Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Rometsch Spyder Replica

20 nov 2014 22:25

Genieten dit! Wordt prachtig Roon!

20 nov 2014 22:30

Jeroen914 schreef:De "E" is het (enige) internationale symbool voor brandblusser in de racerij, dus geheel juist
Geen van die andere pictogrammen ooit op een race-auto gezien...

OEPS :bang: Vreemd.... want een E(mergency) zou ook "E(lectricity)" kunnen betekenen! (Maar daar gebruiken ze dan zeker het "bliksem" symbool voor)

20 nov 2014 23:04

De bliksem en de E zijn inderdaad zoals Jeroen terecht opmerkt
De enige juiste internationale tekens voor resp. Massaschakelaar en brandblusser. Het liefste zou ik ze weglaten maar ze zitten er dus niet voor jezelf maar voor een moment dat iemand ze kan herkennen wanneer je ze zelf even niet of niet meer kan bedienen. Veiligheid dus, voornamelijk als we eens op het circuit willen rijden.

21 nov 2014 20:24

outletvalve schreef:
Jeroen914 schreef:De "E" is het (enige) internationale symbool voor brandblusser in de racerij, dus geheel juist
Geen van die andere pictogrammen ooit op een race-auto gezien...

OEPS :bang: Vreemd.... want een E(mergency) zou ook "E(lectricity)" kunnen betekenen! (Maar daar gebruiken ze dan zeker het "bliksem" symbool voor)

Ik denk dat de E staat voor Extinguisher. :wink:

06 maart 2015 9:42

Is er nog een update van de voortgang? Lijkt me leuk!

06 maart 2015 12:07

Net dit draadje ontdekt, bijna ademloos zitten doorlezen en (vooral) bekijken. Wauw, wat een gigantische klus en wat ziet het er mooi uit.

06 maart 2015 12:34

Moet je voor de grap ook maar eens z'n formule Vee topic lezen.

viewtopic.php?f=33&t=30131&hilit=formule+V

06 maart 2015 13:20

Heren, Ben heel druk weer met mijn zaakjes, de makelaardij trekt enorm aan en de klassieke autohandel ook, dus ik heb weinig tijd op dit moment. De Rometsch is op het spuiten na klaar en ik zal binnenkort een grote update maken.
Wel leuk te zien hoe dat toch speelt hier op het forum. Ook leuk dat er meer leden zijn die zelf aan hun auto's willen werken of restaureren.

06 maart 2015 20:37

Kom er nu achter dat dit draadje bestaat! :bang: :bang: Het gaat de goede kant op, en het ziet er goed uit :!:

06 maart 2015 23:11

Achterlichten en de grill in ruwe vorm. Hier en daar nog een beetje boetseren om het randje strak tegen de body te krijgen. De origineel heeft ook spijltjes maar ik weet nog niet of ik deze op termijn nog ga wisselen voor een grill met racegaas naast de kentekenplaat.
Afbeelding

06 maart 2015 23:14

Aluminium tonneau cover voor als Bram een keertje niet met me mee gaat. 1,5 mm plaat, randen omgezet voor een mooie afwerking en gemonteerd met aluminium rivetnuts en platte inbus boutjes. Best lastig zo'n paneeltje passend te krijgen in een bestaande opening maar het is weer gelukt. Ook de vorm er in krijgen was best lastig (bol en aan het uiteinde hol). Ik twijfel nog of ik dit paneel niet zo geborsteld laat of toch met de auto mee spuit .... ziet er zo mooi uit.
Ben nu nog bezig met de laatste strak maak activiteiten (onderste carrosserie randen, LA schermpje en de deur) en dan kan hij op zijn wielen om de schermranden definitief af te tekenen en uit te zagen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

06 maart 2015 23:16

De laatste loodjes wegen het zwaarst ... Hij is nu bijna af op wat kleine details na en het laagje kleur lak.

Ik heb de auto wat hoger van de grond gezet door het aanpassen van wat lege bierkratten zodat ik er wat makkelijker onder kan werken. Alle naden afkitten en de bodem en wielkasten worden netjes in kleur gezet.
Ook gaat het uitlijnen nu wat makkelijker dan op de grond. De spoorstangen en camber moer zijn nu gewoon te stellen zonder het stuur te hoeven verdraaien.

Ook nu kwamen de uitlijnbakken van de Formule Vee en de laser weer van pas. Het stuur rechtzetten en met spanbanden fixeren in de rechtuitstand, op 3 mm toespoor afgesteld en met de laser de afstand naar de kroonmoeren van de achteras links en rechts gelijk gesteld. Alleen op deze manier krijg je een 100 % rechtuit rijdende auto waar het stuur ook recht van staat. Zo'n hekel aan een stuur dat scheef staat dus hier maar even iets meer aandacht aan besteed.

Ook staat de auto nu afgesteld op de juiste rijhoogte en zijn de schokbrekers gemonteerd.

Volgende stap is de wielkasten uitsnijden (ik heb daarmee gewacht totdat de auto helemaal opgebouwd was en uitgelijnd is omdat dan de vorm dan beter te bepalen is) en de onderkant afwerken.

Volgende stap zal dan het spuiten zijn. Ik twijfel er nog aan om dat bij ons in de spuitcabine te doen of dat ik toch een wat ruwere afwerking ga doen waarbij de spuitbussen weer in beeld komen. Het origineel is ruwer, heeft deukjes en is niet strak ... we zien wel.

Hij komt in ieder geval klaar voordat het mooie weer er aan komt!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

06 maart 2015 23:24

Dacht dat ik je laatst zag rijden,

Afbeelding

06 maart 2015 23:49

Bedankt weer voor je verhaal van de bouw! Petje af weer, voor het secure werk dat je verzet.

please keep the updates coming!

06 maart 2015 23:58

@PTT: Piet, you're the man! :mrgreen:

07 maart 2015 9:27

Ziet er mooi uit! :thumleft:
Voor wat betreft die tonneau cover, ik zou hem in eerste instantie zo laten.
Mocht je je nog bedenken dan kan je hem altijd nog spuiten.
Andersom gaat wat lastiger hé

07 apr 2015 11:57

Zo even mijn topic bijwerken .... kleur!

De kofferdeksel sloten werken zoals ik heb bedacht de naadjes nog wat bijgewerkt. aan de achterkant de fake overgang gemaakt tussen het achterpaneel en de achterschermen. De motorkap van binnen strakgemaakt en in de primer gespoten en de hele auto staat nu bijna in het eerste laagje mat zilveren lak. Met wat kleur er op gaat de auto leven! Kleine dingen nog. Planning is Porsche scene live op Aqua Best.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

07 apr 2015 12:27

Wow, het wordt echt mooi :thumleft:

07 apr 2015 13:45

+1
Blijft mooi om te zien hoe mensen met creativiteit, vaardigheid en geduld dit soort creaties kunnen maken. Ik heb helaas alleen de eerste van de drie.. :mrgreen:

07 apr 2015 16:11

Prachtig...vakwerk hoor. Complimenten. :cheers:

07 apr 2015 18:35

Mooi hoor! Einde komt in zicht. :cheers:

09 apr 2015 9:21

Lekker bezig!!
Mooi detail die fake overgang op het achterpaneel! :thumleft:

10 apr 2015 10:03

Ik was eigenlijk even benieuwd naar de heok waarop de koplampen gemonteerd zitten... schijn je nu niet in de lucht?
Of heb je ze intern aangepast?

11 apr 2015 9:18

:res:

Ik volg dit draadje al een hele tijd en ben erg onder de indruk.
Aqua Best ga ik nu zeker bezoeken !

(Zorg er overigens maar voor dat je een mooie plek voor de spyder hebt wat deze zal erg veel bekijks hebben).

14 apr 2015 18:10

Ik doe er alles aan om hem voor Best klaar te hebben. Hij zal er staan ook al moet hij op de trailer er naar toe. Goede vraag van de koplampen ... De hoek is 50 graden en misschoen moet ik de draaipunten voor de spiegels nog iets aanpasse. Maar om dat zeker te weten moet hij eerst op hoogte op de grond staan. Komt goed natuurlijk.
Plaats een reactie