Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 4:24



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd 
Auteur Bericht
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
ik vond dit model altijd wel wat hebben. 8)

Afbeelding


16 jan 2010 16:48
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
cabrio wim schreef:
ik vond dit model altijd wel wat hebben. 8)


Ik ook. Maar die Italianen, en Duitse nepperts, lijken in die tijd wel erg veel op elkaar.
Vakantiekiekje van een paar jaar terug. Iso Rivolta op de Grimselpas; moest even afkoelen vrees ik. :wink:
Afbeelding
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


16 jan 2010 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
5000 euro budget. Serieus doe dit hok weg. Dit word een drama verhaal.
Koope een goede, desnoods wacht je een paar maanden/ jaar. Maar gezien de eerdere mislukking zou ik hier zonder kennis, met een klein budget nooit aan gebinnen.

Zelfs met kennis en een ruim budget is een 928 al een flinke klus :wink:
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


16 jan 2010 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Citaat:
Helaas is degene die de auto heeft aangeschaft wat zeg maar impulsief.

:res: :thumleft:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 jan 2010 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Ik heb er natuurlijk wel een zwak voor dat je een 928 weer tot leven wilt wekken, maar 5k is inderdaad never nooit genoeg om deze 928 weer in de staat terug te krijgen waarin hij hoort.
Het probleem met de 928 is dat de aanschafwaarde niet al te hoog is, maar de onderhoudskosten des te hoger => Veel, heel veel slechte exemplaren met vage of totaal geen onderhoudshistorie rijden er daarom rond. Aan de staat van deze auto te zien zul je daarom naast de zichtbare noodzakelijke reparaties ook de komende 10 jaar geconfronteerd worden met allerlei motorische problemen. De V8 van de 928 is enorm sterk en vrijwel onverwoestbaar MITS goed onderhouden, en dat laatste is nou juist het probleem. Achter de feiten aanlopen met dit blok vereist een zeer moeilijk te vinden expert, en zeer diepe zakken (en frustratie).

Tip van de dag: Niet aan deze 928 beginnen, het zal niet veel anders verlopen dan de Bitter, en je geld krijg je er nooit meer voor terug.
Ga de markt op voor een andere 928, neem genoeg pillen om impulsieviteit te onderdrukken, en neem een proefrit in tenminste in 5-10 verschillende auto's die te koop staan. Neem maar van mij aan, zodra de juiste ertussen zit, weet je het gelijk.
Kijk bij de prijsonderhandelingen goed naar de onderhoudshistorie: .3 bekende 928 reparaties die je helaas bijna niet zelf kunt doen: Het vervangen van de distributieriem is een beruchte klap. Totaalplaatje ligt tussen de EUR 1500-EUR 1800 voor dit geintje (inclusief waterpomp).
Ook berucht is de pakking van de carterpan, die vaak eruit is geblazen. Aangezien de gehele voorophanging verwijderd moet worden om hier bij te kunnen, kost dit ook weer rond de EUR 1000-EUR 1500. Als laatste wil de lagering van de cardanas er nog wel eens uit liggen. Dit lager kost zelf maar EUR 15,--, maar om erbij te komen moet wederom weer de halve achterophanging worden gesloopt (kosten = schatting, maar ga maar weer van +/- eur 1500,-- uit).
Als je echter dit vantevoren al weet (=onderhoudshistorie), kun je dit allemaal meenemen in de prijsonderhandelingen. Geen onderhoudshistorie aanwezig? => Loop weg!


Dus: lang zoeken, veel testrijden, en een duidelijke onderhoudshistorie zijn onmisbare zaken om een goede 928 te vinden. Daarnaast moet je er vanuit gaan dat je minimaal EUR 7500 moet uitgeven om een betrouwbare, goed exemplaar aan te schaffen (alhoewel de S2 modellen iets lager zullen liggen). Alles hieronder zal je gegarandeerd zeer snel op hoge reparatiekosten zetten.

Neemt trouwens niet weg dat als alles goed geregeld is, het een briljante auto is om in te rijden. Doe het goed, en hij blijft elke rit een glimlach van oor tot oor op je gezicht toveren. Ik denk echter dat dit specifieke exemplaar meer aan zal voelen alsof er een scherp voorwerp constant in je hoofd loopt te boren!!

Onderdelen zijn vrij prijzig, dus je kunt ook nog deze volledig strippen, en alle onderdelen als reserve houden of verkopen als je zelf een goede 928 hebt aangeschaft. Verdien je waarschijnlijk nog meer terug dan de oorspronkelijke EUR 3.500,--!!

Voor de rest zeg ik wel :res: om hier aan te willen beginnen, maar ik hoop dat je alle goede raad ter harte neemt, en rustig een ander exemplaar gaat zoeken :thumleft:. Ze zijn[u][/u] er namelijk wel!
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


16 jan 2010 20:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Goed onderbouwd verhaal :thumleft:
Waardoor blaast die carterpakking er eigenlijk uit?
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


16 jan 2010 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Gezien alle verhalen lijken jullie me de droom klanten voor diegene die lekker aan jullie willen verdienen. Uit Het hele Bitter verhaal en de 928 ambities blijkt gewoon dat jullie naief zijn en er om vragen om geplukt te worden. Sorry het klinkt beroerd maar "wake up", alle rommel er uit en koop iets fatsoenlijks als je het geld hebt. Op de langere termjn goedkoper en minder frustrerend
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


16 jan 2010 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Airhead schreef:
Goed onderbouwd verhaal :thumleft:
Waardoor blaast die carterpakking er eigenlijk uit?

Te hoge carterdruk door verstopte carterontluchting?
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


16 jan 2010 21:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Dat zou goed kunnen natuurlijk. Maar bij een 928 (veel) vaker dan normaal?
Die indruk kreeg ik nl. bij het lezen van Sanderv zijn verhaal.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


17 jan 2010 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Ik was misschien wat misleidend door de term 'uitgeblazen' te gebruiken. Het hele verschijnsel heeft eigenlijk alleen met ouderdom te maken, en niet met rijgedrag of verstoppingen e.d.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat de constructie van de carterpan ervoor zorgt dat de pakking niet overal gelijk wordt aangedrukt bij het aandraaien van de boutjes.
Nu is dit eigenlijk altijd zo, aangezien je nu eenmaal niet kunt voorkomen dat ter plaatse van de boutjes de druk altijd iets hoger zal zijn, en ertussen in iets lager, maar bij de 928 heeft dit op de langere termijn meer nadelige gevolgen dan de meest auto's (geen verklaring waarom overigens).
Bij oudere 928's (ondertussen nu allemaal dus) heeft de pakking bij verouderen (=uitdroging) de neiging om tussen de boutjes naar buiten te buigen en uiteindelijk daar te breken. Dit valt gewoon te zien aan de buitenkant waar je de pakking gewoon naar buiten kunt zien komen.
Daarnaast kunnen de boutjes nog wel eens lostrillen, wat bovenstaand effect natuurlijk alleen nog maar versneld.
Er is dan nog steeds geen reden tot paniek, gewoon de boutjes netjes op spanning houden, en zolang de boel nog niet lekt, gewoon doorrijden. Hou echter wel het oliepeil goed in de gaten, want er komt een moment (kan tussen de 1-? jaar liggen) waarbij bij compleet normaal rijgedrag en oliedruk een stukje ertussenuit schiet (vandaar de term "uitgeblazen"), en de olie er dus uit kan druppelen.
Bij aankoop was bij mij dat 'uitpuilen' van de pakking al geconstateerd, en uiteindelijk heeft het bij mij 1,5 jaar geduurd voordat ik ineens druppels olie onder de auto zag verschijnen Dan nog kon ik er mee rijden, maar het olie druppel spoor zag er toch wat slordig uit, en vanaf dat moment zou het ook alleen maar erger gaan worden.
Nu zit er weer een nieuwe pakking onder, en is hij weer kurkdroog.
Mijn ' mannetje' had naast die van mij nog een andere 928 staan, met exact hetzelfde probleem. Hij gaf dan ook aan dat dit wel meer voorkomt bij deze auto's. Vandaar dat ik het hier als een typisch 928 probleem heb neergezet, vooral aangaande de hoge reparatiekosten.
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


17 jan 2010 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
sanderv schreef:
Ik heb er natuurlijk wel een zwak voor dat je een 928 weer tot leven wilt wekken, maar 5k is inderdaad never nooit genoeg om deze 928 weer in de staat terug te krijgen waarin hij hoort.
Het probleem met de 928 is dat de aanschafwaarde niet al te hoog is, maar de onderhoudskosten des te hoger => Veel, heel veel slechte exemplaren met vage of totaal geen onderhoudshistorie rijden er daarom rond. Aan de staat van deze auto te zien zul je daarom naast de zichtbare noodzakelijke reparaties ook de komende 10 jaar geconfronteerd worden met allerlei motorische problemen. De V8 van de 928 is enorm sterk en vrijwel onverwoestbaar MITS goed onderhouden, en dat laatste is nou juist het probleem. Achter de feiten aanlopen met dit blok vereist een zeer moeilijk te vinden expert, en zeer diepe zakken (en frustratie).

Tip van de dag: Niet aan deze 928 beginnen, het zal niet veel anders verlopen dan de Bitter, en je geld krijg je er nooit meer voor terug.
Ga de markt op voor een andere 928, neem genoeg pillen om impulsieviteit te onderdrukken, en neem een proefrit in tenminste in 5-10 verschillende auto's die te koop staan. Neem maar van mij aan, zodra de juiste ertussen zit, weet je het gelijk.
Kijk bij de prijsonderhandelingen goed naar de onderhoudshistorie: .3 bekende 928 reparaties die je helaas bijna niet zelf kunt doen: Het vervangen van de distributieriem is een beruchte klap. Totaalplaatje ligt tussen de EUR 1500-EUR 1800 voor dit geintje (inclusief waterpomp).
Ook berucht is de pakking van de carterpan, die vaak eruit is geblazen. Aangezien de gehele voorophanging verwijderd moet worden om hier bij te kunnen, kost dit ook weer rond de EUR 1000-EUR 1500. Als laatste wil de lagering van de cardanas er nog wel eens uit liggen. Dit lager kost zelf maar EUR 15,--, maar om erbij te komen moet wederom weer de halve achterophanging worden gesloopt (kosten = schatting, maar ga maar weer van +/- eur 1500,-- uit).
Als je echter dit vantevoren al weet (=onderhoudshistorie), kun je dit allemaal meenemen in de prijsonderhandelingen. Geen onderhoudshistorie aanwezig? => Loop weg!


Dus: lang zoeken, veel testrijden, en een duidelijke onderhoudshistorie zijn onmisbare zaken om een goede 928 te vinden. Daarnaast moet je er vanuit gaan dat je minimaal EUR 7500 moet uitgeven om een betrouwbare, goed exemplaar aan te schaffen (alhoewel de S2 modellen iets lager zullen liggen). Alles hieronder zal je gegarandeerd zeer snel op hoge reparatiekosten zetten.

Neemt trouwens niet weg dat als alles goed geregeld is, het een briljante auto is om in te rijden. Doe het goed, en hij blijft elke rit een glimlach van oor tot oor op je gezicht toveren. Ik denk echter dat dit specifieke exemplaar meer aan zal voelen alsof er een scherp voorwerp constant in je hoofd loopt te boren!!

Onderdelen zijn vrij prijzig, dus je kunt ook nog deze volledig strippen, en alle onderdelen als reserve houden of verkopen als je zelf een goede 928 hebt aangeschaft. Verdien je waarschijnlijk nog meer terug dan de oorspronkelijke EUR 3.500,--!!

Voor de rest zeg ik wel :res: om hier aan te willen beginnen, maar ik hoop dat je alle goede raad ter harte neemt, en rustig een ander exemplaar gaat zoeken :thumleft:. Ze zijn[u][/u] er namelijk wel!

Dank voor je verhaal :)

Bij de aanschaf van de auto zat een factuur van de laatste reparatie. Inderdaad een distributieriem. als gevolg van een defecte riemspanner.

Heeft de man 3000 euro voor mogen neerleggen.. als je het zo bekijkt hebben wij dus enkel zijn factuur afbetaald bij aanschaf en de auto er gratis bij gekregen..

zie: Afbeelding

De keus is wel gemaakt, hij gaat eruit. Iedereen dank voor de goede informatie!
Nu rest de vraag.. netjes maken (zover dat kan), mooie foto's maken en op marktplaats/autoscout/hier zetten voor pak em beet 4000 euro. (altijd hoger zetten dan je wil overhouden, blijft er onderhandelruimte :) ) of volledig strippen en in onderdelen verkopen met als risico dat ik met onderdelen blijf zitten en het is natuurlijk zonde om zo'n auto te slachten (Vandaar het idee hem tot leven te wekken..).

Marcel schreef:
Gezien alle verhalen lijken jullie me de droom klanten voor diegene die lekker aan jullie willen verdienen. Uit Het hele Bitter verhaal en de 928 ambities blijkt gewoon dat jullie naief zijn en er om vragen om geplukt te worden. Sorry het klinkt beroerd maar "wake up", alle rommel er uit en koop iets fatsoenlijks als je het geld hebt. Op de langere termjn goedkoper en minder frustrerend

Vertel mij wat... Daarom heb ik het nu ook overgenomen. Het hele Bitter verhaal heb ik niks mee te maken gehad en wil ik in de toekomst voorkomen. Vandaar ook dat ik nu dus eerst advies vraag bij mensen die weten waar ze het over hebben!

Bitter gaat er ook uit. Dood en dood zonde van de schitterende auto maar het is niet anders, valt niet meer op te knappen zonder een donor bitter.


17 jan 2010 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Raphaël schreef:
De keus is wel gemaakt, hij gaat eruit. Iedereen dank voor de goede informatie!
Nu rest de vraag.. netjes maken (zover dat kan), mooie foto's maken en op marktplaats/autoscout/hier zetten voor pak em beet 4000 euro. (altijd hoger zetten dan je wil overhouden, blijft er onderhandelruimte :) ) .


Moedige beslissing. Met lijm en do-it-yourself het interieur zo mooi als mogelijk maken, misschien denken om de achterzitjes met bordeaux leder te lijmen of by Paul Anderson enkele bordeaux achterzitjes/achterpaneeltjes te kopen.

Het leder heel mooi poetsen, behandelen, het exterieur polishen tot je erbij neervalt (leergeld om een ketel te kopen :twisted: :wink: ), door de keuring, verzekeren en de weg op. Lente komt eraan, geen geld uitgeven tenzij voor verse olie en filters dat je natuurlijk zelf doet en inruilen ofwel verkopen.

Het gaat je te veel tijd en geld kosten om dat ding te slachten als je er niets van af kent.

My two cents. Hard, maar daarom niet minder goedbedoeld.....

Raphaël schreef:
Bitter gaat er ook uit. Dood en dood zonde van de schitterende auto maar het is niet anders, valt niet meer op te knappen zonder een donor bitter.


Verdorie, Ik heb een bitter CD in het rood gezien: het was een non-sale in een van de engelse auction houses omdat ie compleet rot was. Beige/magnolia interieur, 3.9litre auto.... Ik kijk de listings nog eens na, ik denk dat het october-november 2009 was..... Heb je al contact genomen met de Bitter club UK?
http://www.bitter-owners-club.com/

Goeten uit Nottingham,

Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


17 jan 2010 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Bertroex schreef:
Raphaël schreef:
De keus is wel gemaakt, hij gaat eruit. Iedereen dank voor de goede informatie!
Nu rest de vraag.. netjes maken (zover dat kan), mooie foto's maken en op marktplaats/autoscout/hier zetten voor pak em beet 4000 euro. (altijd hoger zetten dan je wil overhouden, blijft er onderhandelruimte :) ) .


Moedige beslissing. Met lijm en do-it-yourself het interieur zo mooi als mogelijk maken, misschien denken om de achterzitjes met bordeaux leder te lijmen of by Paul Anderson enkele bordeaux achterzitjes/achterpaneeltjes te kopen.

Het leder heel mooi poetsen, behandelen, het exterieur polishen tot je erbij neervalt (leergeld om een ketel te kopen :twisted: :wink: ), door de keuring, verzekeren en de weg op. Lente komt eraan, geen geld uitgeven tenzij voor verse olie en filters dat je natuurlijk zelf doet en inruilen ofwel verkopen.

Het gaat je te veel tijd en geld kosten om dat ding te slachten als je er niets van af kent.

My two cents. Hard, maar daarom niet minder goedbedoeld.....

Lijm moet me wel lukken :mrgreen: Achterzitjes kopen.. Zouden die kosten het waard zijn voor de verkoop?

En verder ja, poetsen tot ik erbij neerval. Dat was wel de bedoeling. (naja het poetsen dan, niet het neervallen). Vers filter en olie had ik al staan volgens mij.. zal ik eens controleren en dan mag dat erin, kan nooit kwaad :)

Gaat pas de garage uit als het klaar is met pekelshit enzo, hoewel dat ook niet zo veel uit maakt in deze staat.. Nu ben ik verleid om hem er uit te gaan halen en mee te gaan rijden..
Zolang hij niet verkocht is wordt er iig weer in gereden in de lente, hebben we er iig nog wat lol van :)

Bertroex schreef:
Raphaël schreef:
Bitter gaat er ook uit. Dood en dood zonde van de schitterende auto maar het is niet anders, valt niet meer op te knappen zonder een donor bitter.


Verdorie, Ik heb een bitter CD in het rood gezien: het was een non-sale in een van de engelse auction houses omdat ie compleet rot was. Beige/magnolia interieur, 3.9litre auto.... Ik kijk de listings nog eens na, ik denk dat het october-november 2009 was..... Heb je al contact genomen met de Bitter club UK?
http://www.bitter-owners-club.com/

Goeten uit Nottingham,

Bert

Om te peilen of zij hem wellicht willen overnemen bedoel je?
Geen gek idee!


17 jan 2010 20:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Jammer, maar wel de verstandige beslissing.

http://www.bittercars.com/bitter/bitter ... s/homepage

Lijkt mij ook aardig actief.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


17 jan 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
laat bij een leder bewerkingsbedrijf wat verf op kleur maken voor het interieur leer,daar knapt ie ongelofelijk van op. Heb ik destijds ook gedaan met mijn M5. Het is nog goed ook. Niet teveel laten maken. Ik had een halve liter @ 150 euro, veel te veel. Maar het werkt wel.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


17 jan 2010 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Of bel even naar Do (Dsp) of van Kessel of van Zweeden voor de benodigde delen . Misschien vallen de prijzen wel mee..... :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


17 jan 2010 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 911 carrera 1986 mosgroen
twisk
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
ik ken eventueel wel iemand die twee bitters in bezit heeft en er volgens mij maar met eentje rijd......
_________________________________________
porsche what else?


17 jan 2010 21:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Goede rekening!! :shock: Zo te zien had deze garage ook geen moeite een kleine cent te verdienen aan de eenvoudige mens......Jammer dat ze ook gelijk niet de waterpomp hebben vervangen, maar ja, dat had deze arme heer gelijk nog een keer EUR 450,-- achteruit gezet.

Maar goed

Kleine tip:

Spuit alle deurrubbers, rubbers van de achterklep, steunpunten van de motorklep etc. in met siliconen spray. Waarom?
Het effect is dat de auto dan klinkt alsof hij nieuw is in een proefrit, aangezien de gebruikelijke kleine piepjes en rammeltjes (bijna onvermijdelijk bij oudere auto's) vrijwel zijn verdwenen.
Om wat voor een reden dan ook (heb geen psychologie gestudeerd, maar weet dat het werkt) vallen de 'cosmetische slijtages' dan ineens minder op!

En zoals al gezegd, de rest is schrobben schrobben schrobben en door de APK krijgen.
Lekkende versnellingsbak komt wel vaker voor trouwens, als het niet al te veel lekt, kan dat geen kwaad.

succes! :thumleft:
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


17 jan 2010 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Je kan hem gewoon ook aanbieden als opknapper. Das in mijn ogen eerlijker dan hem beter voor (proberen te) doen dan hij werkelijk is.

Er is vast iemand met een budget die dit wel aan durft, maar ik denk niet dat je hem rijdend kan verkopen persoonlijk :roll:
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


17 jan 2010 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Volledig mee eens.
Maar laten we eerlijk zijn. Ik denk dat ondanks veel schrobben, APK etc. het voor elke koper wel duidelijk is dat dit een opknapper is!
Kleine dingen zoals goed schoonmaken en siliconespray kunnen echter wel helpen de auto er niet slechter uit te laten zien dan hij is.
Het lijkt mij ook echter verstandig in de advertentie alvast duidelijk te maken dat het hier om een opknapper gaat, gaat men in ieder geval wel met het juiste verwachtingspatroon kijken :wink:
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


18 jan 2010 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Goede tips :)

Het is inderdaad niet de bedoeling hem beter te laten voorkomen dan hij is maar zoals sander zegt enkel om te zorgen dat hij er niet slechter uit gaat zien.

Het is gewoon een opknapper, dat zal ook vermeld worden.
Neemt niet weg dat hij gewoon zonder problemen rijdt. :)


18 jan 2010 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Heb dit draadje net even doorgelezen en er kan veel geouweneelt worden op dit forum , maar ik vind dit allemaal erg nette adviezen en uitleg wat er gegeven wordt door de diverse forumleden. Wat mij betreft een dubbele :thumleft: :thumleft: TOP !


18 jan 2010 11:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
sanderv schreef:
Ik was misschien wat misleidend door de term 'uitgeblazen' te gebruiken. Het hele verschijnsel heeft eigenlijk alleen met ouderdom te maken, en niet met rijgedrag of verstoppingen e.d.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat de constructie van de carterpan ervoor zorgt dat de pakking niet overal gelijk wordt aangedrukt bij het aandraaien van de boutjes.
...vervolgd door lang en duidelijk verhaal...


Bedankt voor de duidelijke uitleg. :thumleft:
Gisteren even overheen gelezen...

Nu het toch over de 928 gaat. :wink: Zit zelf wel eens voorzichtig naar een dikke GT te kijken.
Maar dan meer richting 456. Misschien toch eens richting 928 GTS kijken als "praktisch" alternatief?
(Ding komt dan wel op Zwitsers kenteken; ben gekke Henkie niet. :bang: )
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


18 jan 2010 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
TD (zonder I) schreef:
Heb dit draadje net even doorgelezen en er kan veel geouweneelt worden op dit forum , maar ik vind dit allemaal erg nette adviezen en uitleg wat er gegeven wordt door de diverse forumleden. Wat mij betreft een dubbele :thumleft: :thumleft: TOP !

Wordt ook dubbel en dwars gewaardeerd!


18 jan 2010 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Porsche 928 opknappen, hulp gevraagd
Nooouuu, zelfs voor een texaan is dit een slechte kar zeg. Mn pa heeft een S uit 83, is eigendom geweest van de ouders van een collega van hem. Heeft hij ook wel wat ingestopt (10 mille of zo) maar daarvoor heeft hij ook nog eens het hele blok overhoop gehaald (Euro S koppen, zuigers en nokkenassen), 2 mille voor een motormanagement (+10% vermogen boven in, +15% onderin, dik blazen dat ding), uitlaat, vloerbedekking opnieuw gedaan en nieuwe kuipstoelen.
Goed, hij deed het wel zelf en dat lijkt me nog wel de beste investering die je kan doen: een kluscursus volgen als je er ook maar een beetje gevoel voor hebt. Anders moet je gewoon bakken met geld hebben wil je uberhaupt nadenken over zo'n auto... Dit zal met een GT op de eenmalige opknapacties na echt niet minder worden, deze zijn juist zeldzaam en de specifieke onderdelen nog duurder!


19 jan 2010 14:08
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.