Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
22 jul 2011 19:30
Hahaha kijk de RDW is ook lekker bezig geweest,
Mooi dat het al zo ver is. Toch leuk de benaming Speedster.
22 jul 2011 21:02
Ben je nog vergeten te feliciteren Jordy met de positieve keuring van "het beest", prachtig en

greetz JM
23 jul 2011 15:47
Vanmorgen samen met Hans naar de leverancier gereden die mijn body heeft geleverd om daar de auto te komen brengen voor de kap en full tonneau montage. Onderweg fantastisch weer om te rijden in een Speedster.
Daar aangekomen stond de koffie al lekker te pruttelen. Tja alleen mijn speedster had probelen met de drempel van de werkplaats van Gé. Of beter gezegd de drempel had problemen met mijn Speedster. We kregen de wagen niet naar binnen. Dus maar ff met een stel steiger planken en balken. Kunst en vliegwerk en daarna toch de wagen naar binnen gekregen
Moet zeggen 102 km weer gereden en in een mum van tijd heb je deze stand er weer op staan.
Kortom heerlijk genieten van de wagen en de rit. De temperatuur en olie druk was helemaal goed en niks te klagen.
Een super ritje onderweg
Komen de foto's...
23 jul 2011 16:37
Zij/Hij/Het is echt geweldig geworden
RDW...WAM verzekerd geregistreerd Nee
29 jul 2011 17:52
Papieren zijn binnen en staat:
VW
Speedster
810kg
wielbasis 212cm
Ben nu op vakantie en sommige mensen krijgen heimwee als hij / of zij familie missen tijdens een vakantie. Kan gerust zeggen dat ik heimwee en afkick verschijnselen van de 356 heb nu. En heb niks om handden. Heb zelfs nu fluwelen zachte handen volgens mijn vrouw
Wel een voordeel om eens alles rustig te bedenken wat een vervolg project zou gaan worden
30 jul 2011 2:08
Gaaf project en respect voor wat je hebt gemaakt
30 jul 2011 19:07
Hoi Jordy.
Heb vanmiddag in één adem het hele verhaal over de bouw van je Speedster uitgelezen. In één woord geweldig

. Ik heb zelf 7 jaar gewerkt aan de restauratie van een Renault 8 Gordini en ik herken al die momenten van jou ook. Pech, geluk, hulp, afzeggingen, opbeurende woorden, gezeur over futiliteiten en ga zo maar door. De eerste rit. De RDW keuring en dan het kenteken.
Echt gefeliciteerd met je auto. Ik vind hem helemaal af!!!!!!!!
Veel rijplezier en doe er voorzichtig mee.
Oh ja. Ik dacht ook na een eerste restauratieproject (TR6) ik heb verdergeen ruimte meer voor een andere. Ik heb dus de garage uitgebouwd. Dus pas op en kijk uit. Het is verslavend!
Berend
30 jul 2011 20:22
Dag Berend,
Fijn dat ik je een plezier heb gegeven door al de pagina's te laten lezen. En je een beeld te geven hoe en wat er allemaal gebeurde. Het is en was vallen en opstaan. Vorm van volwassenheid denk ik.
Dat jij 7 jaar bezig bent geweest van je restauratie van je Renault 8 Gordini is ook niet niks. Ook een mooi verhaal.
Groete en hopelijk tot een keer in het echt.
30 jul 2011 20:26
Dimitri-Turbo schreef:Gaaf project en respect voor wat je hebt gemaakt

Dank je Dimitri-Turbo
30 jul 2011 21:52
Op naar de volgende fase.
Toch grappig als je op de camping zit in Zeeland en je hebt camping internet. Kreeg van de body leverancier vanavond de eerste foto's binnen van de montage van het full tonneau.
Moest eerst mijn vingers erbij aflikken toen ik de foto's binnen zag komen. Was er zelf stil van....
De kap komt binnenkort.
Komen de foto's...

30 jul 2011 22:00
Netjes!
31 jul 2011 13:15
Subdriver schreef:Netjes!

Dank je Subdriver. Nu de steekruiten en de kap en dan is alles af...... Wil de wagen nog een keer op de testbank zetten bij HR Engeneering. Dit om alles lekker af te stellen van de motor. Hij loopt nu een beetje onregelmatig.
En als dit ook gedaan is lekker mooie km rijden. En genieten van al het moois om me heen met de wind door mijn haren.
Ook zou ik graag nog diverse rondritjes mee willen rijden die hier op het forum georganiseerd worden.
31 jul 2011 14:10
Wat een prachtige wagen man, niets dan respect!
01 aug 2011 9:28
CaseyyesaC schreef:Wat een prachtige wagen man, niets dan respect!
Dank je en doe mijn best. Maar weet je wat het stomme is, het komt er beter uit te zien dan dat ik gedacht had
01 aug 2011 10:55
Wat een prachtig project. Diep respect voor het geduld en het doorzettingsvermogen. Het resultaat is dan ook fantastisch!!
Ik wist niet dat er zoveel punten op de i gezet konden worden, met de tonneau als laatste achievement.
Hoop ooit de mogelijkheid te hebben om je speedster op de weg te spotten!
Geniet.
01 aug 2011 11:33
Hé Jordy, die tonneau zit er wel heel strak op, hoor! Mooi, man!
Zo te zien, is er Sonnenland-stof gebruikt. Helemaal top!
Hou er wel rekening mee dat Sonnenland nogal wil 'werken' als het nat is geworden en weer opdroogt. Probeer teveel spanning op de rits in het midden te voorkomen
01 aug 2011 13:51
Wat een gave auto!!!!
01 aug 2011 17:05
Joep 911 schreef:Hoop ooit de mogelijkheid te hebben om je speedster op de weg te spotten!
Geniet.
Thanx,
gewoon meedoen aan de challenge Tunnel race te Rotterdam begin september en aanmelden bij Forumlid Olaf.
Daar ben ik ook en kun je de wagen spotten.
Speedy356 schreef:Hé Jordy, die tonneau zit er wel heel strak op, hoor! Mooi, man!
Zo te zien, is er Sonnenland-stof gebruikt. Helemaal top!
Hou er wel rekening mee dat Sonnenland nogal wil 'werken' als het nat is geworden en weer opdroogt. Probeer teveel spanning op de rits in het midden te voorkomen

Hey Antoine,
Lang niet gezien en gesproken.
Je weet het de Speedsterhand vanuit Strijen doet zijn best en het is idd Sonneland doek. Zoals ik ook in gedachten had.
Volgens Gé werkt het weinig, maar goed voor de tip ik houd het in de gaten.
03 aug 2011 23:27
hey ,echt een mooi project en met veel vakmanschap tot een goed einde gebracht !
Ik weet waarover ik spreek , want heb er ook eentje gedaan maar omdat de Belgische wetgeving niet zo soepel is als bij jullie alles verkocht en daarom aan mijn huidige 911 E begonnen , qua kosten voor restauratie vergelijkbaar maar een wereld van verschil als je deze
door de Belgische autokeuring wil hebben en eventuele verkoop achteraf.....
Dus ik heb voor "zekerheid" gekozen en tot nu toe zeker niet ontevreden over mijn keuze...
echt nogmaals petje af voor je speedster....!!!! blijft het mooiste porsche model ooit ...
rijkwaliteit origineel wel bedroevend, heb er meermaals mee gereden en was echt schrikken zo erg....maar de lijn ervan....veel rijgenot met de jouwe en je draadje altijd trouw gevolgd
04 aug 2011 16:31
erik911E schreef:hey ,echt een mooi project en met veel vakmanschap tot een goed einde gebracht !
Ik weet waarover ik spreek , want heb er ook eentje gedaan maar omdat de Belgische wetgeving niet zo soepel is als bij jullie alles verkocht en daarom aan mijn huidige 911 E begonnen , qua kosten voor restauratie vergelijkbaar maar een wereld van verschil als je deze
door de Belgische autokeuring wil hebben en eventuele verkoop achteraf.....
Dus ik heb voor "zekerheid" gekozen en tot nu toe zeker niet ontevreden over mijn keuze...
echt nogmaals petje af voor je speedster....!!!! blijft het mooiste porsche model ooit ...
rijkwaliteit origineel wel bedroevend, heb er meermaals mee gereden en was echt schrikken zo erg....maar de lijn ervan....veel rijgenot met de jouwe en je draadje altijd trouw gevolgd
Hahahahah schrikken nou dat valt wel mee he. Je moet je aanpassen aan de auto. En ik vermaak me wel met zo'n kever onderstel en 120Pk met 810kg en 168Nm koppel bij 3100 toeren per minuut.
Als je ervaring hebt gedaan in het verleden met je eigen 356 dan weet je ook dat zo'n replica als je alles afstelt stuurt als een kart. En je de wagen in alle hoeken en rotondes kan gooien.
04 aug 2011 17:20
Hartstikke mooi project! Ik kan altijd vol waardering kijken naar zulke projecten.
Is een full tonneau ook in verschillende posities te bevestigen, zodat 1 of 2 zitplaatsen beschikbaar zijn tijdens het rijden?
04 aug 2011 17:22
Mooi man, en diep

voor mensen die ook zo iets doen.
04 aug 2011 18:40
@ 356 rijder;
Die rijervaring was wel met een " echte " 356 en geen replica ,en was echt beroevende
wegligging.....
De replica's sturen echt wel lijk een kart.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.