Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 16:50



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Kijk, Dinitrol, kende ik nog niet. Ook voor mij weer handig!
Kan ik ook het Engels staal weer wat langer in leven houden.
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


31 dec 2009 0:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 1 + 968cs EX: 911 3.2 EX: 924S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
koop een zandstraal apparaat , heb ik ook en het werkt perfect..


Afbeelding


31 dec 2009 22:28
Profiel
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Ik denk dat je van deze twee producten (Ferten en Dinitrol) de werking er van door elkaar haalt. :?
En als je Fertan gebruikt zoals het hoort/moet is het een prima product,en gebruik Dinitrol als eindproduct voor de holle ruimtes. :idea:


31 dec 2009 22:50
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
pepe schreef:
koop een zandstraal apparaat , heb ik ook en het werkt perfect..


Afbeelding


Dan zou ik gaan huren, wat moet ik met zo'n ding op den lange duur? Daarnaast, hoe krijg ik m in de holle ruimtes, en gaat de zinklaag dan ook niet kapot?


01 jan 2010 23:43
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 1 + 968cs EX: 911 3.2 EX: 924S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Holle ruimtes is een beetje moeilijk mits het aan de andere kant open is ( buis idee) dan gaat het wel redelijk..
Met zandstralen gaat alles er af dus ook de zink laag het resultaat is echt kaal ijzer.
Gebruik voor het stralen aan het carroserie ook het fijnste grit wat tekoop is en herbruik het gewoon tot het stof is.

altijd een mondkapje op dit is echt een must..

Als je het apparaat niet meer nodig zet het dan op marktplaats ofzo en je bent het zo weer kwijt.

ik heb een kast gemaakt met afzuiging en dat werkt perfect.. zie mijn album..

nu is het te koud maar als je een demo wil kom je maar een keer langs het resultaat is echt geweldig..


03 jan 2010 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Gisteren via internet op pelican parts 500+ dollar aan onderdelen gehaald. Naast heel veel nieuwe rubbers (vooral allemaal klein grut) ook nog even RVS omwonden remslangen gehaald, revisiesetjes voor alle remklauwen en ander klein grut. Komt over 3 weken mooi met mn pa naar nederland :thumleft:


07 jan 2010 21:32
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Ben vd week aan het uitzoeken welke roestpreventiemiddel ik wil gaan aanschaffen.
Heb Fertan bekeken, Dinitrol en (via dit topic: viewtopic.php?t=17436 ) 'Mike Sanders', een soort vet wat je eerst ook flink moet voorverwarmen alvorens het aan te brengen.
http://mike.british-cars.de/english.htm
Ook de test die Bert928 aanhaalt in het andere topic heb ik (deels) gevonden: http://www.autobild.de/artikel/rostschu ... 35817.html dus dat 'mike sanders' spul klinkt wel goed. Misschien iets meer werk en wat duurder maar shit happens ;) Los daarvan moet ik nog wel eerst de roest uit die balken halen, misschien dat ik daar dan wat fertan voor ga halen of zo om de roest om te zetten.

Edit: HEEL VEEL leesvoer en huis-tuin-en-keuken-tests!
http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... 3&start=45


18 jan 2010 22:12
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 1974
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Hoi 944 guy,

Leuke links over corrosie wering, helaas een hoog "knutsel gehalte", met oneigelijk of zelfs verkeerd gebruikt van producten en daardoor teleurstellende resultaten.

Hier een link naar een recent duits onderzoek voor de concervering van holle ruimets: http://www.fahrzeugakademie.de/78,0,1832.html
(Test van het Duitse blad Oldtimer Markt van september 2009).

Uit de test blijkt dat producten op basis van vet de beste corrosie bescherming bieden in kokerbalken en holle ruimtes.

Van de “normale” holle ruimte wassen komen de producten van Technolit, Holts, Akemi goed uit de test.

De producten op basis van vet hebben als groot nadeel dat ze verwarmd (tot zelfs 120 gr C) toegepast dienen te worden.

De beschermende werking komt vooral door de afscheiding van olie(met daarin opgeloste corrosie inhibitoren) uit het vet.

Verdere nadelen van deze producten zijn dat er vuil en verontreiniging in vast blijven kleven en dat onder warme omstandigheden het voertuig nadruppelt

Verder is er ook veel meer product nodig voor een (deel)behandeling, wat bij latere reparaties en onderhoud weer lastig/onhandig is (dikke laag brandbaar materiaal in de kokerbalk bij latere laswerkzaamheden).

In (nieuwe) holle ruimtes die nog niet aangeroest zijn (bijvoorbeeld bij jonge voertuigen en/of (deel) reparaties of (deel)restauraties wordt eigenlijk de holle ruimte was geadviseerd, omdat het makkelijk is in gebruik, betere hechting/standvermogen heeft op blank metaal, geen vuil aanhechting en niet na-druppelt onder warme omstandigheden.

De test loopt verder, dit zijn (tussen) resultaten na 1 jaar.

Coen.


19 jan 2010 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Zo, het is zeer lang geleden dat ik iets gepost heb ;) Wintersport en andere bezigheden gooien regelmatig roet in het eten! Maar afgelopen weekend weer wat kunnen doen:

Eerst het roestgat voor het rechter achterwiel dichtmaken, door eerst alle verroeste zooi met een slijptol + staalborstel hulpstuk te verwijderen, het gat groeide vrij vlot!
Afbeelding

Toen in 2 stappen wat proberen te glasvezelen, is vrij lastig zonder goeie ondergrond (lucht is nogal niet steving ;) ) 1 of 2 grote bellen die uiteindelijk ontstonden moest ik weer afslijpen omdat ze te hoog waren.
Afbeelding

Vervolgens de eerste laag plamuur
Afbeelding

Toen nog even de slijptol op het gat in de Astijl gezet (en een aantal andere plekken volledig ontroest), welke nog wat groter werd en de naad aan de binnenkant bleek ook aangetast. Verder ook nog de naad onder het lipje waar de onderste rand vd voorruit op aanligt:
Afbeelding

En de laatste fatsoenlijke laag plamuur voor het achterwiel (zaten nog een paar kuiltjes in die ik wilde vullen):
Afbeelding

Verder zijn de steenslagbeschermers ook allemaal verwijderd. Wat ik vreemd vond is dat deze over zijn gespoten. Het nut van een steenslagbeschermer ontgaat mij dan een beetje: die horen toch juist OP de lak? Ze zijn tenslotte doorzichtig!


12 maart 2010 0:46
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
De steenslagbeschermer overspuiten hoort ook niet, dat is een greep naar goedkoop bij of overspuiten, misstaat altijd in mijn optiek.
Lekker spuiten en nieuwe transparante stikkert erop, dan is het weer toppie. :cheers:
_________________________________________
"Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"


12 maart 2010 0:50
Profiel
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
944 guy schreef:

Toen in 2 stappen wat proberen te glasvezelen, is vrij lastig zonder goeie ondergrond (lucht is nogal niet steving ;) ) 1 of 2 grote bellen die uiteindelijk ontstonden moest ik weer afslijpen omdat ze te hoog waren.
Afbeelding


Sorry 944 guy, maar dit is een oplossing die er binnen een jaar weer uit komt werken. :(

Het beste is om de plek ruim uit te slijpen zodat je zeker alle aangetast materiaal weg neemt, en daar dan een nieuw stuk in lassen.
Ik probeer je hier mee een tip te geven en geen kritiek op je zelf klussen, want in mijn ogen is er voor iedereen die zelf sleutelt of carrosserie werk doet :res:
Dus doe er iets mee. :idea:


12 maart 2010 9:02
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
cabrio wim schreef:
944 guy schreef:

Sorry 944 guy, maar dit is een oplossing die er binnen een jaar weer uit komt werken. :(

Het beste is om de plek ruim uit te slijpen zodat je zeker alle aangetast materiaal weg neemt, en daar dan een nieuw stuk in lassen.

Helemaal mee eens verder idd :res:
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


12 maart 2010 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
cabrio wim schreef:

Het beste is om de plek ruim uit te slijpen zodat je zeker alle aangetast materiaal weg neemt, en daar dan een nieuw stuk in lassen.


Nou, wat wel lastig is, als ik ALLE aangetast materiaal weg wil nemen dan moet ik de hele dorpel, zowel links als rechts, van voor tot achter uitslijpen zoals je in de fotos hebt kunnen zien. En dan kan ik net zo goed een andere auto kopen... Het meeste vd dorpel is wel goed hard maar gewoon oppervlakkig geroest.
Ik wil er nog wel een antiroestbehandeling tegenaan gooien als ik klaar ben, de vraag is wat. Misschien is het ook wijsheid om dat te doen eer ik het nieuwe stuk erin las (wanneer ik die kant alsnog kies nu, door het grote gat kan ik zo met een stok/lans helemaal naar voren toe), en achteraf alleen het ingelaste stuk nog even behandel via de ventilatie opening in de deurstijl.


21 maart 2010 22:30
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
De vraag is : hoe lang wil je in de auto rijden ?
De aanpak van Wim is voor de lange termijn goed en jouw suggestie om de dorpels helemaal te vervangen nog beter.
Jouw huidige aanpak is goed om nog een tijdje te kunnen karren.


21 maart 2010 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Lange termijn, en niet meer in de winter. Dorpels vervangen is mij dus iets TE overdreven, zoals ik zei zit daar alleen oppervlakkige roest, dat is redelijkerwijs te behandelen zolang ik niet meer in de winter zal rijden. Dat is ook alleen de onderste naad waar schijnbaar wel eens wat water /condens / whatever blijft liggen.
Heeft er iemand toevallig een stuk A-stijl (links) en wat stukken van voor de achterste wielkasten over?


27 maart 2010 11:26
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
944 guy schreef:
Lange termijn, en niet meer in de winter. Dorpels vervangen is mij dus iets TE overdreven, zoals ik zei zit daar alleen oppervlakkige roest, dat is redelijkerwijs te behandelen zolang ik niet meer in de winter zal rijden. Dat is ook alleen de onderste naad waar schijnbaar wel eens wat water /condens / whatever blijft liggen.
Heeft er iemand toevallig een stuk A-stijl (links) en wat stukken van voor de achterste wielkasten over?

Het heeft niet te maken met winter of zomer het heeft te maken met de verschillende werkingseigenschappen van de gebruikte materialen... Ik voorspel dat je over twee jaar opnieuw aan de slag kan met die plek, maar goed het is je eigen keuze.
Een plaatje in (laten) lassen kost je nagenoeg niets en als je de afwerking zelf doet al helemaal niet. Maar zoals gezegd het is je eigen keuze. Het is wel het euvel waar veel 944 aan ten onder gaan, reparaties op een beperkt budget. Ik heb die van mij recent laten doen. Maar daar is gewoon weer metaal in gegaan ik hoe hem liever zo goed mogelijk.
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


31 maart 2010 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
En nog een andere vraag:
Is het mogelijk om, als ik wat nieuws in de A-stijl laat lassen, om de achterkant weer te coaten? Vanzelfsprekend moet de binnenkant ook weer beschermd worden omdat die anders van binnenuit zal roesten, nu kwam het van tussen de voorruit en Astijl.
Begin niet over het hele chassis in een zinkbad stoppen tenzij dat de enige optie is ;)


31 maart 2010 12:52
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Goed, zowat een jaar radiostilte gehad hier. Oa door andere werkzaamheden, roest onder de auto verwijderen, een dorpel opnieuw plamuren, A-stijl links een plaatje in solderen etc. Oja, en ik ben 4 maanden in touw geweest met een spuiter die mij vervolgens belazerd heeft :evil:
Maarrrrrr, ondertussen staat ie bij een nieuwe spuiter, een zeer geschikte en betrouwbare vent, en de kleur wordt Amethyst metallic (n6), kortom: een kleur die nog geen jaar in de fabriek aangebracht wordt maar POEPIEGEIL is!


05 feb 2011 16:07
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Even ter info, hij rijdt al een paar maanden. Kleur is amethyst metallic met pareleffect (die kleur die tegenwoordig op panamera's en cayenne's geleverd wordt, code n6)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


04 sep 2011 15:57
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Sow, die is mooi geworden :thumleft:


04 sep 2011 16:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
+1
:thumleft:
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


04 sep 2011 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
netjes hoor!
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


05 sep 2011 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Mooi geworden zeg!


06 sep 2011 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Strippen en opnieuw spuiten van de 944 (upd 29-12)
Staat 'm goed, wat een vette kleur! :thumleft:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


06 sep 2011 16:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paulus911, Vlaanderen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.