Hier ook weer eens even een upje doen!
Sinds de vakantie zijn er weer 4000km bij gereden in de Boxster, door weer en wind. Ook in de sneeuwbuien van een maandje geleden, wat toch een stuk minder prettig was. Maar wel noodzakelijk kwaad helaas.
In de tussentijd wel ook weer e.e.a aan "gedoe" gehad met hem. Het is niet de meest probleemloze auto in de vloot, sterker nog, hij geeft me soms de meeste hoofdpijn. Waarmee dan?
- In December ging er een schakelstang/kabel kapot, op 145km van huis. Een ANWB'er erbij gehad die niet wist dat een Boxster de motor niet achterin heeft.
Opgelost door bij Marcel Kuyer een set gebruikte stangen te kopen en deze zelf te monteren. Viel écht heel erg mee!
- Met oud en nieuw began de frunk knop in de dorpel het. Met onze koffers in de frunk en een sleutel die hem ook niet wilde openen.
Uiteindelijk een nieuwe sleutelbehuizing gekocht en die goed gemonteerd én ook bij Marcel de knoppen voor de frunk/trunk gekocht en gemonteerd.
- Ruitensproeiermelding leeg blijft aan staan, ook met het reservoir vol. Sensortje stuk denk ik.
Nieuwe gekocht, deze komt eerdaags binnen. Dan ook maar even vervangen.
Met zo'n auto is zelf (veel) kunnen wel écht een financiele lifesaver. Nou kan ik het ook wel betalen om hem weg te brengen, maar de simpele dingen zelf doen. Weten hoe het zit en weten dat alles nieuws/vervangen is en goed vast zit is ook wel erg fijn. En met punten 1 & 2 van hierboven incl de oliewissels heb ik bij benadering toch €1200 bespaard!
Daarnaast ook zelf de versnellingsbakolie (MobiLube 75W90 SHC GL4) en motorolie (Mobil1 0W40) vervangen inclusief filter en alle pluggen.

Versnellingsbakolie was nog lekker fris!

Eind van de maand gaat hij hier naar mijn vertrouwde garage voor APK en een volledige controle, vooral ook omdat ik veel zelf doe laat ik hem graag even extra goed nakijken, aanvraag is ook gedaan voor verse remvloeistof. Dan zijn alle vloeistoffen nieuw (alle olie/remvloeistof) of max 12.000km oud (KVS/Airco gas)

En voor eind Maart staat een afspraak in de planning bij Gert Carnewal! Ook enorm enthousiast over