Hoi iedereen!
Jammer, ik had het nieuws graag zelf bekend gemaakt, maar had nog niet de tijd gevonden om te posten! Het blijkt hier bijna een shock te zijn en ik moet zeggen dat het verhuizen van de Boxster een vrij snelle beslissing is geweest! Ik zal een klein beetje uitleg geven waarom het op deze manier in zijn werk is gegaan!
Eerst en vooral wil ik toch wel wat misverstanden uit de wereld helpen omtrent de kosten die er geweest zijn aan de Boxster. Ik had al enkele mensen een privé bericht gestuurd waarin ik een kleine optelsom maakte van wat het mij nu eigenlijk gekost heeft en iedereen moest toegeven dat ze de kosten veel hoger hadden geschat! De Boxster was voor mijn pa en ik een serieuze uitdaging en omdat ik het hele plannetje bekostigd heb, was het ook de enige manier om aan zulke Porsche te werken. Het feit dat we een rijdende auto hebben kunnen maken, was voor ons een unieke ervaring! Wat vele mensen hierbij over het hoofd zien, is dat het grootste plezier van de Porsche bij ons niet in het rijden zit, maar wel in het samen bouwen van een auto! En ik moet zeggen, de ervaringen en gebeurtenissen die we beleefd hebben met de Boxster, zullen nooit vergeten worden!
Het al dan niet door de keuring krijgen van de wagen hebben we niet aan ons hart laten komen en we hebben het ook nooit uitgetest! We zijn er wel van overtuigd dat wanneer men een auto kan opbouwen van nul af zonder ook maar enige handleiding zoals wij dat gedaan hebben, het ook wel mogelijk zou geweest zijn om de wagen gekeurd op de weg te krijgen indien dit budgetair mogelijk zou geweest zijn (origineel interieur, alle stukjes die veel geld kosten,..)!
Het is ook mijn mening dat volharding een woord is dat misschien makkelijk in de mond ligt en ook makkelijk geschreven kan worden, maar de definitie van volharding is voor elk individu verschillend. De volharding voor ons lag in het gegeven dat wij een rijdende Porsche hebben kunnen maken van een auto die amper nog zou opgehaald worden door het groot huisvuil, zonder dat er ook maar één paar handen aan de Boxster is geweest van een carosseriebouwer, lakker of automecanicien! Diegenen die het ons willen nadoen, laat maar zien.
Verder wil ik nogmaals aanhalen dat ik een student ben en dat dus het dagelijks rijden met zulke Porsche quasi onmogelijk is (en daar was ik mij voor de initiële aankoop ook goed van bewust).
Bij een bezoek aan de vriendelijke mensen van Van Kessel, zagen we een mooie andere Porsche. Er was onmiddellijk een klik met deze wagen en we zochten dus een oplossing om deze ons eigen te maken. Kwestie van geven en nemen (moeder de vrouw moet ook tevreden blijven

). We maakten de deal dat de Boxster ingeruild werd en dat we de andere wagen meekregen met nog extra onderdelen.
Als wij dan de optelsom maken, kunnen we zeggen dat we allerminst een slechte zaak hebben gedaan! We kunnen niet spreken van grote winst, maar wel hebben we in onze portefeuille een hoop ervaring, gebeurtenissen, nieuwe vriendschappen en een sterkere band tussen vader en zoon zitten. Plus een nieuw avontuur! En dat is iets wat men niet zomaar kan verkrijgen door jaren (of een kortere tijd natuurlijk) te sparen voor een Porsche die men kant en klaar uit de garage of bij een particulier verkoper gaat halen. Een Porsche rijden kan iedereen, de mensen die een Porsche (of een auto in het algemeen) kunnen bouwen en rijden, zijn een pak minder talrijk!
Goed, de Boxster is de deur uit en er is een andere in de plaats gekomen! Volgende project is een 911S Targa uit het jaar 1977! Strakke kas met bijna geen roest. Motor ligt er al uit en zal mooi terug opgebouwd worden! Hij zal dan deze zomer rijklaar gemaakt worden en na de zomer gaat hij volledig uit elkaar om zo een volledige overhaul te krijgen door ons! Ga ook proberen om dit projectje te posten op het forum! Het feit dat we een mooie wissel hebben kunnen maken, zorgt dat er ook nog wat ruimte is voor een andere 911 oldtimer, indien de moeder dit goed vindt
Indien nog vragen: shoot!!!
Groetjes!!