Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie 964 in volle gang

18 maart 2012 12:23

Rastaman.......de reden voor een andere camping dit jaar :!: Al die fooien en toegiften :lol:

25 maart 2012 19:40

Dubbel restauratie project:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En nog even na Den Dolder:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

25 maart 2012 19:58

:thumleft: Rastaman zal onder de indruk zijn :thumleft: .... Totaal incl. cups zijn super :wink:

26 maart 2012 18:21

Lekker strak allebei, eerste steenslagje zal wel pijn doen straks.

26 maart 2012 20:24

Die pijn hebben ze beide al gehad, Ewout :popcorn:

26 maart 2012 21:27

Gelukkig, dan hoeven ze daar geen stress meer over te hebben en kunnen ze lekker genieten van :drive:

19 mei 2012 22:08

Vandaag de laatste stap gedaan, het interieur aangepakt. Een paar weken terug een leer renovatiesetje bij Colourlock besteld en vandaag maar eens aan het werk gegaan.....

Eerst even de werkplek ingericht...
Afbeelding

Vervolgens de voorstoelen en het middenconsole eruit gehaald:
Afbeelding Afbeelding

Helaas geen dikke enveloppe met inhoud onder de voorstoelen, alleen een oude lolly en een 2 (Franse) Franc stuk uit 1980 :evil:
Afbeelding

19 mei 2012 22:24

Vervolgens de stappen gevolgd, eerst reinigen van het leer. Kwam nog heel wat vuiligheid vanaf ondanks dat CCR ook al wat schoonmaak werkzaamheden had verricht.

Dit was een hagel wit doekje
Afbeelding

Daarna ontvetten en waar nodig licht opschuren. Daarna kan het echte werk beginnen met de leer verf aan te brengen.
Afbeelding Afbeelding

De laatste stap is het aanbrengen van de beschermlaag.
Afbeelding

Ook de versnellingspook knop en hoes aangepakt, de knop was echt helemaal kaal, ik ben erg tevreden met het resultaat :!:
Afbeelding Afbeelding

Uiteraard ook de achterkuipjes gedaan, deze heb ik niet gedemonteerd. Doordat de voorstoelen eruit waren kon ik hier makkelijk bij.

Ik zag tot mijn stomme verbazing op de stekker van de bestuurdersstoel een grote MB ster staan :shock: Denk dat ze even zonder zaten en deze bij de "buren" geleend hebben.
Afbeelding

19 mei 2012 22:44

Ziet er netjes uit. :popcorn:

19 mei 2012 22:54

WillemB schreef:Ik zag tot mijn stomme verbazing op de stekker van de bestuurdersstoel een grote MB ster staan :shock:

Volgens mij rijden er zelfs 911's met een versnellingsbak (automaat?) die bij Mercedes vandaan komt :wink:

19 mei 2012 23:31

En weer lijkt het of ik niets doe :P Jaja, mocht m'n goedkeuring leveren.

Atletiekbaan ontruimen kostte meer zweet vanmorgen :wink:

20 mei 2012 8:10

Hoe lang doe jij over de 400 meter vegen? :mrgreen:

20 mei 2012 9:59

Het resultaat ziet er erg mooi uit Willem :thumleft:
en ik neem aan dat Sigrid ook erg tevreden is :wink:

20 mei 2012 12:55

Olaf schreef:
WillemB schreef:Ik zag tot mijn stomme verbazing op de stekker van de bestuurdersstoel een grote MB ster staan :shock:

Volgens mij rijden er zelfs 911's met een versnellingsbak (automaat?) die bij Mercedes vandaan komt :wink:

Ik Zal je vertellen dat de cabriodak motoren (die achterin zitten) bij BMW vandaan komen. Stond groot het BMW logo op en deze onderdelen komen toch echt bij origineel porsche vandaan.

20 mei 2012 17:52

Ziet er knap uit Willem.... doet de wagen weer goed :thumleft:

21 mei 2012 13:31

Olaf schreef:Volgens mij rijden er zelfs 911's met een versnellingsbak (automaat?) die bij Mercedes vandaan komt :wink:

Volgens mij niet :shock:

21 mei 2012 14:23

... 996 en 997 Tiptronic versnellings-bakken (b)lijken door Mercedes gefabriceerd te zijn - ben er alleen nog niet achter off het alleen voor de TT's geldt :popcorn:

21 mei 2012 18:08

....en maar denken dat je in een echte Porsche rijdt :evil: Geheel gefabriceerd door Porsche........

21 mei 2012 19:31

Sigrid schreef:....en maar denken dat je in een echte Porsche rijdt :evil: Geheel gefabriceerd door Porsche........

:mrgreen: en maar op je borsten slaan "ïk rij een Porsche", gaat dat niet zeer doen???? :mrgreen: :mrgreen: Je rijdt gewoon in een opgeknapte taxi :bang:

21 mei 2012 19:43

Ziet er weer netjes uit ! Mijn complimenten !

Stekkertjes zou ik er toch even af knippen, ander merk stekkertjes er aan en hij is weer helemaal toppie.
Versnellingsbak zou ik ook ff controleren of daar ook fout sterretje op staat.

21 mei 2012 19:50

@sterretje...je kan ze in ieder geval niet lek slaan :!:

Maar die ster is wel een frustratie.

21 mei 2012 19:54

ZF Getriebe maakt de 7 traps PDK bak ook voor Porsche.

ZF is van oudsher een zeer grote producent van (automaat) versnellingsbakken. Het zou mij dus niks verbazen als de voorganger (Tiptronic) ook daar vandaan kwam. Wellicht door Porsche (samen met ZF) bedacht en ontwikkelt, maar door ZF geproduceerd.

Denk niet dat MB wel al zijn eigen versnellingsbakken maakt :?:

Die stekker zit lekker onder de stoel, zie je niks van :mrgreen:

21 mei 2012 19:55

knalpotprutser schreef:Stekkertjes zou ik er toch even af knippen, ander merk stekkertjes er aan en hij is weer helemaal toppie.

Als ik alles verwijder waar geen P logo op staat hou ik ni veel auto over :mrgreen:

Toevallig met mijn stoelen bezig, op de gele stekker staan nrs en de letters BMW :salut:

22 mei 2012 19:28

Kabelboom van Cayenne = Kabelboom Touraeg en komt uit Hongarije

Zf produceert ook de stuurhuizen van Audi/BMW/MB/Porsche

enz.enz

22 mei 2012 19:30

ed-naat schreef:
Toevallig met mijn stoelen bezig, op de gele stekker staan nrs en de letters BMW :salut:

Daar zou ik wel mee kunnen leven.
Plaats een reactie