Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Project 928S hark

09 dec 2021 15:58

De motor.... Buiten het motorblok zelf is alles vervangen of gereviseerd.
De cilinderwanden laten inspecteren en deze waren nog in quasi perfecte staat, nergens krassen of randen....
Er was ook geen olieverbruik enz.... Daarom er toch voor gekozen om het onderblok niet te doen.
Of dit een slechte keuze geweest is, zal de tijd uitwijzen zeker.

Cilinderkoppen weggedaan om te reviseren, vlakken en te testen, deze waren volgens de motorbouwer nog in heel goede staat....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Omdat ik de kopbouten ook meteen wou vervangen is er 1 afgebroken 10cm dip in het motorblok :bang: Het klok laten opsturen naar een motorbouwer in Nederland om uit te laten boren en de nieuwe draadstangen te laten monteren.
Ook meteen een stuk motorblok laten oplassen dat afgebroken was. De alternator hangt heel laag en had bij de vorige eigenaar de grond redelijk hard geraakt waardoor er een stuk afgebroken was.

Afbeelding Afbeelding

Na alles opgekuist te hebben en een berg nieuwe onderdelen, terug begonnen met monteren.

09 dec 2021 16:13

Ziet er netjes uit! (zeg ik als leek zonder verstand van motoren :D )

09 dec 2021 16:27

ondertussen al een eindje in het terug monteren van de 928.
Carrosserie zo goed als aangekleed, motor en versnellingsbak erin, voorste ophanging,....
Motor gisteren voor de eerste keer laten ronddraaien zonder ontsteking, bougie's, benzine om te kijken of de motor oliedruk zou opbouwen.... na +-20sec had ik meteen 5bar druk, m.a.w. geslaagde test

Tegen einde deze week hoop ik ze terug na 3jaar op de wielen te hebben staan en stilaan de motor te starten.
Daar moeten nog enkele leidingen aangesloten worden.

Foto's volgen nog omdat ik ze nog van de gsm moet halen....

09 dec 2021 18:57

Mooi hoor. Ik heb dat gevoel ook weer met mijn 924. Ik ben benieuwd hoe de motor weer loopt straks.

16 dec 2021 16:00

Mooie motor zeg zonde om straks onder de motorkap te verbergen. :mrgreen:

12 jan 2022 9:22

Esteban schreef:Tegen einde deze week hoop ik ze terug na 3jaar op de wielen te hebben staan en stilaan de motor te starten.

Hoe is dat gegaan?

12 jan 2022 11:28

EriC4C ruim 6 jaar geleden schreef:Geweldige auto een 928 en leuk om het project te volgen! :thumleft:

WOW! Afbeelding
Wat een droomauto Afbeelding is het geworden en goede keuze de rode lak! Afbeelding
Plaats een reactie