Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 1:39



Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Project Sally 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Project Sally
Inmiddels ben ik al een paar weken eigenaar van een '77 Porsche 911S Targa US, Sally genaamd (van de Pixarfilm Cars :wink: alleen geen Carrera...), en heb me al voorgesteld elders op dit forum...
Nu wordt er al een en ander verbouwd, om haar enigszins te brengen naar hoe de oldie de fabrieksband afrolde... voor zover mogelijk en te achterhalen althans.
Grote en kleine werkzaamheden, maar het leek me leuk ze een beetje in beeld te brengen; wie weet hoe dit topic zal gaan lopen...

Zal veelal kleinere fotootjes plaatsen, om meer een overzicht te geven. Grotere foto's staan dan op mijn www ... voor de eventuele liefhebbers. :roll:

Hier een beeld van toen ik haar net kocht, meer als startbeeld... Al bij het voorstellen laten zien.

Afbeelding Afbeelding

Laatst wat goodies gehaald bij ERPA, voornamelijk in de sfeer van rubbers en kleine onderhouds delen....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Beginnend bij de achterlichten, om de smaak een beetje te pakken te krijgen. De rubbers waren dermate slecht dat lapwerk met kit de behuizingen dicht moesten houden. Demonteren glaasjes, uitnemen lampjes, lossen lichtunits, verwijderen rubber en kitresten ( :!: ), schoonmaken lichtunits rondom, maar voornamelijk binnenkanten, monteren lichtunits, aanbrengen rubbers, lampjes er weer in, en glaasjes ervoor.... makkie!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Om de oldie looks terug te brengen, en er volgens Pon geen BLACK optie op de P. geleverd is bij geboorte, gaan de zwarte koplampringen eraf, en worden die vervangen voor chrome exemplaren, in Euro stijl.
Koplamp ring los, stekkers los, opmeten en noteren in mm de stand van de koplamp, losdraaien en demonteren binnenbehuizing, lossen ring, schoonmaken behuizing, binnenkant glaswerk ( :!: ) en waar je nog meer vuiligheid tegen komt, plaatsen behuizing in chrome ring, vast schroeven en afstellen stand door draadeindjes in zelfde afstanden te draaien als opgemeten, plaatsen nieuwe rubberen koplampdichtingen, stekkers vast en de behuizing weer terugplaatsen waar ze zaten. Wel even nastellen voor zover nodig.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het resultaat..... :D

Afbeelding Afbeelding

Uiteraard wordt vervolgd.... want de targabeugel staat ook al op de planning!
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


11 aug 2007 1:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ziet er héél gaaf uit! Bravo.

Toch wel cool om aan zo'n project te klussen. Ben jaloers.


11 aug 2007 8:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
We zullen project Sally op de voet volgen: :wink:
Afbeelding


11 aug 2007 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
mooi mooi mooi

Veel succes met de Targa
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 aug 2007 12:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi project hoor. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


20 aug 2007 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Citaat:
want de targabeugel staat ook al op de planning!


:?: Die was in '77 toch al zwart :roll: :?: :?:

Veel succes met het Sally-project


20 aug 2007 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
EvR schreef:
Citaat:
want de targabeugel staat ook al op de planning!


:?: Die was in '77 toch al zwart :roll: :?: :?:

Veel succes met het Sally-project


Zanxxx :D

Volgens Morgan boek vanaf augustus '77, die van mij was van ervoor.
En als de black look werd toegepast, was er ook echt helemaal geen chrome of RVS meer zichtbaar. Bij mij zijn verder alle lijsten chrome, dus dan zou de beugel RVS moeten zijn. (Als ik het fout heb hoor ik het graag.... want dan ga ik weer twijfelen over een zwarte... :roll: )

Zie door het bladderen van de verf hier en daar het RVS er door komen, dus ik denk later gelakt. Is iig. erg lelijk dat bladderen dus vandaar de beugel actie..

Overigens.....
Heb meteen bestelling gedaan voor het vernieuwen van de rubbers en chrome deklijsten van de voorruit en de targaruit. De resterende rubbers doe ik weer zelf...
E.e.a. geen overbodige luxe. Eens een proef op de som genomen en Sally in een hoosbui geparkeerd.... een ja hoor.. lekkage rond de voorruit en de targabeugel. Gelukkig de afspraak al gemaakt, dus snel op laten knappen... (iets wat ik zeker weten in een keer goed wil hebben dus laten doen :roll: )
Kan niet wachten tot de chrome randjes vervangen zijn... zijn bij de laatste keer eruit en er in door een loodklopper erin getikt lijkt het (alsof je lood op dakpannen klopt.... allemaal butsjes... dus chrome toch maar gelijk ook vervangen).
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


20 aug 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Mooi die koplamp upgrade! Was even bang dat je het in Sally style ging doen en er 996 spiegeleieren op ging plakken! :lol:

Heb je de auto zelf geimporteerd naar NL? In dat geval, waarom geen YB nummer met blauwe platen voor deze 1977-er?
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


21 aug 2007 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Ziet er goed uit zo...

mooie 911!


21 aug 2007 18:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Heb je de auto zelf geimporteerd naar NL? In dat geval, waarom geen YB nummer met blauwe platen voor deze 1977-er?


Heb haar met deze platen gekocht. Heb inmiddels alle papieren opgestuurd naar het RDW, met een verzoekbrief om historisch nummer. Verwacht eerdaags een nieuw setje kentekendbewijzen, en een bestelformulier voor blauwe platen met compleet nieuw nummer. Was voor mij een voorwaarde bij de koop. Geen blauwe platen mogelijk, dan geen koop.... Dus had al geïnformeerd bij het RDW voor de koop :wink: .
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


21 aug 2007 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
als je P. orgineel NL is krijg ik dan ook nieuwe kentekenbewijzen en platen?


21 aug 2007 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Porsche911 schreef:
als je P. orgineel NL is krijg ik dan ook nieuwe kentekenbewijzen en platen?


Als je P ouder is dan 1 januari 1978...
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_kentekenbewijs/bij_wijzigingen/omwisseling_oorspronkelijk_historisch_kenteken.htm
:wink:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


21 aug 2007 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
bedankt :wink:

dat is nou net weer jammer...

maar de 911 ziet er wel erg goed uit!


21 aug 2007 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Een kleine update...
Kon het niet laten. Heb weer bij ERPA wat spulletjes gehaald. Voornamelijk omdat ik mijn nieuwe kentekenbewijs verwacht en ik dan snel blauwe platen wil monteren... in chrome kader... wat een rotsmoes! :wink:
Het slot om de voorklep mee te openen, welke ik de vorige keer al bij ERPA had gehaald, heb ik eerst uit elkaar gehaald en die op de slijpmachine voorzichtig aangepast op mijn sleutels; het slot kwam immers van een andere Porsche. Verder de handle en de houder even in de zwarte lak gezet.....

Afbeelding Afbeelding

Eerst de ruitenwissers vervangen.... die waren bijna op....
Het logorubber vervangen was een makkie.... Binnenkant de dopjes verwijderen, logo eraf, rubber eraf, logo en de lak beetje cleanen, rubber in heet water, op het logo plaatsen en weer op z'n plek zetten. Heet water was een tipje van ERPA. Het rubber wordt dan lekker flexibel en sluit veel sneller op een mooie manier om het logo....

Wat een k*tklus waren die spiegelrubbers... De linkerspiegel was redelijk snel los. Een enkel imbusje en de zaak is los. Dan moeten de draden van de spiegelmotor etc. nog los.... Aangezien die enkel in elkaar gedraaid zaten, met een beetje tape erom was het lossen easy. Rubber plaatsen, draden weer deugdelijk verbinden en isoleren, en spiegel weer plaatsen.

De rechter spiegel is zo bleek er later opgezet. Terug kijkend in de folder (hier op het forum) was die in '77 er niet bij geleverd. De spiegel ging met pijn en moeite los. Eenmaal los, de imbus verdrinken in de WD-40 en dat kreng liep weer. De gaten in de deur, waarin de spiegel gezet was, waren er een beetje met de botte bijl ingehakt. Slechte pasvorm, dus moest ik heel wat wurmen op die spiegel er fatsoenlijk weer op te zetten. Had bijna de spuiterij gebeld om die gaten dicht te laten lassen en de deur opnieuw te spuiten, om vervolgens die spiegel te dumpen. Maar de aanhouder wint! Door die vervloekte spiegel en alle ergenis er omheen niet eens foto's gemaakt tijdens het sleutelen..... wel van het resultaat.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mijn "ferocious killer cat" bewaakt Sally. En waag het niet om in de buurt te komen.... :roll:

Afbeelding

Kleine update... maat nam toch een halve dag in beslag...
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


22 aug 2007 1:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Leuk project Geestrijder.

Op de foto's te zien is de basis van de auto zeer goed. Leuk om dan bij de 'kleine' operaties te beginnen met snel resultaat.

Gelukkig zit de 70's bekleding er nog wel in :wink:

Afbeelding

Veel succes met de rest van het project en leuk dat je het met ons deelt.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


22 aug 2007 5:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Hier nog een 'waakhond'

Afbeelding


22 aug 2007 11:04
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Die stoelen zijn super! 8)
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


23 aug 2007 0:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Zodra mijn dakkie waterdicht is.... :roll: volgende week.... Gaan de achterzitjes er ook weer in. Zelfde uitvoering. :D
(Ga ik meteen nog ff een stuk Tarten dress bestellen voor de panelen (en eventueel nog ter vervsnging van de inlays in de voorstoelen->maar gezien de prijs bedenk ik me daar nog even over..)
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


23 aug 2007 0:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Gaaf project! Het was al een mooie auto, maar hij wordt alleen maar mooier...
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


23 aug 2007 8:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Tom80 schreef:
Gaaf project! Het was al een mooie auto, maar hij wordt alleen maar mooier...

Dank u.... :D

Dit weekend vanwege grootse tuinfeest weinig voortgang kunnen boeken. Zelfs niet kunnen rijden met de P. :roll: Troep opruimen.... Maar toch een kleine update....! Sally heeft een nieuw kenteken EINDELIJK.
Niet te geloven. RDW bellen waar mijn kentekenbewijzen blijven. "U heeft nog niet betaald meneer." Dus wel zelfde dag nog. Ik bank bellen en klopt idd. was al 3 weken geleden betaald. Volgende dag RDW bellen...."De kentekenbewijzen zijn al op de post uw kant op. Nummer gisterenavond aangemaakt!" VOORAL GEEN FOUTEN TOEGEVEN??
Iig. een kreukvrij hagelnieuw kentekenbewijs binnen met nieuw nummer. Mijn oude kenteken bestaat nu dus niet meer....
Het mooiste, en dat snap ik echt niet....
Volledig kentekenbewijs incl. deel 3 (=aankoopbewijs imo.) in een enveloppe van RDW.... per REGULIERE post? Niet eens aangetekend? Eén oplettende postbode is genoeg om in de problemen te raken op zo'n manier... Morgen blauwe platen laten maken... :D
Vraagje... Ivm. oud.... platen met oplegletters, of stansen?
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


26 aug 2007 21:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
diepdonkerblauw met opgelegde letters. my 2 pennies
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 aug 2007 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Sowieso altijd oplegletters.


26 aug 2007 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Werden de platen indertijd niet gestanst ipv opgelegd? Opgelegd blijven mooier, en vind ik op zich netjes, maar is gestanst niet authentieker?
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


26 aug 2007 23:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
nee.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 aug 2007 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
horn schreef:
nee.


Loud and clear.... :wink:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


26 aug 2007 23:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 168 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: degeus


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.