Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
22 aug 2014 17:06
bully schreef:MickRS schreef:Overigens denk ik dat je nog altijd voor minder dan 25k een nette 3.2 kunt vinden.
Ik kan ze niet vinden Mick. Daar koop je momenteel zelfs geen goeie/knappe SC voor.
Toen ik een 3.2 kocht werd mij verzekerd dat ik onder de 22 niets zou vinden. Uiteindelijk iets meer dan 17 betaald voor een hele nette... Dat ze niet op internet staan betekent nog niet dat ze er niet zijn

Maar makkelijk is het idd niet, ook niet als je 30k uit wil geven. De meeste lufties zijn best wel slecht, ook al zie je het niet. Zeker als ze weer als dd dienst moeten doen, vallen velen door de mand.
22 aug 2014 17:07
bully schreef: volgens mij moet je de beste auto kopen die je kunt vinden zodat je zelf niet meer aan de slag hoeft.
Jij snapt het

+1
22 aug 2014 17:26
MickRS schreef:Als ie dan ook nog eens een dikke 2 ton gedraaid heeft zit er toch een behoorlijke investering aan te komen...
Een (andere?) MickRS had een 3.2 gekocht en met 240k op de teller, zou die 3.2 nog wel 100k meekunnen voordat er een revisie nodig was.
Met mijn beperkte jaarkilometrages laat die revisie dan nog wel even, 20 jaar, op zich wachten en heeft voor mij en menig ander dan geen waardedrukkend effect.
22 aug 2014 17:28
MickRS schreef:Toen ik een 3.2 kocht werd mij verzekerd dat ik onder de 22 niets zou vinden. Uiteindelijk iets meer dan 17 betaald voor een hele nette...
Maar dat is juist het punt, dat was toen.
22 aug 2014 17:37
Nicolò schreef:MickRS schreef:Als ie dan ook nog eens een dikke 2 ton gedraaid heeft zit er toch een behoorlijke investering aan te komen...
Een (andere?) MickRS had een 3.2 gekocht en met 240k op de teller, zou die 3.2 nog wel 100k meekunnen voordat er een revisie nodig was.
Met mijn beperkte jaarkilometrages laat die revisie dan nog wel even, 20 jaar, op zich wachten en heeft voor mij en menig ander dan geen waardedrukkend effect.
Nee hoor, dat was ik. Die ton heb ik er in drie jaar op gezet

En met dat soort kilometrages was ie toch wel redelijk snel richting een revisie gegaan... De volgende eigenaar heeft er een mooie auto aan, maar als je m gaat gebruiken waar ie voor bedoeld is, dan loop je tegen aanzienlijke kosten aan.
03 sep 2014 19:31
Hermen, nog nieuws uit het revisie front?
07 sep 2014 22:13
net terug uit Italië en deze week weer aan de slag .. hou jullie op de hoogte
15 sep 2014 19:53
sfeerfoto's
Motor uitgebouwd

verschillende niet originele ringen door freubelaars aangebracht...

kleppen te ver heen...

demontage

zuigertjes met koek

voor de poedercoater

brandplekken op vliegwiel
Laatst bijgewerkt door
Hermen 2 op 15 sep 2014 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.
15 sep 2014 19:54
diverse nieuwe onderdeel tje tjing...

detail

meten is weten

samenbouw

waar is ie gaffel ?

en klaarrr
Laatst bijgewerkt door
Hermen 2 op 15 sep 2014 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.
15 sep 2014 19:55
samengebouwd aanzicht 2

oude leidingen

en nieuw
Laatst bijgewerkt door
Hermen 2 op 15 sep 2014 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.
15 sep 2014 20:24

aardig klusje.
15 sep 2014 22:04
Kijk eens aan dat gaat goede kant op! Blijf maar komen met de foto's
16 sep 2014 15:51
Gaat de goede kant uit
16 sep 2014 17:04
die zuigers met "koek" zijn gewoon voorzien van een zwarte coating, dat hoort er op te zitten.
16 sep 2014 18:01
ok zwarte coating koek dan
16 sep 2014 20:15
zo nieuwe Mahle 3.2 set OEM is onderweg ! de 3.4 set vindt ik te duur €2000,- meer voor 200cc
besteld bij Rosepassion was de voordeligste..
nu de SSI's nog bestellen...
16 sep 2014 21:18
Goed man!
17 sep 2014 7:35
Wel apart dat bij de 1984 motronic de linker rij cilinders gezamenlijk hetzelfde injectiemoment hebben en hetzelfde geldt voor de rechter rij.
De injectie cyclus zal op zijn gunstigst dus maar voor 2 cilinders ideaal zijn!
Zijn er mensen met ervaring met een programmeerbaar motormanagement systeem en welke winst hiermee is te behalen?
17 sep 2014 9:16
Ik heb geen verstand van dit type, maar weet je wel zeker dat er 3 cylinders op hetzelfde hun benzine ingespoten krijgen???? Dat lijkt me verre van optimaal en niks voor Porsche.
17 sep 2014 9:53
ik heb dit gelezen op een forum en dit werd door de garage bevestigt...
17 sep 2014 22:05
Als de injectie voor de klep plaatsheeft, komt er dus pas mengsel in de cilinder bij het openen van de klep...
Een carburateur werkt een beetje hetzelfde, nietwaar ?
17 sep 2014 23:54
Respect mooi project! Doe je het allemaal zelf!?
18 sep 2014 8:15
Ticcie schreef: weet je wel zeker dat er 3 cylinders op hetzelfde hun benzine ingespoten krijgen???? Dat lijkt me verre van optimaal en niks voor Porsche.
Och, verre van optimaal?? Alle injectiemotoren uit de 80-er en 90-er jaren werkten op dat principe. Heb je er ooit wat van gemerkt?
Tegenwoordig is sequentiële inspuiting ( cilinderafhankelijke inspuiting) de standaard, toen waren ze nog niet zover.
( ook al is de mechanische injectie van 1969 ook een vorm van sequentiële injectie )
18 sep 2014 21:27
ik laat de nokkenassen toch standaard teveel gedoe en eigenlijk pas echt zinvol bij de hogere toeren regionen ...
wel denk ik aan een motronic chip waar de ClubSport optie op is toegepast 6840 toeren
hierbij zijn de standaard klepveren nog te gebruiken
26 sep 2014 16:21
de SSI met toebehoren is ook binnen!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.