Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie Targa 1970

04 feb 2011 20:43

Jij bent ook zo gemakzuchtig :mrgreen:

Re: Restauratie Targa 1970

04 feb 2011 22:22

Voor mij was het een bewuste keus om het niet zelf te doen. Zoveel kost het niet als je het machinaal laat doen :wink: . En als ik kijk naar de offerte voor handwerk van de specialist is het wel een aardig arbeidsintensief klusje. En dan heeft hij het al heel veel gedaan.
Wat voor mij vooral meespeelde waren de kwaliteit van het leer en het vakmanschap. De bekleder belde mij zelfs op zondag op om te vragen of ik het erg vond dat hij het met dubbel leer moest bekleden. Het rubber was ergens een beetje beschadigd en op deze manier zou dat onzichtbaar blijven. En met alleen een extra laagje leer werd het stuur nauwlijks dikker zodat het klassieke uiterlijk bewaard is gebleven. En gewoon voor de afgesproken prijs :thumleft:

Re: Restauratie Targa 1970

15 maart 2011 21:58

Na een hoop geschuur en gepoets is mijn reservewiel klaar om hopelijk voor lang in het vooronder te verdwijnen :mrgreen:
Voor en na foto's:

Afbeelding Afbeelding

Maandag ga ik de band erom laten zetten en laten balanceren.

Re: Restauratie Targa 1970

16 maart 2011 14:06

Heinz schreef:Na een hoop geschuur en gepoets is mijn reservewiel klaar om hopelijk voor lang in het vooronder te verdwijnen :mrgreen:
Voor en na foto's:

Afbeelding Afbeelding

Maandag ga ik de band erom laten zetten en laten balanceren.


had je toch niet zo hoeven poetsen :mrgreen:

wel erg mooi geworden

Re: Restauratie Targa 1970

16 maart 2011 22:16

Reservewiel balanceren is onzinnig.

Re: Restauratie Targa 1970

16 maart 2011 22:23

Zit in de prijs, nieuwe band plus uitbalanceren, als je zegt: laat dat uitbalanceren maar achterwege, denk ik dat ze raar staan te kijken :scratch: :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

16 maart 2011 23:04

Hoezo onzinnig?

Elk wiel wordt altijd gebalanceerd. Dat staat los van waar die uiteindelijk gemonteerd wordt. Het heeft volgens mij te maken met het compenseren van niet gelijke gewichtsverdeling in de velg, de band en het gewicht van het ventiel. Met een ongeballanceerd wiel is rijden geen pretje.

Re: Restauratie Targa 1970

16 maart 2011 23:06

M a r c schreef:Reservewiel balanceren is onzinnig.


Bedoel je dat omdat je meestal maar eventjes rijdt met een reserve wiel?

Re: Restauratie Targa 1970

23 maart 2011 11:06

Ik ga dit weekend de keerring van de schakel-as vervangen. Iemand nog tips hoe dit het beste gaat? Via bovenzijde (roostertje voor de achterzitjes) of via onderzijde. En hoe krijg je de keerring eruit zonder de as en de behuizing te beschadigen? :scratch:

Afbeelding
........................^
De keerring op deze onderste as

Re: Restauratie Targa 1970

27 maart 2011 21:10

Dit weekend de keerring van de schakel-as vervangen. Ik heb de auto op as-steunen geplaatst zodat ik van boven en onder er goed bij kon. Eerst de schakel-stang koppeling los gemaakt en de rubber hoes helemaal naar de bak-kant geschoven. Ik heb de as met tape beschermd omdat het los krijgen van de oude keering een rot klusje bleek. Uiteindelijk bij de automaterialen handel een gereedschap met een scherpe haak gekocht die voor dit probleem vaker verkocht werd (weet niet of dit speciaal voor keerringen gemaakt is) en daarmee is het uiteindelijk gelukt.
Op internet een paar goede tips gevonden voor het terug plaatsen van de nieuwe keerring: zoals de oude keerring te gebruiken als bescherming voor de nieuwe keering en het gebruiken van een pijpsleutel om de as om hem er recht in te duwen. Ook heeft Joost van Renntech me geadviseerd het gaatje in de as met isolatie tape af te plakken, omdat er bij het gat braampjes kunnen zitten die de nieuwe keering meteen weer beschadigen. :cheers:
Ik vond dat ik best veel kracht moest gebruiken voor het duwen, maar uiteindelijk met een hefboom van een paar grote steek sleutels de keerring op z'n plaats gekregen. Ik heb de bak weer gevuld met olie (swepco) en alles terug gemonteerd. Direct een flink stuk gaan rijden met spierwit papier onder de schakel-as en gelukkig geen enkele druppel. :ba: Tot slot ook het roostertje voor de achterzitjes opnieuw gespoten. Weer een klus geklaard, het volgende dat ik ga doen is de stoelen laten bekleden. Dan weer wat foto's

Re: Restauratie Targa 1970

28 maart 2011 21:19

Super Jasper! toch wel leuk dat sleutelen toch?

Ik had een lekkende keerring en O ring in de km teller aandrijfing. Ook een lekker klusje om te doen. Maar wel een goed gevoel als hij niet meer lekt :cheers:

Re: Restauratie Targa 1970

29 maart 2011 21:25

:thumleft: mooi werk Heinz

Re: Restauratie Targa 1970

24 apr 2011 21:52

Zaterdag mijn stoelen opgehaald bij de bekleder. Het is erg mooi geworden :cheers: . Gisteren de stoelen weer samengebouwd en vandaag in de auto gezet. Ik had deze week al een nieuw, maar tijdelijk, tapijtje gelegd en het ziet er strak uit. De foto's volgen. Vanmiddag weer een rondje gereden :drive: . Wat is het toch een feest!

Re: Restauratie Targa 1970

27 apr 2011 21:49

De foto's volgen.


zie niks :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

28 apr 2011 22:53

Zoals beloofd!

Voor en na:

Afbeelding Afbeelding

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 9:22

Mooi ziet er goed uit Heinz

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 12:11

Mooi Jasper!

heb je nog iets gedaan aan het binnenwerk van de stoelbasis? Is bij mij redelijk ingezakt en vraag mij af hoe je dit het beste kunt verstevigen? Extra veren plaatsen?

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 12:17

ik heb dezelfde stoelen ook opgemaakt , maar ipv extra veren heb ik gewoon "staafjes" uit schuimrubber in de veren gestoken en
nu zit dat prima en geen wiebel gevoel meer nu..... en heel makkelijk om harder of zachter te maken naar keuze...
mooi project hoor !!

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 13:43

@Hessel verenpakket was rechts helemaal goed en aan de bestuurders zijde is er wel wat vervangen/repareerd, maar niet extra t.o.v. orgineel. Wel is al het vorm schuim vervangen. De stoelen voelen nu wel een stuk steviger aan.

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 14:27

Weet je precies wat er is vervangen aan de bestuurdersstoel?

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 14:31

Kun je overigens nog makkelijk werken met schuim ipv veren? Rovako vragen wellicht. Kan me voorstellen dat schuim alleen toch anders is dan met veren.

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 14:48

zijn niet bij mij bekleed?

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 14:51

Was ook alleen een interesse vraagje, beroep op je expertise. Mijn stoelen zijn net nieuw. Vroeg me meer af hoe zo iets werkt.

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 14:59

is verschillend soms wordt er gewerkt met de bestaande vulling soms geheel vernieuwen ligt aan de staat.

:wink:

Re: Restauratie Targa 1970

29 apr 2011 15:12

Ik weet niet exact wat er gerepareerd is, waarschijnlijk een veer en de banden. Ik zal het nog eens navragen.
Plaats een reactie