Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

12 maart 2011 18:16

Stuurtjes zijn niet van alcantara maar van suede ;)

Re: 1969 project R op mijn manier

12 maart 2011 19:36

Heb zelf een suede NARDI stuur, ligt heel lekker in hand(en), je krijgt alleen gladde plekken op 10 voor 2.

Re: 1969 project R op mijn manier

12 maart 2011 19:38

felix bahama 912 schreef:.. je krijgt alleen gladde plekken op 10 voor 2.


Dat 10 voor 2 is volgens mij al jaren geleden omgezet naar kwart voor drie :idea:

... daarnaast is het gewoon 'n kwestie van veel bochten rijden, om het gehele stuur glad te krijgen :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

12 maart 2011 19:50

Ben nog van de oude stempel, 10 voor 2 bevalt me wel!!

Re: 1969 project R op mijn manier

12 maart 2011 19:57

Door de week heb ik het liever kwart over 4 . :mrgreen: :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

15 maart 2011 17:41

effe opschieten hoef je 24 juni niet op de fiets te komen :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 17:04

woutahhh ik vind persoonlijk je originele kleur wel heuuul DIKKKKKKK hoor zo:


Afbeelding 8)


btw deze meneer was 1 van de weinige zoniet de enige die niet van z,n gas afging in EAU ROUGE in al die jaren dak hem daar zag knallen :shock: 8)


pas geleden wasdie hem ook kwijt daarzo :cry:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 17:12

Ik zou mijn huidige kleur eerder willen omschrijven als ranziggeel en dus echt geen optie.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 17:30

Olaf schreef:
felix bahama 912 schreef:.. je krijgt alleen gladde plekken op 10 voor 2.


Dat 10 voor 2 is volgens mij al jaren geleden omgezet naar kwart voor drie :idea:

... daarnaast is het gewoon 'n kwestie van veel bochten rijden, om het gehele stuur glad te krijgen :mrgreen:


kwart-voor-drie is 'ingevoerd' naar aanleiding van onderzoeken naar aanrijdingen met voertuigen met een airbag. Het is gebleken dat wanneer je je stuur op tien-voor-twee vasthoudt en de airbag ploft, je jezelf ernstig kunt verwonden omdat je armen deels voor het stuur langsgaan en door de kracht van de uit het stuur knallende airbag je handen/armen je gezicht in kunnen worden gelanceerd. Bij kwart-voor-drie worden je armen bij een eruit knallende plofzak naar de zijkant weggedrukt, waardoor het risico op letsel aanzienlijk geringer is.

Overigens is het nog gevaarlijker om in een bocht de armen gekruist over het stuur te hebben terwijl de airbag ploft en dat gebeurt als je een stuur op 10-voor-twee vast hebt sneller dan bij kwart-voor-drie (probeer het maar eens: bij een bocht bij 10-voor-twee zitten de armen gekruist voor je, bij kwart-voor-drie 'evenwijdig' boven elkaar)

Een en ander is destijds door het Winterthur Auto Competence Center (tegenwoordig AXA Competence Center AG) uitvoerig onderzocht en getest. Ik werkte toen (nog) voor Winterthur Nederland (in Amsterdam) en ik heb toen in Zwitserland filmpjes gezien waarin de tests in beeld werden gebracht en waarin je een en ander ook zag.

Just ter info...

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 18:09

Airbag ? Dat nieuwerwets gedoe heb ik niet !! :D

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 20:31

http://forum.deklassieke912.nl/frm/topi ... IC_ID=2729


Toch wel een mooi kleurtje... Beetje donkerblauwe racestriping erop, verlagen en gaan.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 20:36

Ja inderdaad maar niet voor mij.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 20:41

kwam deze tegen en dacht gelijk aan jouw projekkkie niet dat ie zo moet worden maar omdak nu zoveel meelees dacht ik is maby wel leuk om effe te kijken :

http://www.build-threads.com/build-thre ... ecreation/

wel mooi gedaan hoor allemaal :res:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 21:10

Das zeker mooie wheels.

Wouter, snap je kleurvoorkeur overigens. De slategrey achtige is wel errug mooi.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 maart 2011 22:12

Ik woonde de afgelopen weken ff in Zandvoort en kwam daar laatst een klassieke 911 tegen in zilver met de volledige Martini toestand er op; wel een headturner 8). Hij stond op een trailer dus zal wel wat rondjes hebben gedraaid.

Re: 1969 project R op mijn manier

18 maart 2011 17:38

drknauf schreef:woutahhh ik vind persoonlijk je originele kleur wel heuuul DIKKKKKKK hoor zo:


Afbeelding 8)



wel hele diepe velgen voor een small body...lijkt wel 8J...erg 8)

Re: 1969 project R op mijn manier

18 maart 2011 17:52

Lijkt mij gewoon 7J, geloof niet dat 8J gaat passen.
Deze gaan achter op m'n 911S smalle body, is ook 7J
Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

18 maart 2011 18:00

Hoei! Ik zou ook opteren voor het originele oranje inderdaad!

Maar het is jouw wagen, en slate grey is ook wel weer érg mooi!

Re: 1969 project R op mijn manier

18 maart 2011 21:07

volgens mij is dat oranje hierboven niet de kleur van WM550Spyders autootje. Die is meer de kleur van de targa van Hette toch?

Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

18 maart 2011 23:44

Okee, die is wat minder in mijn optiek. :|

Re: 1969 project R op mijn manier

18 maart 2011 23:49

Mosterdgeel ?

Re: 1969 project R op mijn manier

19 maart 2011 10:23

Dat is een duidelijk geval van het-gaat-hem-niet-worden-geel.

Re: 1969 project R op mijn manier

19 maart 2011 10:53

Een R in geel kan best mooi zijn;
http://www.early911sregistry.org/forums ... 1213631986

Re: 1969 project R op mijn manier

19 maart 2011 14:25

mot je voor inloggen :cry:

Re: 1969 project R op mijn manier

19 maart 2011 14:39

horn schreef:mot je voor inloggen :cry:


Nu in m'n album:
Afbeelding
Gesloten onderwerp