordt denk ik het verschil tussen een periode kenteken zoals Jazzy nu heeft en een algemeen oldtimer kenteken 00-YA-00 of 00-YB-00.

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 16:00

Jazzy schreef:De keurmeester kon de auto 'conformeren', oftewel de auto komt overeen met de specificaties van de auto die in Nederland verkocht is. Daardoor had ik de keuze om het ofwel hierbij te laten, de lagere keuringskosten af te tikken en zelf later voor APK te laten keuren.


Ik wist niet dat je bij US Import die keuze had, dacht alleen bij EU auto's :roll:

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 16:03

Bij auto’s van buiten de EU waar een CVO voor afgegeven door de fabriek/importeur wordt ook. Was bij mij ook het geval. Hoef je ook niet voor de hoofdprijs naar Lelijkstad maar mag je gewoon naar je lokale RDW keuringsstation.

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 16:13

harryv8 schreef:Voor 1978. Een period kenteken zoals Jazzy, met blauwe platen.Erna een huidig modern kenteken met gele cijfers letters


Thnx. :salut:
Cool dat ze dat als regeling hebben, smoelt anders niet lekker, zo’n moderne kentekencombi op zo’n oldtimer.

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 18:16

horn schreef:Bij auto’s van buiten de EU waar een CVO voor afgegeven door de fabriek/importeur wordt ook. Was bij mij ook het geval. Hoef je ook niet voor de hoofdprijs naar Lelijkstad maar mag je gewoon naar je lokale RDW keuringsstation.


Weer iets geleerd :!:

CVO is goud waard :D

Re: Tweede 914, import uit US

17 feb 2019 18:34

Bij auto's van voor 1-1-1998 maakt dat allemaal niet zo veel uit. Als de keurmeester mijn auto niet had kunnen matchen met een bestaande typegoedkeuring dan had hij gewoon een APK-achtige keuring gedaan. Een individuele keuring komt pas om de hoek kijken bij auto's van 1-1-1998 of nieuwer.

Re: Tweede 914, import uit US

11 jun 2019 12:44

Jazzy schreef:Ben nog niet tevreden met hoe de motor loopt, maar kijk daar verder wel naar als ik met de auto kan rijden.

Dit bleek vooral te komen door een brandstoftekort, er zat een vernauwing in een stukje koperen leiding bij de brandstofpomp in het vooronder. Dit is nu vervangen door slang en nieuwe filters en daarmee helemaal verholpen. Ik heb niet veel meer met de auto gereden, maar elke keer als ik hem even meepak voor een ritje valt me op dat hij net wat lekker doortrekt dan mijn andere 1.7 die nog injectie heeft.

Verder heeft de auto een grondige schoonmaakbeurt gekregen, vooral ook het interieur. Dat wilde ik pas doen als de auto verder af was. Daarmee kwam ook eindelijk het moment om foto's te nemen en de auto te koop aan te bieden. Ik heb gekozen voor Catawiki omdat je hier een veel groter bereik mee haalt dan met Marktplaats en de bekende verkoopsites. Het viel me ook al op dat hier doorgaans beter voor een auto betaald wordt dan ik zou verwachten. Nadeel is wel dat ik als verkoper 12,5% (!) mag afdragen, dus ik ben benieuwd hoe dit aan het eind van de rit uit gaat pakken.

De veiling loopt tot donderdagavond dus we gaan het snel meemaken. (https://veiling.catawiki.nl/kavels/2496 ... e-914-1972) Voor mij is het dan wel weer even klaar met de hobby, voorlopig tenminste. Zeker nu ik besloten heb om beide '73 914's te houden is de stalling vol en heb ik mijn handen ook wel even vol met allerlei kleine klusjes. Wie weet dat ik in de wintermaanden weer eens naar een nieuw projectje ga kijken.

Re: Tweede 914, import uit US

14 jun 2019 11:26

Misschien valt het je mee ? maar lijkt het geen top veiling . als je ook nog 15% afdragen .. zit je onder de 8k

Re: Tweede 914, import uit US

14 jun 2019 11:44

… zeker als je ziet dat de koper ook nog eens 9% veiling kosten betaald.

Dat is een leuke marge voor CataWiki :thumleft:
Plaats een reactie