FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Snap 360
Geplaatst: 18 apr 2008 20:15
Eindelijk is mn chassis aangekomen.Meer dan 10jaar in mn gedachten en dan is het zo ver........
De bouw van een 356 Porsche Speedster.
Na een paar weken onderdelen te hebben gedemonteerd en schoon gemaakt te hebben ziet het er dan zo uit.....

Omdat een Porsche 356 Speedster een wielbasis heeft van 2.10 tussen de assen moest het chassis van de VW kever 1300 30cm worden ingekort worden.......
En natuurlijk weer aan elkaar gelast...........
Na het inkorten meteen naar de straler en daar mn chassis laten scoperen en in de 2k epoxy primer.......
En natuurlijk afkitten doe ik zelf.

Ook dan is het mooie werk begonnen het opbouwen van een super strak chassis........
En natuurlijk zitten dingen niet mee en zijn er tegen slagen.Ook ik vernam dit bij mn project.....
Tijdens de demontage van de schakelvork van mn lange versnellingsbak brak het oor van het bakhuis af.
Dus genoodzaakt moest ik zoeken naar een andere versnellingsbak.Eindelijk een bak gevonden een korte versnellingsbak en de bedoeling is om van 2 naar 1 versnellingsbak te gaan.De inhoud van de lange bak over te zetten in de korte bak en het bakhuis van de korte bak te gebruiken als bakhuis......

Een kennis van me wilde me helpen de bak om te zetten maar wel uit elkaar halen maar niet in elkaar.....
Er gingen 4 lange maanden verders en er was radio stilte.Beloven,bellen,niet aanwezig enz enz enz.
Kortom belofte maakt schuld.
Na veel geduld te hebben en respect voor de mede mens heb ik mn 2 gedemonteerde versnellingsbakken opgehaald en weggebracht naar een revisiesbedrijf die gespeciaseerd is in VW kever versnellingsbakken.En het was volgens hun een legpuzzel maar het is gelukt.
Een rib uit mn lijf qua prijs maar goed het resultaat mag dr zijn......enne met garantie.......

Omdat het niet allemaal mee zit met de bouw en ik daarom nu al zn 3 maanden zit te op 5 verchroomde velgen en die op de boot zitten tussen THE USA heb ik vandaag alvast Michelin banden gehaald.
Dus ff wachten zodat het chassis rollend naar buiten kan.
De bouw van een 356 Porsche Speedster.
Na een paar weken onderdelen te hebben gedemonteerd en schoon gemaakt te hebben ziet het er dan zo uit.....
Omdat een Porsche 356 Speedster een wielbasis heeft van 2.10 tussen de assen moest het chassis van de VW kever 1300 30cm worden ingekort worden.......
En natuurlijk weer aan elkaar gelast...........
Na het inkorten meteen naar de straler en daar mn chassis laten scoperen en in de 2k epoxy primer.......
En natuurlijk afkitten doe ik zelf.
Ook dan is het mooie werk begonnen het opbouwen van een super strak chassis........
En natuurlijk zitten dingen niet mee en zijn er tegen slagen.Ook ik vernam dit bij mn project.....
Tijdens de demontage van de schakelvork van mn lange versnellingsbak brak het oor van het bakhuis af.
Dus genoodzaakt moest ik zoeken naar een andere versnellingsbak.Eindelijk een bak gevonden een korte versnellingsbak en de bedoeling is om van 2 naar 1 versnellingsbak te gaan.De inhoud van de lange bak over te zetten in de korte bak en het bakhuis van de korte bak te gebruiken als bakhuis......
Een kennis van me wilde me helpen de bak om te zetten maar wel uit elkaar halen maar niet in elkaar.....
Er gingen 4 lange maanden verders en er was radio stilte.Beloven,bellen,niet aanwezig enz enz enz.
Kortom belofte maakt schuld.
Na veel geduld te hebben en respect voor de mede mens heb ik mn 2 gedemonteerde versnellingsbakken opgehaald en weggebracht naar een revisiesbedrijf die gespeciaseerd is in VW kever versnellingsbakken.En het was volgens hun een legpuzzel maar het is gelukt.
Een rib uit mn lijf qua prijs maar goed het resultaat mag dr zijn......enne met garantie.......
Omdat het niet allemaal mee zit met de bouw en ik daarom nu al zn 3 maanden zit te op 5 verchroomde velgen en die op de boot zitten tussen THE USA heb ik vandaag alvast Michelin banden gehaald.
Dus ff wachten zodat het chassis rollend naar buiten kan.