Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

06 maart 2007 11:07

Guido, heb even schema's doorgelopen, en de nummerbord verlichting is een apart circuit, vanaf de zekeringkast is dit een grijze draad die bij de stekker gesplits is en overgaat in WIT naar elke lamp. Vanaf de lampen gaat er een WIT/BRUINE draad naar massa punt 414. De nummerbord verlichting is niet doorgelust.
Ik denk dat je over gele draad spreekt omdat deze wat vergeeld is, ik heb ze bij mij er even uitgeschroeft om de kleur na te kijken en inderdaad ze zijn wat gelig en transparant, en een met BRUIN onderbroken streepjes.
Als je echt over geel spreekt is dit de draad van de achterlicht unit.
Ik hoop dat je hier wat met kunt, succes Guido.

06 maart 2007 21:11

Double G schreef:Deze week ga ik ook nog mijn handgrepen en ruitenwissers terug matzwart spuiten....


Ik heb zelf onlangs de ruitewisser armen vervangen door die van een 964; die heeft 2 veren en trekt strakker tegen de ruit en werkt daarom veel beter zeker op snelheid. Aanrader....

Andere vraag:
Wat rekent jouw baas voor een klusje als deze, ook uitgaande dat ik de auto zelf kaal maak en zoveel mogelijk voorbreid !? Dit werkt wel aanstekelijk zo'n verhaal...

07 maart 2007 21:52

Hoera, m'n achterste zijruitjes zitten erin :ba: :ba: :ba:

Het was een heel karwei, maar vanavond heeft m'n vriendin ze langs buiten vastgehouden waar ik handen tekort kwam, en langzaam maar zeker heb ik ze op hun plaats kunnen trekken. De rest is nu verder peanuts. Helaas nog niet echt tijd gehad om er verder wat aan te kunnen doen. En vanavond hebben mijn vingers rust nodig van de draad die er haast ingesneden is door het erin trekken van de ruitjes. Je moet er tenslotte wat voor over hebben :lol: .

De handgrepen waren gisteren gespoten, maar ze moeten opnieuw. Ze waren gewoon matzwart gespoten, maar de hechting hiervan was zo slecht dat je het zwart er met je nagel af kon schrapen. Daarom worden ze nu nadat ze zwart zijn gespoten voorzien van een matte blanke laklaag. Ook de ruitenwisserarmen krijgen dezelfde behandeling, aangezien er vast nog wel eens wat vliegjes afgepoetst zullen moeten worden :lol: :wink: . De tip om 964 wisserarmen te monteren zal ik zeker onthouden. Tot nog toe heb ik echter nog geen klachten over de mijne.

@Wim, het zou best kunnen dat deze draad in de loop der jaren is vergeeld. Als ik er niet uit kom zal ik er wel een foto van maken. Tot zover in ieder geval weer bedankt, de afloop hoor je nog.

@Lindemans, mijn baas kennende zou zo'n "klusje" als dit behoorlijk duur uitpakken. Afhankelijk van de staat van de auto (ivm eventueel laswerk e.d.) denk ik dat hij voor alleen het spuiten (dus gestripte en voorbewerkte auto) al tussen de €2500,- en €3000,- zou rekenen. Ik heb het geluk dat ik er bij mijn auto alleen voor hoef te zorgen dat het het bedrijf geen geld kost.

07 maart 2007 22:12

Indrukwekkend tempo! (zowel de restauratie als het posten) :D

07 maart 2007 22:17

Ik heb ook haast :wink: .

13 maart 2007 20:03

Nou, van het weekeind weer druk bezig geweest, en op wat kleine details na ben ik klaar. De bedrading van de achterlichten en nummerplaatverlichting is weer helemaal zoals het hoort. De oude draden waren inderdaad behoorlijk verkleurd door de tand des tijds, maar door ze hier en daar wat in te korten en te vervangen door nieuwe draden werkt alles weer naar behoren. Dus Wim, bedankt voor het meedenken :thumleft: .

De portieren liggen nu weer netjes gelijk met de achterschermen, wat voorheen niet het geval was. Ik stoorde mij er altijd al aan dat de zwarte strip van de raamsnor op het portier niet netjes aansloot op die onder het achterste zijruitje. Nu heb ik er voor gezorgd dat dit wel weer in een lijn ligt met elkaar. Op onderstaande foto is het resultaat goed te zien. Het enige "probleem" wat ik nu nog heb met de portieren is dat de bovenbouw erg strak tegen de a-stijl aan zit. Dit was in het verleden ook al het geval, want zowel het buitenste afdichtrubber als de raamomlijsting vertonen hierdoor slijtageplekken. Ik wil deze bovenbouw ook nog een keer terug matzwart spuiten, maar daarvoor moet dit wel eerst opgelost zijn aangezien het anders binnen de kortste keren weer moet gebeuren. Ik weet dat je de bovenbouw naar binnen en buiten kan verstellen, maar kun je ook iets aan de hoogte stellen?

Tot slot nog een paar foto's van de auto nu hij zo goed als helemaal klaar is. Op de foto's nog zonder interieur, maar sinds zondag weer met.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

13 maart 2007 20:22

Ziet er super uit :!: :res:

13 maart 2007 20:24

Dat ziet er al weer schitterend uit.
Prachtig en vooral snel werk :res:

13 maart 2007 20:40

Mooi mooi mooi .....

13 maart 2007 23:06

Guido,

Petje af. Helemaal gezien, als eerder gezegd, het tempo waarmee je het hebt geflikt. :res:

Nu op naar de kleine :wink:

13 maart 2007 23:10

volgens mij kan je met de stelschroeven van de bovenomlijsting idd de ruimte tussen rand en a-stijl aanpassen. Heb een specialist dat eens zien doen om het windgesuis weg te krijgen. voor meer exacte info even de kenners vragen.

ziet er goed uit btw! 8)

14 maart 2007 8:47

whouw :lol: hij is echt mooi geworden, Prachtig hoe hij is geworden, gelijk heb je om het nog even voor de bevalling te doen, daarna heb je weinig tijd over!

Gelukkig begrijpt mijn vrouw dat er ook nog wel eens aan de Porsche moet worden gesleuteld.

Maar diep respekt voor het tempo!

Geniet van de kleine straks

14 maart 2007 9:24

Perfect Guido, mooie diepe glans in de donkerblauwe kleur, zoiets moet de Stag dus ook worden van kleur.
Dus nu op naar het volgende wonder, de baby.
@Guido je kunt de raamframen inderdaad op allerlei manieren verstellen, ook naar boven, dat kun je via de rubbers voor en achter in je deuren weg te nemen en daarachter zitten de imbussen en bouten, succes ermee, en veel rijplezier.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 14 maart 2007 18:32, in totaal 1 keer bewerkt.

14 maart 2007 18:24

Strakke bak, Double G. Complimenten.

14 maart 2007 18:49

Mooi werk :D

14 maart 2007 21:25

Mooi gedaan. :D
Lijkt wel een tweelingbroertje van mijn 1986 3.2
Mijn project heb ik laten doen 2004/2005
Zie mijn album voor een paar plaatjes

14 maart 2007 22:03

dat is heel mooi geworden. mis alleen nog het porsche embleem voorop 8) je hebt hem zeker in rap tempo gerestaureerd

14 maart 2007 23:12

Mooie job verricht, Guido! :thumleft:

Ik heb dit draadje met veel plezier (en soms met enige verbazing wat je toch nog tegen kwam!) gevolgd! :res:

Precies op tijd klaar, want veel tijd zal je binnenkort niet meer hebben! :wink:

15 maart 2007 14:05

Ziet er prachtig uit, is een boel werk geweest maar het resultaat :cheers: :res:

15 maart 2007 21:01

Fijn om te horen dat vele van jullie het een net zo leuk project vonden als ik. De kleine dingen die nu nog gedaan moeten worden hebben geen haast meer, dus als ik eens een uurtje tijd heb valt dit niet meer onder de noemer project, maar eerder onder hobby. Het betere weer is druk onderweg naar hier te komen en de dagen beginnen alweer langer te worden, dus wie weet heb ik straks als de kleine er is 's avonds misschien ook nog wel eens even wat tijd (en anders zien we dat ook wel weer). In ieder geval wil ik in de zomer toch nog wel eens een meeting of slalom meepikken, wat en wanneer zal ik nog wel zien.

Airhead schreef:Lijkt wel een tweelingbroertje van mijn 1986 3.2


Lijkt? :scratch:

IS zul je bedoelen! :wink: :lol:

Dat was trouwens een behoorlijk ingrijpende operatie bij jou met een nieuw achterscherm en kaal tot op het blanke metaal. Is het niet zo dat je daardoor ook de zinklaag van de carosserie schuurt? Hij ziet er in ieder geval ook weer netjes uit. Is het er trouwens een met een 915 of een G50 bak? Gezien de achterreflector zou ik denken G50, maar die kun je ook later monteren zoals ik zelf heb gedaan :wink: .

15 maart 2007 22:29

Valt wel mee met die zinklaag (heb ik begrepen :?:) Een zinklaag op het dak heeft sowiezo weinig nut . Er zat een slechte grondlaag op en die moest er af.

En het is een echte 1986 tweeling, dus met echte mannen-915-bak en een 1987 achterreflectorbalk :D
Plaats een reactie