Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 16:44



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Sound update Boxster 
Auteur Bericht
Bericht Sound update Boxster
Ik heb een hele tijd lopen nadenken hoe ik het beste mijn muziek kwaliteit in de boxster kan upgraden. Meerdere mensen gevraagd en die kwamen met advies, om nog 2 extra speakers te plaatsen in de deuren.
Ik heb dit anders aangepakt. Ik heb de 2 speakers onder de ramen vervangen door 10" speakers van het merk focal. Om het af te maken heb ik een kleine subwoofer van focal onder de stoel geplaatst. Geluid is nu heerlijk zuiver en toch een fijne lage tonen. Als er interesse is voor foto's zal ik deze plaatsen.
(Nu ik toch bezig ben weet iemand waar ik (goedkoop) mijn oranje knipperlichten glaasjes aan de zijkant kan vervangen voor witte?)

Groetjes


14 aug 2010 14:38
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht Re: Sound update Boxster
Knipperlichtglaasjes: gewoon bij de dealer toch....die dingen kunnen echt niet zo duur zijn.....de koplampen daarentegen............. :roll: :wink:


14 aug 2010 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 981 Ex. 986 Boxster S tiptronic
Almelo
Bericht Re: Sound update Boxster
Ben wel benieuwd naar de sub onder de stoel.

Kun je foto's plaatsen?

CTR


15 aug 2010 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2 Ex.Boxster S Zwart Porsche Macan Wit.
Culemborg
Bericht Re: Sound update Boxster
Hier nog een mogelijkheid om je sound te upgraden, er zat al een sound pakket in de boxster! Dit was dus een uitbreiding!
Zoals aangegeven in overige techniek , een klein audioproject voor een Boxster tot bj.2002.
Na een tip van medeformers, heb ik via Ebay een Rear speaker kit gekocht in de USA.
Na twee weken de set ontvangen, totaal een halve dag gestoeid met de store box en de bekabeling ( handleiding is bijgesloten ).
Voor iemand met een beetje technisch inzicht is het goed te doen
Zelf heb ik als audiofiel ook nog wat dempingsmateriaal toegepast ( pritex) zie foto`s
Het resultaat is dat het geluid/ muziek veel voller klinkt, dus wat mij betrekft de moeite waard, om deze upgrade toe te passen

Audio groet, Hennie


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Ingebouwd in de Boxster.
IMG_0018.JPG1.jpg1.jpg
IMG_0018.JPG1.jpg1.jpg [ 52.82 KiB | 3532 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Met pritex isolatie.
IMG_0008.JPG1.jpg
IMG_0008.JPG1.jpg [ 63.24 KiB | 3532 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Zo ziet het dan uit.
IMG_0001.JPG1.jpg
IMG_0001.JPG1.jpg [ 31.98 KiB | 3532 keer bekeken ]
_________________________________________
Live and let Live
18 aug 2010 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster
Rijen
Bericht Re: Sound update Boxster
Weet iemand of de bedrading van de deurspeakers (Boxster 1997) ook standaard in de kabelboom zit?

Ik heb een uitvoering zonder deurspeaker, maar wil deze (aftermarket) gaan inbouwen. Ik heb alleen geen idee of er ruimte genoeg voor is en de bedrading voorzien is vanuit de fabriek.

Kan het natuurlijk het deurpaneel eraf halen, maar ik vraag liever eerst hier op het forum of iemand het weet voordat ik ga demonteren.
_________________________________________
Stoer = Meer vliegen op je zijraam dan op je voorruit


22 aug 2010 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Bericht Re: Sound update Boxster
HennieC2Targa schreef:
Hier nog een mogelijkheid om je sound te upgraden, er zat al een sound pakket in de boxster! Dit was dus een uitbreiding! Zoals aangegeven in overige techniek , een klein audioproject voor een Boxster tot bj.2002. Na een tip van medeformers, heb ik via Ebay een Rear speaker kit gekocht in de USA.
Audio groet, Hennie


Dat heb ik ook gedaan. Deze: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... eakers.htm

Goed en leuk om te doen. En JA, het is een verbetering, maar ik vermoed (en daar gaat mijn vraag over) wel de minst mogelijke verbetering. Wat is er aan de hand? De speakertjes zelf, alsmede de zeer beperkte ruimte waarin ze worden gemonteerd, zorgen er voor dat een geluid wordt geproduceerd wat nog het best te omschrijven valt als dat van een transistorradiootje. Hoge en middentonen zijn wel aanwezig (daaruit komt de verbetering, het geluid wordt ruimtelijk) maar relatief zacht; en laag is goeddeels afwezig en zo niet, sterk vervormd.

Ondertussen praten we in 2011 over techniek uit 2001 (en misschien wel eerder, het zijn echt basic speakers) en mijn vraag is dan ook: Bestaat er niet een speaker die qua afmetingen in dat compartiment past, maar die een extreem veel betere geluidskwaliteit geeft? Iets a la 'acoustimass' waar Bose ooit grote aantallen speakers "slechts ter grootte van een pak melk!" mee wist te slijten?

Wie?


26 apr 2011 19:21
Profiel
Bericht Re: Sound update Boxster
Ik heb zelf de 2 speakers (onder het raam) aangepast door "focal" 10" speakers (beste wat er is)..
En daarbij subwoofer van het merk "focal" onder de stoel geplaatst. 2.1 Setje klinkt geweldig!


27 apr 2011 22:56
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Bericht Re: Sound update Boxster
H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.

Leuk voor je, als antwoord op mijn vraag echter nogal irrelevant.

|\/|


28 apr 2011 19:17
Profiel
Bericht Re: Sound update Boxster
H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.



Leuk voor mij, ik dacht mischien ook leuk voor jou omdat het 1000 x makkelijker is dan kleine speakers zoeken die toch minimaal geluid geven.
Als je het doet doe het dan ook goed.. (met speakers kleiner als 10" is het bijna onmogelijk om veel of zuiver geluid eruit te halen.)

Succes met je zoektoch, leuk voor je dat je wat te doen hebt. :scratch:


28 apr 2011 22:36
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Bericht Re: Sound update Boxster
LOL, klik op de URL die ik eerder heb gepost en zie dat de vraag over de achterspeakers gaat, in plaats van de deurspeakers.... Leuk!:-)


30 apr 2011 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ondernemer, Crossmediaproducent
Assen
Bericht Re: Sound update Boxster
Hi Glas_Boxster,
Heb je dat Focal subje in een 986 of 987 geplaatst? De kleine 'under seat' subjes die ik tot nu toe heb geprobeert passen allemaal net niet onder de stoel van een 987 namelijk. Als deze wel past, heb je dan een type nr voor me?
Alvast bedankt!
Groet, Michel
_________________________________________
www.bluemedia.nl


24 jul 2012 17:25
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gijbels, Toby


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.