Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 9:42



Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Restaureren 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht 
Inderdaad, prachtig verhaal en verslag! Kheb nu ook wel wat geduld, maar om dit te doen........... :?


19 feb 2007 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad een flinke job zo te zien. Ik blijf het volgen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


19 feb 2007 11:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Ook namens mij veel bewondering voor al het werk en het tot nu to prachtige resultaat. Je krijgt weer een pracht wagen!:res:


19 feb 2007 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 993 C2 midnight blue...
Vlissingen
Bericht 
Fantastisch verslag !

Afbeelding

Komt er nog een kijkdag als 't ie klaar is ?


19 feb 2007 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
kvbelzen schreef:
Komt er nog een kijkdag als 't ie klaar is ?


Hmmm, jij woont wel erg ver weg daarvoor hoor :lol: :wink:

Misschien een keer een Zeeuwse minimeeting?
_________________________________________
NPC 0577


19 feb 2007 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 993 C2 midnight blue...
Vlissingen
Bericht 
Lijkt me een leuk idee Guido ! :D


19 feb 2007 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
kijkdag kan gezellig worden met al die zeeuwen :wink:


20 feb 2007 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Het grot opbouwen is begonnen! Afgelopen donderdag is hij voor de tweede keer gespoten, en vrijdagmiddag ben ik begonnen met de portieren er terug in te hangen. Het netjes afstellen moet nog gedaan worden, maar dat is ook alleen te doen. Verder heb ik de nieuwe voorruit in mijn eentje weten te monteren. Hierbij ben ik erachter gekomen dat je hierbij het beste van boven kunt beginnen met de ruit erin te trekken. Hierdoor komt de ruit iets naar beneden, waardoor het rubber aan de onderzijde gelijk goed over de sponning heengetrokken kan worden. Pas als de ruit er eenmaal goed in zat en een paar klappen te verduren had gehad om zich te zetten heb ik de antennekabel door het doorvoergat gehaald. Dit ziet er uit als een erg kwetsbaar draadje, dus voorzichtigheid was geboden. Na de voorruit was de achterruit eigenlijk nog maar een koud kunstje, en deze zat er dus ook zo in.

Gisteren heb ik de binnenschermen eerst goed in de coating gezet, waarna ik de voorschermen kon gaan monteren. Tussen de rand van de voorschermen en het binnenscherm in heb ik zachte kit gebruikt die niet hard wordt. Hierdoor dicht het goed af en kan het niet langs elkaar schuren. Gelijk de bedrading van de koplampen weer op z'n plek gelegd en de koplampen zelf gemonteerd. Op het laatst heb ik pas de kofferklep terug op de auto gelegd, en deze ligt nu weer perfect tussen beide schermen in waarbij de naden keurig recht lopen. Tenslotte heb ik de motorkap weer terug gemonteerd, waarbij ik nu mooi de gelegenheid had om de bedrading van de motorruimteverlichting op de juiste manier te monteren. Ooit in het verleden is dit al eens los geweest en door die monteur schuin achter het rooster langs gemonteerd. In het midden van de kabel zat daardoor een doelloos doorvoerrubbertje. Nu zit zowel de kabel als het rubbertje weer netjes op zijn plek. Toen ik hier mee klaar was heb ik de nummerplaten op de auto getaped waarna deze weer fijn mee terug kon naar zijn eigen garage.

Vandaag nog wat kleine dingetjes kunnen doen zoals de tankklep en het rooster van de motorkap, Ook ben ik begonnen met de dorpelkap aan de linker kant, maar wat een hels karwei om dat rubber weer op z'n plek te krijgen zeg! Ik had het goed met siliconenspray ingespoten zodat ik het er langs de zijkant op kon schuiven, maar op driekwart begon het toch tegen te werken. Met de nodige inspanning is het uiteindelijk toch netjes op z'n plek gekomen, maar ik kijk al uit naar de rechter kant :wink: .

Tot slot wil ik vragen of er iemand ervaring heeft met het monteren van de zijruitjes, want deze moeten ook nog in een rand aan de B-stijl vallen. Ik heb er even naar gekeken, maar ik zou toch graag eerst eens horen hoe anderen dit doen/gedaan hebben.
_________________________________________
NPC 0577


25 feb 2007 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

zo tehoren vlot het lekker.ik heb nog even een vraagje.heb je bij het monteren van de vooruit kit gebruikt?

gr anton964


25 feb 2007 20:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Nee, de sponning goed schoongemaakt en een nieuw rubber gebruikt. Is dat niet afdoende dan?
_________________________________________
NPC 0577


25 feb 2007 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
nou daarom vraag ik het aan jou.ik zal het nog wel eens na vragen.ik heb ook een nieuw rubber.maar bij het demonteren van de oude ruit zat er wel kit in de sponning.daarom vraagde ik mij af of dit nodig was.

gr anton964


25 feb 2007 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Volgens mij is die juist bedoeld voor als het niet goed afdicht. Ik heb de mijn nog niet getest, maar nu ben ik toch ook wel beneiuwd :?
_________________________________________
NPC 0577


25 feb 2007 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
zat er kit in toen je hem er uit haalde?

gr anton964


25 feb 2007 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Kit wordt volgens mij alleen gebruikt als je de ruit weer met een oud (gekrompen) rubber monteert.


25 feb 2007 21:16
Profiel
Bericht 
Guido, voor het intrekken van de zijruit moet je zorgen dat de rubber eerst over de eerste carr.rand gaat, dus die kant eerst insteken voor je de ruit volledig vlak tegen carr. plaatst.
Ik heb dit gedaan met een 2e touwtje en daarna met de draad die volledig rond de ruit loopt er hem volledig ingetrokken.

zoals je de voorruit geplaatst hebt......perfect zo doe ik het ook, en wees gerust die gaat niet lekken :wink:


25 feb 2007 22:50
Bericht 
Enehh Guido, hoever sta je met de opbouw, hebben al drie dagen niks vernomen van je. :roll:


28 feb 2007 23:34
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat.
Je verslag is iig heerlijk om te lezen! :thumright:

Ga zo door!


01 maart 2007 12:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Tjonge, je kan ook niet even rustig aan je auto werken of ze vragen al waar je bent gebleven :wink: :lol: .

Maar goed, de afgelopen avonden het beetje vrije tijd dat ik over had natuurlijk in de garage doorgebracht. Ik ben verder gegaan met dit project met het terug opbouwen van de achterbumper. Eindelijk zit nu het rubber tussen de keienvanger en de bumper netjes op zijn plaats. Zoals zoveel 911jes van dit type kwam het rubber bij de uitlaatpijp van er van tussen zetten. Ik heb er nu voor gezorgd dat de keienvanger strak aansluit op de bumper waardoor het rubber goed geklemd zit. Vervolgens de stootblokken, de harmonicarubbers en de zijplaten eraan vast gemaakt, en het geheel kon terug op de auto. Even lekker afzien om de bedrading terug door de stootblokken te krijgen, en heel belangrijk, de verlichting testen voor je de boel vast schroeft. En jawel, de kentekenverlichting werkt rechts niet. Lampje is goed, dus zondag als het licht is maar eens even de bekabeling nalopen. In zo'n geval ben je blij dat de bumper nog niet vast zit :wink: .

De voorspoiler zit ondertussen ook weer terug op de voorste keienvanger, wat toch nog iets meer werk was dan gepland. De beugeltjes waarmee deze aan de keienvanger bevestigd zit waren hier en daar door de roest aangetast. Dus eerst alle tapeinden hiervan met een schroefdraadsnijdertje behandeld, zodat het schroefdraad weer goed begaanbaar was. Vervolgens een handvol nieuwe moertjes en ringetjes gepakt om de boel terug vast te zetten. Voor ik er straks weer echt mee ga rijden moet de auto toch nog even terug op de brug om alles goed te tectyleren, en dan maar gelijk wat tectyl op deze beugeltjes spuiten. Dit geheel zit ondertussen ook weer terug op z'n plek aan de auto, en ook de mistlampen zitten er weer netjes in.

Ik hoop morgenavond wat tijd te hebben om de voorbumper terug op te bouwen en te monteren, zodat ik mij zondag (als het tenminste droog is) hem op de oprit kan zetten zodat de portieren helemaal open kunnen zodat de rechter stoel en andere bekledingsdelen er weer terug in kunnen. Dan kan ik ook kijken op ik het linker portier aan de voorzijde iets verder naar binnen gesteld kan krijgen. Het ligt nu een milimeter of 2 buiten het spatscherm, dus dat moet netter kunnen.

Heeft er trouwens nog iemand een goede tip om de harmonicarubbers goed schoon te krijgen? Ik heb ze laten weken in warm water met een scheut allesreiniger, en vervolgens met een oud nagelborsteltje en een oude tandenborstel schoongeschrobd, maar nu ze goed opgedroogd zijn zien ze er toch nog steeds niet 100% schoon uit. Ik weet dat ik via Elferteile de vier harmoinica's voor €131,- in huis kan hebben, maar ik kan mijn geld momenteel wel even beter in andere dingen steken (=de kleine die binnen een maand zal komen). Dus als het niks wordt kunnen er altijd een andere keer nog nieuwe op.

Tot slot nog een foto van voordat de tweede laag blanke lak er op ging:
Afbeelding

En nog 2 foto's van toen hij is z'n nieuwe jasje stond nog zonder voorschermen:
AfbeeldingAfbeelding

Ik wilde nog een foto maken op het moment dat de schermen erop zaten en ik hem weer mee naar huis nam, maar mijn baas was zo vriendelijk geweest om de camera in zijn zak te laten zitten :( . En thuis op de oprit een foto maken was toen ook geen optie, omdat het begon te regenen terwijl het schuifdak nog op zolder lag :lol: . Als ik hem zondag buiten kan zetten zal ik weer eens een paar "up-to-date" foto's maken.
_________________________________________
NPC 0577


01 maart 2007 21:56
Profiel
Bericht 
Ziet er vet 8) uit Guido, is het trouwens nog gelukt met de zijraampjes,
kl#tw werk hé.


01 maart 2007 22:20
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Nee, daar heb ik mij in de beperkte ruimte die ik heb in de garage nog maar niet verder aan gewaagd. Ik ben bang dat ik dan door een of andere l#llige beweging misschien tegen het portier stoot waardoor het tegen de muur zou kunnen slaan. Ik hoop je zondagavond of anders maandag meer te kunnen vertellen hierover :wink: .
_________________________________________
NPC 0577


01 maart 2007 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
We zijn weer helemaal up to date. Bedankt! Het blijft leuk om te lezen(zien).
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


02 maart 2007 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Het blijft super om dit te volgen! nog even de schouders eronder voor de laatste loodjes.....en wauw je hebt een pracht Porsche 8)


02 maart 2007 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Belofte maakt schuld, dus hier ben ik weer.

Ondertussen erachter gekomen dat twee van de drie bevestigingsbeugeltjes van de rechter dorpelkap door het roestduiveltje zijn opgegeten. Ik heb op internet gezocht, maar kom ze nergens tegen. Dat wordt waarschijnlijk zelf even knutselen, maar dat is nou ook het werk niet.

Verder zitten nog steeds de zijruitjes er niet in. Vanavond nog druk aan het proberen geweest, maar helaas heeft moeder natuur mij maar 2 handen gegeven waardoor ik er nu dus 2 tekort kwam :lol: . Ik weet nu hoe ik ze erin moet krijgen en dat het makkelijk zal zijn 2 draadjes te gebruiken ipv 1, maar het grootste probleem is nu dat je langs buiten druk moet uitoefenen en langs binnen moet trekken. Morgenavond m'n vriendin maar eens lief aankijken en wie weet :wink: .

Deze week ga ik ook nog mijn handgrepen en ruitenwissers terug matzwart spuiten, aangezien ze er nu toch nog niet op zitten en dit anders later van die details zijn waar je je toch aan gaat ergeren. Het enige dat ik verder nog moet doen is het schuifdak terug monteren en de bekleding binnenin. Dus deze week moet ik toch kunnen zorgen dat ik m'n project af kan sluiten. Tenminste wat het thuiswerk betreft. Daarna zal ik de boel nog eens grondig tectyleren en in de coating zetten, maar die rotzooi maak ik liever op m'n werk :lol: :wink: .

Ik heb nog wel even een vraag over de bedrading van het rechter achterlicht. Vanuit de stekker die uit het motorcompartiment komt loopt een gele draad die bij mij is afgeknipt. Vanaf de massadraad van deze kabelboom loop er nog zo'n gele afgeknipte draad. Zou dit van de rechter kentekenplaatverlichting kunnen zijn? Nu is deze namelijk doorgelust vanaf de linker, en dat is volgens mij niet zoals het hoort. En aangezien ik nu toch bezig ben moeten zulke "onbenulligheden" toch weer aangesloten worden zoals het hoort.
_________________________________________
NPC 0577


05 maart 2007 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Double G schreef:
Morgenavond m'n vriendin maar eens lief aankijken en wie weet :wink: .

En je ruitjes dan? :roll:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


05 maart 2007 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ach, als die er voor de 25e in zitten is het goed, want dan is ze namelijk pas uitgerekend :lol: :wink: .
_________________________________________
NPC 0577


05 maart 2007 22:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.