Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 14:13

Wow, dat doe je snel! :thumleft:
Hoop dat alles goed gaat.

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 14:36

Ik heb hem bij Robert Visser gebracht en die geeft flink gas!

ZIN IN!

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 14:47

fins schreef:Ik heb hem bij Robert Visser gebracht en die geeft flink gas!

Afbeelding

:^: :cheesy:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 14:51

Hee! Da's exáct hoe ik Porsche rijd! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 15:06

Ken uw klassiekers. Zijn de valet parkeerders met de fewawi van Cameron's vader uit Ferris Buellers Day off... :lol:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 15:43

http://youtu.be/gZdHqEFK0ew :mrgreen:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 15:54

Geweldige film (toevallig gister nog aangeklikt in het Netflix aanbod) :thumleft:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

18 jun 2014 22:14

En het beroemde glazen huis is twee weken geleden verkocht voor 1 miljoen dollares

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

19 jun 2014 10:49

fins schreef:Here we go! Kleppen bleken ook krom te zijn.... Alles maar effe meepakken dus.

Strak tempo! Ben je nog meer tegen gekomen in de motor? Draadeinden nog een beetje vast? Cilinders en zuigers nog netjes?

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

19 jun 2014 10:54

Zelfde nokkenassen of die van een 964 er in?

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

19 jun 2014 10:59

We houden hem origineel wat dat betreft.

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

19 jun 2014 11:09

André schreef:Zelfde nokkenassen of die van een 964 er in?


Wat zou dat opleveren trouwens? (Ben nu toch al te laat, maar toch...)

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

19 jun 2014 12:00

zo'n 30 pk, maar wtf je bent toch te laat :mrgreen:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

19 jun 2014 12:24

Mmmm. Robert was er niet zo'n voorstander van geloof ik. We laten het lekker zo.

Jammer dat ik het niet eerder wist wel, dan had ik het kunnen overwegen.

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

20 jun 2014 16:18

is ook maar 10 pk.

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

23 jun 2014 10:18

Hahaha, l*l! :mrgreen:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

01 jul 2014 19:39

De motor loopt! En mooi ook als ik Robert mag geloven. Ze gaan nu verder met het lijstje afwerken, helaas kon de wagen 18-07 pas bij de RDW terecht...
Maakt niet uit, ik ben de komende twee weken toch naar Italië. Met de 964 cabriolet. :drive:

Ik heb trouwens een chromen spiegel gekocht ter vervanging van de meegespoten luxe variant die er op zit. Vind ik nét wat mooier...
En als ik afbeeldingen van '76 911's bekijk kan het beide. Ik denk dat de elektrische spiegel een optie was?

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

01 jul 2014 20:16

Elektrisch was standaard. Een tweede buitenspiegel daarentegen...

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

01 jul 2014 22:29

Fins, ik ben wel benieuwd naar die chromen spiegel. En dan vooral hoe deze past op grote boor- en montagegaten van de flapoor-spiegel. Heb je een foto?

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

02 jul 2014 7:15

Beste Fins,

Met veel belangstelling lees ik je topic over je 2,7, wat mij betreft mogen er nog tig foto's bij.

Ook ik hou al geruime tijd de 2,7 markt in de gaten en ben ook zoekende naar een 77-er. Deze beauty had ik ook gezien en heeft een prachtige kleur combinatie.
Als ik me niet vergis zit deze in dezelfde prijs-range:

http://www.l-c-c.nl/our-cars/56-rt-56/

Ben erg benieuwd hoe je jouw auto vergelijkt met deze. Misschien dat er iets opvalt of dat de vraagprijs niet overeenkomt. Helaas zit bij deze auto geen historie, ondanks dat het een originele hollander is. De auto heb ik afgelopen week bekeken en maakte een nette indruk, maar heeft wel op enkele plekken zichtbare blaasjes.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg Jan-Willem

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

02 jul 2014 9:45

Bruno911 schreef:Fins, ik ben wel benieuwd naar die chromen spiegel. En dan vooral hoe deze past op grote boor- en montagegaten van de flapoor-spiegel. Heb je een foto?


Ik ben ook benieuwd of het past idd. Hier de foto:
Afbeelding


Master Ken schreef:Met veel belangstelling lees ik je topic over je 2,7, wat mij betreft mogen er nog tig foto's bij.


Leuk! Foto's plaatsen wil niet helemaal. Ze staan vaak op de kant als ik ze hier neer zet...

Master Ken schreef:Ook ik hou al geruime tijd de 2,7 markt in de gaten en ben ook zoekende naar een 77-er. Deze beauty had ik ook gezien en heeft een prachtige kleur combinatie.
Als ik me niet vergis zit deze in dezelfde prijs-range:

http://www.l-c-c.nl/our-cars/56-rt-56/

Ben erg benieuwd hoe je jouw auto vergelijkt met deze. Misschien dat er iets opvalt of dat de vraagprijs niet overeenkomt. Helaas zit bij deze auto geen historie, ondanks dat het een originele hollander is. De auto heb ik afgelopen week bekeken en maakte een nette indruk, maar heeft wel op enkele plekken zichtbare blaasjes.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg Jan-Willem


Ha Jan-Willem,

Puur even mijn mening, ik ben geen expert. Ik weet er misschien net iets meer van af dan de gemiddelde Nederlander, meer niet.

Het lijkt me een nette wagen. Zichtbare blaasjes word ik niet zo blij van alleen. In mijn idee werkt dat net als met ijsbergen. Je ziet maar 10%. Wat komt er te voorschijn wanneer de schermen er af gaan? Het is een originele NL-wagen, enerzijds is dat natuurlijk leuk en lijken Amerikanen minder geliefd te zijn. Aan de andere kant heb ik liever een auto met een keiharde body uit de VS dan een ori-NL met werk. Carrosseriewerkzaamheden kunnen behoorlijk in de papieren lopen.

Het is een 4 bak. Een standaard 911, en geen S dus. Deze serie is sowieso niet de meest overpowerde 911 en het verschil tussen 150pk en een 4 bak en 175pk in combinatie met een 5 bak lijkt me voldoende om verder te kijken. Puur mijn gevoel, niet gehinderd door enige praktijkervaring met de 4 bak.

Verder heeft hij "Hackmesse"-velgen. Heel period, maar ik persoonlijk vind ze een stuk minder mooi dan Fuchsen. Een set Fuchsen is behoorlijk kostbaar.

Hoe is de motor? Dat hij droog is zegt niet veel natuurlijk. Aankoopkeuring zal uit moeten wijzen hoe en wat.

Mijn 2.7S heeft een keiharde body, een kraakhelder interieur en de juiste velgen. Er is een flinke stapel historie bij.
Vraagprijs was 29.900,-. Toen na de aankoopkeuring bleek dat er motorisch een hoop aan moest gebeuren heb ik er 4k afgekletst. Niet bij Hans overigens, maar bij de particuliere verkoper. Hans was er tussen uit gegaan. De motorrevisie die we nu aan het doen zijn zal ongeveer 6,5 a 7 mille kosten. Daar komen nog wat andere zaken bij zoals nieuwe banden, startonderbreker, een nieuw Nardi stuur, remblokken en ander klein grut.

Al met al denk ik dat ik daar een goede koop aan heb gedaan. Zometeen zit ik er voor 32 a 33 in en weet ik precies wat ik heb. De auto kan dan zo weer jaren vooruit.

Heb je deze al gezien? De kleur moet je aanstaan natuurlijk... rooie donder

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

02 jul 2014 12:46

fins schreef:Het is een 4 bak. Een standaard 911, en geen S dus. Deze serie is sowieso niet de meest overpowerde 911 en het verschil tussen 150pk en een 4 bak en 175pk in combinatie met een 5 bak lijkt me voldoende om verder te kijken.

Het is een hardnekkig misverstand dat een 911 altijd 150 pk heeft en een 911S 175 pk.

Gedurende de modeljaren 74 en 75 werden in Europa een 911 (150 pk), een 911S (175 pk) en een 911 Carrera (210 pk) geleverd, allen met een 2.7 motor. In modeljaar 76 verdween de 911S en bleven over de 911 (165 pk) en de Carrera 3.o (200 pk). Modeljaar 77 idem.

Over de 165 pk versie schrijft Paul Frére: Obwohl de 2,7-Liter-Motor keine Anderung erfuhr, die eine Verminderung seiner Leisting verurzacht hätte, wurde für die Fahrzeuge de I-Serie eine Leistung von 165 PS bij 5800 U/min statt 175 PS bei der gleichen Drehzahl angegeben. Hier handelte es sich in erster Linie um eine Berichtigung: im Laufe der Produktion hatte sich nämlich herausgestellt, dass die zuvor angegebene Leistung über dem Durchschnitt lag. Dass sich die tatsächliche Leistung nicht verringert hatte, geht aus einem Test der Zeitschrift Auto, Motor un Sport hervor.

Peter Morgen schrijft over modeljaar 76: Standaard 911 krijgt de S-motor van het voorafgaande jaar (165 pk) met grotere oliepomp.

Dezelfde motor dus, maar met een lager opgegeven vermogen.

Vanaf modeljaar 75 werden US versies van de 2.7 motor gefabriceerd. De 911S US49 motor had 165 pk en was voorzien van het EGR systeem en thermoreactoren. Zelfs de 911 Carrera US had maar 165 pk, de Carrera 3.o is niet in de US geleverd. Elke 911 2.7 uit de US is vanaf modeljaar 75 een 911S met 165 pk.

Ook wel een fijne opmerking van Wayne Dempsey: It’s very rare to find a stock 2.7-liter engine over 100,000 miles that has not been rebuild (100,000 miles = 160.900 km). Ik weet er tenminste eentje.

(bronnen: De originele Porsche 911 - Peter Morgan, Die Porsche 911 Story - Paul Frére, How to Rebuild and Modify Porsche 911 Engines - Wayne Dempsey)

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

02 jul 2014 12:54

Kijk. Dat is een kenner.

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

02 jul 2014 12:54

hehe. anne-nonS-2.7 :mrgreen:

Re: 911 2.7S 1976 - Porsche nr. 2

02 jul 2014 18:52

Anne 2.7 schreef:Ook wel een fijne opmerking van Wayne Dempsey: It’s very rare to find a stock 2.7-liter engine over 100,000 miles that has not been rebuild (100,000 miles = 160.900 km).

NB het boek is uit 2003.
Plaats een reactie