| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Restauratie Targa 1970
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=25381
Pagina 10 van 12

Auteur:  $TEEF [ 04 feb 2011 20:43 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Jij bent ook zo gemakzuchtig :mrgreen:

Auteur:  Heinz [ 04 feb 2011 22:22 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Voor mij was het een bewuste keus om het niet zelf te doen. Zoveel kost het niet als je het machinaal laat doen :wink: . En als ik kijk naar de offerte voor handwerk van de specialist is het wel een aardig arbeidsintensief klusje. En dan heeft hij het al heel veel gedaan.
Wat voor mij vooral meespeelde waren de kwaliteit van het leer en het vakmanschap. De bekleder belde mij zelfs op zondag op om te vragen of ik het erg vond dat hij het met dubbel leer moest bekleden. Het rubber was ergens een beetje beschadigd en op deze manier zou dat onzichtbaar blijven. En met alleen een extra laagje leer werd het stuur nauwlijks dikker zodat het klassieke uiterlijk bewaard is gebleven. En gewoon voor de afgesproken prijs :thumleft:

Auteur:  Heinz [ 15 maart 2011 21:58 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Na een hoop geschuur en gepoets is mijn reservewiel klaar om hopelijk voor lang in het vooronder te verdwijnen :mrgreen:
Voor en na foto's:

Afbeelding Afbeelding

Maandag ga ik de band erom laten zetten en laten balanceren.

Auteur:  porschenot [ 16 maart 2011 14:06 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Heinz schreef:
Na een hoop geschuur en gepoets is mijn reservewiel klaar om hopelijk voor lang in het vooronder te verdwijnen :mrgreen:
Voor en na foto's:

Afbeelding Afbeelding

Maandag ga ik de band erom laten zetten en laten balanceren.


had je toch niet zo hoeven poetsen :mrgreen:

wel erg mooi geworden

Auteur:  M a r c [ 16 maart 2011 22:16 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Reservewiel balanceren is onzinnig.

Auteur:  JMS [ 16 maart 2011 22:23 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Zit in de prijs, nieuwe band plus uitbalanceren, als je zegt: laat dat uitbalanceren maar achterwege, denk ik dat ze raar staan te kijken :scratch: :wink:

Auteur:  Heinz [ 16 maart 2011 23:04 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Hoezo onzinnig?

Elk wiel wordt altijd gebalanceerd. Dat staat los van waar die uiteindelijk gemonteerd wordt. Het heeft volgens mij te maken met het compenseren van niet gelijke gewichtsverdeling in de velg, de band en het gewicht van het ventiel. Met een ongeballanceerd wiel is rijden geen pretje.

Auteur:  Cloaca [ 16 maart 2011 23:06 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

M a r c schreef:
Reservewiel balanceren is onzinnig.


Bedoel je dat omdat je meestal maar eventjes rijdt met een reserve wiel?

Auteur:  Heinz [ 23 maart 2011 11:06 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Ik ga dit weekend de keerring van de schakel-as vervangen. Iemand nog tips hoe dit het beste gaat? Via bovenzijde (roostertje voor de achterzitjes) of via onderzijde. En hoe krijg je de keerring eruit zonder de as en de behuizing te beschadigen? :scratch:

Afbeelding
........................^
De keerring op deze onderste as

Auteur:  Heinz [ 27 maart 2011 21:10 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Dit weekend de keerring van de schakel-as vervangen. Ik heb de auto op as-steunen geplaatst zodat ik van boven en onder er goed bij kon. Eerst de schakel-stang koppeling los gemaakt en de rubber hoes helemaal naar de bak-kant geschoven. Ik heb de as met tape beschermd omdat het los krijgen van de oude keering een rot klusje bleek. Uiteindelijk bij de automaterialen handel een gereedschap met een scherpe haak gekocht die voor dit probleem vaker verkocht werd (weet niet of dit speciaal voor keerringen gemaakt is) en daarmee is het uiteindelijk gelukt.
Op internet een paar goede tips gevonden voor het terug plaatsen van de nieuwe keerring: zoals de oude keerring te gebruiken als bescherming voor de nieuwe keering en het gebruiken van een pijpsleutel om de as om hem er recht in te duwen. Ook heeft Joost van Renntech me geadviseerd het gaatje in de as met isolatie tape af te plakken, omdat er bij het gat braampjes kunnen zitten die de nieuwe keering meteen weer beschadigen. :cheers:
Ik vond dat ik best veel kracht moest gebruiken voor het duwen, maar uiteindelijk met een hefboom van een paar grote steek sleutels de keerring op z'n plaats gekregen. Ik heb de bak weer gevuld met olie (swepco) en alles terug gemonteerd. Direct een flink stuk gaan rijden met spierwit papier onder de schakel-as en gelukkig geen enkele druppel. :ba: Tot slot ook het roostertje voor de achterzitjes opnieuw gespoten. Weer een klus geklaard, het volgende dat ik ga doen is de stoelen laten bekleden. Dan weer wat foto's

Auteur:  Hessel [ 28 maart 2011 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Super Jasper! toch wel leuk dat sleutelen toch?

Ik had een lekkende keerring en O ring in de km teller aandrijfing. Ook een lekker klusje om te doen. Maar wel een goed gevoel als hij niet meer lekt :cheers:

Auteur:  sanderv [ 29 maart 2011 21:25 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

:thumleft: mooi werk Heinz

Auteur:  Heinz [ 24 apr 2011 21:52 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Zaterdag mijn stoelen opgehaald bij de bekleder. Het is erg mooi geworden :cheers: . Gisteren de stoelen weer samengebouwd en vandaag in de auto gezet. Ik had deze week al een nieuw, maar tijdelijk, tapijtje gelegd en het ziet er strak uit. De foto's volgen. Vanmiddag weer een rondje gereden :drive: . Wat is het toch een feest!

Auteur:  JMS [ 27 apr 2011 21:49 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Citaat:
De foto's volgen.


zie niks :wink:

Auteur:  Heinz [ 28 apr 2011 22:53 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Zoals beloofd!

Voor en na:

Afbeelding Afbeelding

Auteur:  Niels [ 29 apr 2011 9:22 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Mooi ziet er goed uit Heinz

Auteur:  Hessel [ 29 apr 2011 12:11 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Mooi Jasper!

heb je nog iets gedaan aan het binnenwerk van de stoelbasis? Is bij mij redelijk ingezakt en vraag mij af hoe je dit het beste kunt verstevigen? Extra veren plaatsen?

Auteur:  erik911E [ 29 apr 2011 12:17 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

ik heb dezelfde stoelen ook opgemaakt , maar ipv extra veren heb ik gewoon "staafjes" uit schuimrubber in de veren gestoken en
nu zit dat prima en geen wiebel gevoel meer nu..... en heel makkelijk om harder of zachter te maken naar keuze...
mooi project hoor !!

Auteur:  Heinz [ 29 apr 2011 13:43 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

@Hessel verenpakket was rechts helemaal goed en aan de bestuurders zijde is er wel wat vervangen/repareerd, maar niet extra t.o.v. orgineel. Wel is al het vorm schuim vervangen. De stoelen voelen nu wel een stuk steviger aan.

Auteur:  Hessel [ 29 apr 2011 14:27 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Weet je precies wat er is vervangen aan de bestuurdersstoel?

Auteur:  Niels [ 29 apr 2011 14:31 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Kun je overigens nog makkelijk werken met schuim ipv veren? Rovako vragen wellicht. Kan me voorstellen dat schuim alleen toch anders is dan met veren.

Auteur:  rovako [ 29 apr 2011 14:48 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

zijn niet bij mij bekleed?

Auteur:  Niels [ 29 apr 2011 14:51 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Was ook alleen een interesse vraagje, beroep op je expertise. Mijn stoelen zijn net nieuw. Vroeg me meer af hoe zo iets werkt.

Auteur:  rovako [ 29 apr 2011 14:59 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

is verschillend soms wordt er gewerkt met de bestaande vulling soms geheel vernieuwen ligt aan de staat.

:wink:

Auteur:  Heinz [ 29 apr 2011 15:12 ]
Berichttitel:  Re: Restauratie Targa 1970

Ik weet niet exact wat er gerepareerd is, waarschijnlijk een veer en de banden. Ik zal het nog eens navragen.

Pagina 10 van 12 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/