911(S)T 1969 project
Geplaatst: 11 jul 2008 16:14
Na wat zoekwerk heb ik een '69T gevonden die optisch leuk is, compleet en motorisch redelijk is, maar waar 8 jaar na de 1e restauratie toch wel een hoop werk aan zit te komen. De verkoper schrok zelf ook een beetje van de uitkomsten van de aankoopkeuring bij Gmund en in gezamelijk overleg met de vorige eigenaar werd een schappelijke overnameprijs vastgesteld.
Aangezien ik tot nu toe meer rij- dan sleutelervaring heb lijkt deze wagen mij een goede oefening om ervaring op te doen met klassieke 911'jes.
De afgelopen tijd heb ik 500 km in de auto dame gereden en op basis van die bevindingen een "to do" lijst opgesteld.
Grootste aandachtspunt tot nu toe is de onderzijde van de auto, bij de opknapbeurt in 2001 is veel plaatswerk vervangen en is de auto gespoten, alleen is de onderzijde is dichtgetectileerd omdat die er waarschijnlijk "wel redelijk" uitzag. Ondertussen vallen daar dus de gaten in...
Aangezien het moeilijk te bepalen is wat slecht is wil ik de hele onderzijde laten ijsstralen, om overal goed bij te kunnen hebben we deze week de motor, bak en benzinetank gedemonteerd. Rijden doet 'ie dus voorlopig niet meer.
Zo'n blok ligt er vrij snel uit maar waar komt die rotlucht nu toch vandaan?
Na enig speurwerk was het muizenkerkhof snel gevonden, gewoon je neus volgen.
Naast de stoelen dus toch ook maar de bekleding eruit getrokken
Gelukkig heb ik een Inzittenden ongevallen verzekering afgesloten..
Dit als start en aankondiging van dit projectje, bij belangstelling zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en gebeurtenissen rond de 911 doodskist.
Aangezien ik tot nu toe meer rij- dan sleutelervaring heb lijkt deze wagen mij een goede oefening om ervaring op te doen met klassieke 911'jes.
De afgelopen tijd heb ik 500 km in de auto dame gereden en op basis van die bevindingen een "to do" lijst opgesteld.
Grootste aandachtspunt tot nu toe is de onderzijde van de auto, bij de opknapbeurt in 2001 is veel plaatswerk vervangen en is de auto gespoten, alleen is de onderzijde is dichtgetectileerd omdat die er waarschijnlijk "wel redelijk" uitzag. Ondertussen vallen daar dus de gaten in...
Aangezien het moeilijk te bepalen is wat slecht is wil ik de hele onderzijde laten ijsstralen, om overal goed bij te kunnen hebben we deze week de motor, bak en benzinetank gedemonteerd. Rijden doet 'ie dus voorlopig niet meer.
Zo'n blok ligt er vrij snel uit maar waar komt die rotlucht nu toch vandaan?
Na enig speurwerk was het muizenkerkhof snel gevonden, gewoon je neus volgen.
Naast de stoelen dus toch ook maar de bekleding eruit getrokken

Gelukkig heb ik een Inzittenden ongevallen verzekering afgesloten..
Dit als start en aankondiging van dit projectje, bij belangstelling zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en gebeurtenissen rond de 911 doodskist.