Even een kleine update.... ik liep inmiddels achter

.
Sally opgehaald bij Rovako, met los meegeleverd de nodige opnieuw beklede panelen. De achterzittingen zijn al gemonteerd, met de originele oude en vrijwel in nieuw staat verkerende Tartan. De bestuurders stoel is voorzien van twee nieuwe zijwangen; de oude waren bijna door. De tapijten en matten zijn zo goed als kon gerestaureerd, waarbij de voetstukken voor de bestuurder opnieuw zijn voorzien van rubberen vlakken.
Verder het middenconsole opnieuw laten bekleden, en het targadak laten restaureren. Binnenkort zal het stuur ook in leder worden gezet, en zal de hoedenplank vast gezet worden. Ik denk dat die iets vermaakt moet worden, maar het kan makkelijk zijn dat ik die er niet goed in geplaatst heb... Dat hoor ik vanzelf.
Vlak na de behandeling bij Rovako, doorgereden naar Van der Gugten, waar wat technisch werk moest worden verricht. Olie ververst, filters vervangen, bougies vervangen, kleppen gesteld, de nodige pakkingen vervangen, alle remkklauwen gereviseerd, hier en daar remleidingen vervangen, en een heerlijk setje SSI warmtewisselaars laten zetten, aangezien de originele oude (met '76 codering) wel helemaal op waren. De einddemper heb ik voorlopig nog laten zitten

.
Kleine anekdote....
Mijn motor liep niet echt lekker.
Bij demonteren van het luchtfilter bleek waardoor dat kwam. Een gezinnetje muizen had gehamsterd, en mijn filter volgestopt met vissenvoer, van die karper korrels. Blijkbaar hoopten die muizen na een uurtje rijden op popcorn.

De korrels dus maar in een blik opgeslagen, en de muizen een weekje "Frap" gevoerd... Die doen het nu niet meer....
Moest de dag voor de Driewaardenrit nog heel wat sleutelen.
Stoelen monteren, interieur cleanen, voetplanken monteren, matten aanbrengen, pookhoes vervangen (hiervoor de pook gedemonteerd, omdat de knop niet los kwam, zonder deze te slopen), middenconsole plaatsen, bedrading fatsoeneren, en een deurvangertje vervangen. Dat laatste viel niet echt mee, omdat de bevestiging van de deurvanger niet helemaal kuis was, en de oude deurvanger met een paar puntjes was vastgelast. Wat een kneiers die Amerikanen!! Kun je overigens aan de hele binnenkant van de deuren wel zien. Maar daar komen gelukkig hele mooie panelen voor...
Klein beetje laswerk, nieuwe bracket ingelast, deurvanger gemonteerd, deur afgehangen, en het resultaat was dat ik de Driewaardenrit mee kon rijden MET deuren, maar in RS-style, zonder panelen....

Het resultaat hebben jullie dus gezien.
Ennehhhh wat die deuren betreft....
Tzt bij een koetswerkrestauratie worden die gewoon vervangen, maar voorlopig dichtzetten en lekker toeren!!