| www.porscheforum.nl | https://www.porscheforum.nl/ |
|
Porsche 996 Carrera cabrio van Robin https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=53219 |
Pagina 2 van 2 |
Auteur: | 986afterfjr [ 03 jan 2020 18:14 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin |
Ik heb op mijn Boxster enkele jaren geleden ook gekozen voor de 3-spaaks upgrade die jij nu overweegt. Bevalt goed en staat inderdaad beter/strakker. Ik heb hem van marktplaats geplukt en in dezelfde week op die manier ook het 4-spaaks stuur verkocht. Succes met zoeken! |
Auteur: | Kheldar [ 04 jan 2020 2:29 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin |
Met de AOS mod maakt het niet uit of de AOS goed werkt. Ik begrijp dat je bedoelt of het membraan nog goed afsluit onder te hoog vaccuum? Het te hoge vaccuum (gasklep plots dicht bij hoge toeren) is er nl. niet meer en het membraan staat gewoon standaard in de ‘open’ stand. De overdruk van de blow-by in de motor doen de rest om karterdampen naar buiten te pushen, die ook weer een deel actief af worden gevoerd door de onderdruk in luchtfilterhuis. Die veel minder sterk is dan bij de originele locatie van de AOS aansluiting direct op de inlaat achter da gaslep. Dat is dus het hele punt van de AOS modificatie; de achilleshiel van het afsluitbare en op termijn falende membraan wordt omzeild want het hoeft zijn werk niet of nauwelijks te doen. Blijkt nog maar weer hoe slecht men de feitelijke werking van de AOS begrijpt. |
Auteur: | RobinM996 [ 11 jan 2020 0:31 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin |
Moet bekennen dat ik de routing van de AOS van m'n BMW m52 motor beter ken dan die van de Porsche m96 . Bij de BMW is het kleppendeksel verbonden met de AOS, die (inderdaad) na de gasklep aan de onderkant van het inlaatspruitstuk hangt om de dampen daar uit te laten komen. De andere kant van de AOS (het "potje") zit verbonden met de pijlstok om de olie weer terug te geleiden naar het carter. Morgen maar eens goed kijken hoe het zit |
Auteur: | Kheldar [ 11 jan 2020 15:49 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin |
De afvoer van de AOS is verbonden met het karter en komt uit onder!!! het oliepeil. Daar zit een deel van het probleem. Bij falend membraan wordt door het vacuüm van de inlaat de olie als een rietje uit het karter weer de AOS in gezogen. Waardoor er olierijke dampen, of in slechtste geval olie zelf, de inlaat in kunnen komen. |
Auteur: | RobinM996 [ 04 jun 2020 17:40 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin |
Inmiddels weer wat dingen aan de auto gedaan Maar ook vooral lekker gereden en zoveel mogelijk met het dak open. Allereerst een ergernis opgelost die alleen optrad als er wat harder gereden en geremd werd. Bij wat harder remmen ging de toeter namelijk vanzelf af. Al toeterend tot stilstand komen om net op tijd te stoppen voor een verkeerslicht is nou niet echt subtiel Na wat op internet zoeken blijken de rubbers in de aluminium plaat achter de airbag hun stevigheid te verliezen. De rubbers zitten aan de plaat vast en een nieuwe plaat kost ~95 euro bij de dealer. Toch maar gekeken of dat niet op een andere en goedkopere manier opgelost kan worden. Uiteindelijk de briljante tip gevonden om rubber ringen aan beide zijdes van de busjes te doen. Totale kosten: 4 euro voor 10 rubber ringen Het weekeinde erna een mooie rit met vat vrienden door het midden van Nederland gemaakt en geen enkele keer meer last gehad van een enthousiaste toeter Het was een leuk gezelschap: BMW Z4 35is, Porsche 996 Carrera 4S, Aston Martin Vanquish Volante en later sloot er nog een Ferrari F12 aan. Zo'n F12 is ook voor geen mogelijkheid bij te houden, wat is dat snel! De laatste tijd stoorde ik me aan de versleten interieur deurhendels. De randen werden steeds kaler en ze zagen er wat smoezelig uit. Dus tijd om ze aan te pakken. Eerst met korrel 280 de oude blanke lak en grijze kleur er af geschuurd. Vervolgens met 800 goed vlak geschuurd. Daarna goed ontvetten en 6 lagen kleur. Even een nachtje laten drogen en daarna heel voorzichtig 1 laag 2k blanke lak. Had helaas 1 zakker... Heb ze beide 1 uur in de oven gedaan bij 80 graden (dat versneld het drogingsproces). Daarna de zakker er met korrel 2500 (nat) uit geschuurd en weer heel voorzichtig een dun laagje blanke lak. Daarna die ene weer een uurtje in de oven. Uiteindelijk ben ik erg tevreden met het resultaat Binnenkort zijn de koplampen aan de beurt, die worden me ook iets te wazig. Had ze al eens met de hand gedaan en dat is er iets beter op geworden maar voor het echte resultaat is zo'n Autoglym setje wel handig: https://www.carclean.com/nl/autoglym-he ... e-kit.html |
Auteur: | Goran [ 04 jun 2020 20:26 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin |
Super de deur klinken zo. |
Pagina 2 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |