Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

20 mei 2010 20:40

Ik durf het bijna niet te vragen maar..... :mrgreen:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 12:55

Pascal, ook bij deze is er voor een"halfords" oplossing gekozen.
Afbeelding

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 13:07

De klassieke chromen versie:
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... &category=

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 20:45

Hmmmm, we zullen er eens over denken. Ik wil niet gaan boren in de auto eigenlijk, maarja, dit is secundair. En ik wil eigenlijk naar een vierkante plaat, maar moet dat eerst eens zien....

Anyway, eerst morgen de auto ophalen, en eens kijken of ik de bumpers er al af kan verzinnen :cheesy: (en dan eens kijken of ik die plaat nu al iets dichter op de kas kan krijgen)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 20:51

paSCal schreef:Ik wil niet gaan boren in de auto eigenlijk,

als je de bumpers eraf haalt heb je toch al gaten :idea:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 21:02

Een kabeltje van het bumpergat naar de kentekenplaat houder (zeker een vierkant!) zie ik niet zo zitten ;)

34387

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 23:23

paSCal schreef:Hmmmm, we zullen er eens over denken. Ik wil niet gaan boren in de auto eigenlijk

die platen die er nu op zitten hangen toch ook niet aan lucht haken :?:

...eens kijken of ik de bumpers er al af kan verzinnen :cheesy:

da moe je nie verzinne, dan moe je d'r gewoon afslope

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

21 mei 2010 23:30

Ik wil niet EXTRA boren ;).... De huidige kentekenplaatverlichting zit op de bumper ;)....

Kom maar eens kijken, kan je gelijk wat stickers plakken ;)...

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 mei 2010 14:54

kom maar langs, zaag ik meteen je bumpers eraf ;)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 mei 2010 17:04

Vawilliam schreef:@JMS Benzine kan wel bevriezen rond -50°c dacht ik.
Ik heb een kennis die ooit problemen had met een peugeot 205 rally, een opgevoerde motor met carburator.
Deze verloor steeds vermogen bij volgas.
Werd destijds opgelost in Peugeot garage door de carburator te verwarmen met koelwater van de motor.


Wist ik niet, weer wat bijgeleerd :thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 mei 2010 17:25

Even de taxatie afwachten en dan kunnen we volgende week los Jeroen....
Hij is in elk geval eindelijk gewassen ;) (en even kennis kunnen maken met een verre neef ;) )

47797 47799

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 mei 2010 20:43

Glimt lekker Pascal.. mooie dag geweest om te wassen.

Ga je de amerikaanse koplampen nog vervangen door Euro koplampen?


Henk

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

22 mei 2010 23:37

Erhmz, eigenlijk nog niet opgemerkt/bij stil gestaan.... Foto's? :cheesy:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 6:54

Eigenlijk vind ik de auto mét bumpers mooier, Pascal.
Maar daar hoef jij je natuurlijk niets van aan te trekken :wink:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 17:25

paSCal schreef:Erhmz, eigenlijk nog niet opgemerkt/bij stil gestaan.... Foto's? :cheesy:



Pascal,


De amerikaanse lampen:

Afbeelding

Dit zijn euro lampen:

Afbeelding

De 1e speedster hadden standaard amerikaanse lampen, en de tweede rode daar heb ik de originele euro Hella lampen gemonteerd.
Ik vind die persoonlijk mooier staan :cheers:

Henk
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 24 mei 2010 10:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 18:49

USA lampen met heldere lenzen zien er beter uit IMO

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 19:12

Zo zie je maar dat smaken verschillen :wink:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 20:07

Moet het nog even checken voor de zekerheid maar volgens mij is bij een auto van dat bouwjaar de kentekenplaatverlichting niet verplicht, Dus helemaal weglaten is ook een optie...

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 22:00

:idea: Dat is nog eens een tip Henk ;)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

23 mei 2010 22:53

Volgens het APK boek moet een personenauto verlichting hebben om de achterste kentekenplaat te verlichten.
Een jaartal is daarbij niet genoemd, dus alle auto's moeten dat hebben.



.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

24 mei 2010 0:00

Pascal, ik heb je helaas blij gemaakt met een dode mus, ik heb het nagekeken en (uiteraard :wink: ) heeft Erwin gelijk.

Ik wist dat er iets was met verplichte verlichting bij auto's voor juli 1967 maar dat ging helaas niet over de kentekenplaatverlichting.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

24 mei 2010 9:16

Darn :(.... Nouja, we kijken verder, het heeft geen haast (alhoewel ;) )

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

24 mei 2010 10:22

Afbeelding

Verchroomde custom kentekenplaatverlichting

Als je custom 356 van achter een mooie gedaanteverwisseling heeft ondergaan, en de kentekenplaatverlichting past niet meer bij het geheel, dan kan deze verchroomde kentekenplaatverlichting een oplossing bieden. Deze is overal naar eigen idee te plaatsen en wordt gemonteerd achter de kentekenplaat (met de bouten van de kentekenplaat wordt ook deze steun bevestigd).



€ 15,00
:salut:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

24 mei 2010 10:24

EN bij de laatste optie hoef je geen extra gaten te boren.......

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

24 mei 2010 10:31

Die stond een eindje eerder ook al Olaf ;).... Het enige wat ik dan mee zit, is hoe het stroomdraadje naar buiten krijg, maar dat komt vast goed.

Een andere optie wordt een originele shine-up van een A ofzo... ;) (eens wat auto's bekijken ;) )
Plaats een reactie