Nou, geen 911 update (nog steeds niet aan toegekomen) maar wel een mooi klusje aan de 928 gedaan. Steeds tijdens ritjes hoorde m'n zoon dat er toch wat piepte en wat bleek:
de remmen bleven dus problemen geven, ik hoorde het dus niet maar het zat me niet lekker. Totdat ik eens in mijn eentje een ritje ging maken en wat "sportiever" ging rijden dus
ook goed de remmen moest gebruiken. Nu kon zelfs ik het horen en ik moest rustig terug rijden (was al gelukkig in m'n stadje terug ). Thuis aangekomen was het nu de rem rechtsvoor
die echt een heeeel stuk heter was dan de andere.
Klaar mee, met het halfbakken geneuzel dus, en nu maar even goed aanpakken i.p.v. het alleen maar gangbaar maken.
Lekker mijn brugje onder de auto en alles eronder uitgehaald.

De zuigers waren nogal een ding en sommige kwamen echt bijna niet los. Als eerste gewoon met perslucht geprobeerd en een paar kwamen er wel uit. Maar sommige zaten zo vast dat ik van alles
geprobeerd heb en er daarbij ook een paar beschadigd heb. Totdat ik op het interwebs ging zoeken en de manier tegenkwam die hier op de foto staat. Dop + grote inbus en rustig aan loswrikken.

De rubbers die in de cylinder zaten waren zo verwijderd maar de rubbers die als stofkappen dienen zijn een heel ander verhaal. Deze rubbers zitten namelijk in een ijzeren ring en dat geheel zit echt super vast in de klauw. Ook hier weer van alles geprobeerd en zo voorzichtig mogelijk om de klauwen niet te beschadigen. Uiteindelijk was de beste manier om er inkepingen in te dremelen en zo kreeg ik ze er redelijk makkelijk uit.

Uiteraard heb ik ook de remmen voorzien van een vers laagje verf en hierbij niet de meest slimme keuze gemaakt. Op m'n 944 heb ik destijds Voliatec gebruikt en dat werkte echt heel goed omdat deze remmen redelijk verweerd waren. Nu had ik m'n remmen mooi geschuurd, in een hitte bestendige grondverf gespoten en daarna met Voliatec geschilderd. Het resultaat is niet echt heel mooi omdat de meegeleverde kwast te grof was voor mijn gladde ondergrond. Omdat het een 2 componenten goedje is moet je het redelijk snel gebruiken voordat het uithardt en tijd om een andere kwast te regelen had ik dus niet. Hier en daar zijn er dus wel wat lelijke plekken en wat druipers. Maar overall ben ik wel echt heel blij met het resultaat en nu de wielen erop zitten zie je het eigenlijk niet.

Daarna alles mooi klaar gelegd en de zuigers plus alle rubbertjes gemonteerd. Dit ging echt super makkelijk behalve natuurlijk het stofkaprubber. Omdat je niet de boel wilt beschadigen moet alles echt met beleid maar dat was echt een gekloot. Als je er een indrukt aan de ene kant schiet die er aan de andere kant weer uit. De beste manier die ik kon verzinnen was uiteindelijk een vierkante stalen buis en het rubber er gewoon met een wat "harder beleid" in tikken.

De boel weer gemonteerd, de porsche logo's op de remmen kaal geschuurd, en daarna vullen met remvloeistof en ontluchten. Ook dit was appeltje eitje en vandaag heb ik even echt een stuk kunnen rijden om de boel goed te testen. Nadat ik terug was even het peil gecontroleerd en die was precies zoals ik hem gevuld heb. Alles bij elkaar dus best ff een werkje maar nu is het wel gewoon goed.

Nog even een kiekje van hoe ze er nu bij staat voordat het seizoen al weer voorbij is.....