Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende
FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Snap 360 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 3,2 Carrera
Alphen aan den Rijn
Bericht 
Jurrian, dat is volgens mij voor 356_rijder geen probleem als je ziet hoeveel tijd en passie hij al in het chassis heeft gestoken.
_________________________________________
Carrera 3,2 The original!


18 mei 2008 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Bonder schreef:
Jurrian, dat is volgens mij voor 356_rijder geen probleem als je ziet hoeveel tijd en passie hij al in het chassis heeft gestoken.


Geduld is een schone zaak.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


18 mei 2008 12:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
een gepoetste auto ook. :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 mei 2008 12:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Voor het eerst lees ik dit draadje, altijd weer mooi om een auto zelf op te bouwen.

Er vallen mij wel een paar dingen op. :shock:
Ten eerste de dikke stabilisatorstang die ik zelf niet zomaar onder een lichte en daardoor een van huis uit niet overhellende auto zou hebben gemonteerd.
Je versterkt alleen maar het toch al erg onderstuurgevoelige karakter.
Niet alles wat mooi is en glimt werkt onder elke auto. :roll:

De aandrijfashoezen horen de sluiting horizontaal te hebben staan, als je gaat rijden terwijl ze naar boven zijn gemonteerd zullen ze het geen jaar volhouden.

94 mm cilinders zijn leuk, maar jij noemde ook dat je een betrouwbare motor wilde hebben. In dat geval was 90.5 mm de betere keus geweest.
De cilinders voor een 90.5, 92 en 94 millimeter hebben hetzelfde gietstuk en bij de 92 mm cilinder heb je al na 10.000 km kans dat de cilinder in de cilinderkop drukt door het smalle aanlegvlak. Bij 94 mm is dit probleem vaak nog groter.
De kleppen en kanalen zijn erg groot gekozen, je zult ook een redelijk scherpe nokkenas moeten hebben en minimaal een set 40 mm Webers en een hoog toerental moeten draaien om het effect van deze mooie koppen te merken. En hoge toerentallen zijn niet ideaal met dit zachte oude carter en standaard krukas en drijfstangen.
Het carter ziet er wel mooi uit , maar wat zit er onder de aluminiumlak?
Door de grote kleppen en kanalen zul je onderin wel wat koppel verliezen, dat is ook de reden van de grote cilinders?

Sucses met bouwen, het ziet er allemaal goed uit.


.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


18 mei 2008 19:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Beste Renntech,
leuk dat je dit volgt.

de keus voor mij is een 1915cc met een AS41 carter.Er komen 44IDF Webers op.De nokkenas is een 285'.De bedoeling is om geen hoog toeren motor te maken en dit wordt opgebouwd ( draaiend gedeelte )door Otto
van den Bergh.Dus koppel onderin en in het midden.Er zijn veel vergelijkingen gedaan door Otto en mij voordat mn keus is gevallen op de 1915cc.
De koppen zijn gekozen door OOK veel vergelijkingen te doen met andere koppen.
De stabilistator stang is een keus die iedere Speedster rijder heeft onder zn auto.En de aandrijf hoezen moeten nog anders worden geplaatst.Goed dat je me hier op wijst.



.[/quote]
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


18 mei 2008 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ik was al bang dat het 44 mm webers werden.
Die "foute' keus kom ik veel tegen. Op zich is er met de webers niks mee, maar 44 mm is erg groot als je ook aangeeft een 285 graden nokkenas te gebruiken, met als doel een redelijk rustige motor te bouwen.
Tegen de tijd dan de ademhaling het benauwt krijgt ivm de rustige nokkenas willen net de grote carburateus hun werk gaan doen.

44 mm IDF gebruik je bij 2.0 of 2.4 liter motoren die rond de 170 pk moeten gaan leveren. Zelf tot dik over de 200 pk (2.7 T4 motor) is een 44 mm nog goed geschikt. Voor een 2.0 met ongeveer 140 pk is een 40 mm nog steeds voldoende.
Tot 120 pk gebruikte ik altijd 36 mm Webers die geen 'gat' in de overname hadden door de hoge luchtsnelheid in de venturi. Helaas is 36 mm niet meer leverbaar, dus ben ik zuinig op mijn setje die ik eind van de zomer op mijn 1302 monteer.

Vaak is de reden voor grotere carburteurs de geringe meerprijs tov. de 40 mm carburaters en hoe groter hoe beter wordt vaak gedacht. :roll:

Het nadeel van een (te ?) groot gekozen carburateur is de slechte overname van rustig rijden naar het hogere deellast gebied tijdens accelereren. Door in één keer gas te geven valt door de grote inlaat de luchtstroom nagenoeg stil en daardoor krijg je tijdelijk een arm mengsel wat inhouden veroorzaakt.
Veelal wordt dit opgelost door te grote sproeiers te monteren , dit verkleint wel het inhouden, niet het benzineverbruik.

In combinatie met de 285 graden nokkenas moeten niet te zware klepveren worden gebruikt, echt hoge toerentallen worden niet gehaald, en klepveren met te veel voorspanning geven alleen maar onnodige slijtage aan de nokkenas, stoters en tuimelaarassen en bevestiging.

Nu je aangeeft een motor met koppel te willen bouwen in het lagere toeren gebied en daarvoor een rustige nokkenas te kiezen is het 'vreemd' dat je wel grote kleppen hebt gekozen en dubbele klepveren.
Een set 044 koppen met 40/35 kleppen en licht bewerkte kanalen was voldoende geweest.
Een AS41 carter van een transporter of cabrio gebruik ik ook het liefst als basis voor motoren tot 120pk. Als het tenminste een net carter is met doorgeboorde bevestiging van het middelste hoofdlager.
En uiteraard altijd hoofdlagers laten lijnboren!


Ik schrijf dit om jou goed na te laten denken over de keuzes die je maakt met de replica.


.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


18 mei 2008 22:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Hey Renntech,

je hebt me heel veel laten nadenken over de lees stof die je voor me schreef.


Erg leerzaam van je thx.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


20 mei 2008 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Gisterenmiddag op weg gegaan naar het hoge noorden om daar mn diverse motor onderdelen op te halen die ik besteld had.En de foto's tja................

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laastste 2 foto's is de nieuwe carterontluchting die Otto in zn asortiment heeft.Ook zullen de pakkingen van de spruitstukken en spruitstukken moeten worden bewerkt.Aangezien de gaten in de spruitstukken te smal zijn worden ze breder gemaakt binnenkort.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


31 mei 2008 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Zo na even een stilte weer iets gedaan aan de onderdelen van het blok afgelopen weekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


10 jun 2008 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Ook gisteren heeft de postbode me niet vergeten.Er kwam weer een pakje binnen......

Tja om stil van te worden........het waren de Webers IDF.44mm.Zulke mooie dingen om te zien.Natuurlijk met K&N luchtfilters erbij.Wil wel een goede adem hebben :cheers:

Kijk mee..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


15 jun 2008 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
MOOI!! Ik heb me maar eens geabonneerd op dit draadje, ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Succes met de bouw :wink:
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


15 jun 2008 18:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Mooi
Vindt het zeker mooi, vraag me alleen af waarom de tips in de wind geslagen worden :?:


15 jun 2008 18:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Ook heb ik gisteren de laatste spullen opgehaald voor het draaiend gedeelte voor de 1915cc....
De drukgroep staat in back order.
Er rest mis ik nog en dat zijn de koelkap,koelring,draaigas en natuurlijk de uitlaat niet te vergeten :mrgreen:
Laat ik zeggen dat ik dr heel veel zijn in heb als ik al die onderdelen in de zie doos liggen.Tja 4 Juli is het zo ver
en wordt het in elkaar gezet.....kunnen niet wachten :twisted:

Oja morgen gaat mn chassis uit logeren voor 1 dag.....:mrgreen: foto's volgen.......

Afbeelding
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


20 jun 2008 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
leuk!
vooral blijven posten :thumleft:
_________________________________________
Got coffee?


20 jun 2008 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Ziet er allemaal goed uit, je pakt het grondig aan!

MAAR...... waarom heb je die achterlijke twee-delige aandrijfhoezen genomen????? Je had de steekassen los, monteer dan de originele hele. Die kon je zo over de steekas plaatsen.

:roll: :roll: :roll: :roll:
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


20 jun 2008 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Is niet meer leverbaar.
Of er is troep in de handel of dr is Bilstein hoezen...

Dus het laatste zit dr op.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


20 jun 2008 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
356_rijder schreef:
Is niet meer leverbaar.
Of er is troep in de handel of dr is Bilstein hoezen...

Dus het laatste zit dr op.


Weet niet waar jij zoekt en koopt, maar gewoon leverbaar hoor! En alles beter dan deze lelijke dingen.
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


20 jun 2008 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Oki,

ik heb nog nagevraagd bij mn versnellingsbak boer en hij kwam met deze voor me.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


20 jun 2008 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Kan ze zo leveren voor je, nu kun je nog makkelijker monteren :lol:
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


20 jun 2008 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
hoe dan ook, blijft een knap projectje :wink: , succes ermee :!:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


21 jun 2008 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
craze schreef:
hoe dan ook, blijft een knap projectje :wink: , succes ermee :!:


Dank je craze :lol:
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


21 jun 2008 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Vanmorgen in alle vroegte vertrokken naar Deventer om daar de laatste hand te leggen aan mn chassis.Onderweg op de A1 kreeg ik al spontane reacties van mensen die me voorbij reden oa een duim ophoog of een hoffelijke knik.
Aangekomen in de renstal van Richard moest eerst het een en ander worden verschoven na flink gebrom en geronk ging de RSK van zn plek en stond mn chassis op de ere plek om onderhanden te worden genomen.
Er moesten nog diverse dingen worden gedaan o.a.

- remmen ontluchten
- wiellagers afstellen
- de remtrommels nakijken achter
- handremkabels inkorten en hard solderen
- versnellingsbak kabel inkorten en hard solderen
- chassis verlagen aan de achterkant
- versnellingspook nakijken enz enz enz enz enz

Maar ja de enige tegenvaller was de koffiemelk.Ik weet het niet maar dr zaten witte vlokken in of het nu door de pollijskoning van Deventer kwam of door andere redenen ik weet het niet meer :mrgreen:

Kijk en geniet van de foto's

Een persoon wil ik graag enorm bedanken voor de vele tips en aanpak van hulp.Richard bedankt kerel en tot snel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


21 jun 2008 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Leuk die foto's, ik heb even je chassis bekeken. Maar hoe ga jij je stoeltjes monteren????
Alles is gepoedercoat, moet je straks gaten in je mooie chassis boren. dus ook weer kans op roest.
En je kunt zo je rail van de stoel niet kwijt, je moet een verhoging hebben. Anders kun je de stoel niet naar voren en achter schuiven.
En om nu weer te gaan lassen???
Of gaat het zo lukken :roll: ?
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


21 jun 2008 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
porschehenk schreef:
Maar hoe ga jij je stoeltjes monteren????
Alles is gepoedercoat, moet je straks gaten in je mooie chassis boren. dus ook weer kans op roest.
En je kunt zo je rail van de stoel niet kwijt, je moet een verhoging hebben. Anders kun je de stoel niet naar voren en achter schuiven.
En om nu weer te gaan lassen???
Of gaat het zo lukken :roll: ?


Dag henk,

nou je hebt goed opgelet kerel :)
Er zijn diverse varanten om de stoelrails en stoelen te bevestigen.
De een die maakt dr een hard houten plaat in en boord daar gaten door en door de bodemplaat.De ander last er strippen in om daar het boeltje vast te monteren.
Ik heb heel veeeeel bouwers en rijders gezien dat ze een houten plaat op de bodem leggen als vlakte en boren door de bodem heen en bouten het vast.En kitten de aan de onderkant de bouten vol voor het roesten.
Nou Henk mn chassis is niet gepoedercoat maar gescopeerd.Ben dr eigenlijk nog niet uit hoe ik het ga doen.Misschien met een srip en de hoogte opvangen met Alu.proppen.
Tja ik zie het wel.

Ga nu helemaal met de gedachten naar het blok.De fase van chassis sla ik nu af als een fase.
Op naar de volgende fase.....
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


21 jun 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
356_rijder schreef:

Dag henk,

nou je hebt goed opgelet kerel :)


Ja, tuurlijk let ik goed op details. Verschillen vallen op.

Maar een bouwer die met hout gaat werken????? Beetje prutserig vind ik dat. Maar ja, het zijn die kleine details die het 't doen.
Raar dat je daar later over nadenkt, chassis is het eerste wat je onder handen neemt. idem dus de bevestiging van de stoeltjes.

Maar ja, de ene bouwt zo en de ander doet het weer anders :lol: :lol:
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


21 jun 2008 22:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nine-6-four


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.