Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:12



Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
De bouw van een Formule Vee 1300 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Spantje voor spantje, latje voor latje. Langzaam ben ik begonnen de achterkap te maken. Gelamineerde spanten met verlijmde hardboard stroken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Van mij mag deze fase afgerond zijn .... kan ik afgipsen en strakmaken.


12 mei 2011 22:25
Profiel
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Diep :res: voor je Ronald.
Wat zal dit een genot geven als je straks op het circuit staat, en hem eens de sporen kan geven. 8)


12 mei 2011 22:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Dank je Wim voor je compliment.
Ik zie dit meer als gevorderde "huisvlijt" omdat ik vanuit mijn vroege ervaring gewend ben om met metaal te werken. Alleen werkt dat niet voor een racert.
Ondanks dat er nog niet zo bar veel te zien is probeer ik het hele bouwproces te laten zien om mensen enthousiast te krijgen voor deze leuke en vooral betaalbare raceklasse. Bij de eerste race van het jaar zijn er weer meer Vee's aan de start gekomen als vorig jaar waaronder een nieuwe Historische replica Austro Vee (porsche). Foto's en verslag op: www.dutchvee.nl.
Met dat veld historische Vee's gaat het de kant op van vroegere tijden ... dus goed en aantrekkelijk. Ook dit jaar zullen de Vee's weer op Zandvoort racen.


13 mei 2011 0:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Goed bezig! :thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


13 mei 2011 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Vandaag de neus afgewerkt en het houtwerk aan de rechterzijde. Ook ben ik begonnen met het gipswerk. Eerst grof opzetten en dan raspen en schuren met korrel 40. Daarna zwart spuiten en afblokken. Daarna de dieper liggende stukken weer opnieuw plamuren, schuren en afblokken net zo lang totdat we verder kunnen met de afwerklaag. Jammer dat al deze moeite straks weer verdwijnt in mijn brandton.

De foto's van vandaag:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


15 mei 2011 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Wat een apegeil project is dit toch!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 mei 2011 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Sjonge jonge de vorm ziet er al goed in! Wordtecht gaaf :cool:
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


15 mei 2011 23:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
n tovenaar ben je! klasse hoor!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


16 mei 2011 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Thanks! Mag het gewoon een beetje hobby googelen zijn? Voor toveren stuur ik ze altijd naar de buurman..... :lol:


16 mei 2011 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Van de week niet heel veel tijd gehad maar het houtwerk van de body heb ik helemaal rondom klaar en de eerste lagen gips staan er op. Is toch weer even wennen om dat er een beetje strak op te zetten. Het werkt toch anders als staalplamuur ...
Ook vast de ruitlijn met een zwarte spuitbus opgezet zodat ik een beetje beeld krijg. De aansluiting van het ruitje naar de neus wil ik nog wat vloeiender maken. Een kwestie van wat meer gips ... Verder wordt hij redelijk zo als ik hem in mijn hoofd had. De achterkant van de motorkap loopt parrallel aan de achtersteun van de rollbar.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


22 mei 2011 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 914
Asten
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Ziet er erg mooi uit :wink:


22 mei 2011 15:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Waaauuuuw :cheers: :cheers: :cheers:

Dat wordt echt zo mooi!
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


23 mei 2011 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Na weken schuren en weer gips opbrengen is de binnenmal nu strak genoeg om hem verder af te gaan werken. Hij staat nu in de grondlak en de volgende fase is glanslak om een zo glad mogelijke ondergrond te krijgen waarop polyester niet vast hecht. Ook heb ik het extra olie cartertje gemaakt die er voor moet zorgen dat bij snelle bochten er altijd olie wordt aangezogen. Extra oliecarters zijn niet toegestaan maar zonder deze loop je wel heel veel kans op een probleempje...
Ook de spiegeltjes even op de body gepast .... helemaal sixties!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


03 jun 2011 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Gelukkig ben ik door de gips stofzooi heen en is de binnenmal voor de body klaar. Vandaag heb ik hem in de lak gezet en heb ik een beginnetje gemaakt met de brandstoftank. DE schotten, ontluchting en vulpijp moeten er nog in/aan en dan kan hij dicht gelast worden.
Van de week maar eens het polyester en hars bestellen. Het leuke werk kan beginnen!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


05 jun 2011 20:46
Profiel
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Gaat de goede kant op Ronald. :thumleft:


05 jun 2011 20:48
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
waaaaaauuuuuuuuuuuuuuuw :cheers: :cheers:
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


07 jun 2011 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Zo vandaag de glasvezelmat, hars en harder besteld ... hoop van het weekeind de body te kunnen lamineren.


07 jun 2011 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
hij gaat lekker zo :thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


07 jun 2011 21:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Prachtig project!!!

Ik heb een 6-tal jaar geleden eens een formule vee projectje gekocht maar nooit aan begonnen en dan na een paar jaar maar terug verkocht... Heb trouwens nooit kunnen achterhalen van welke constructeur mijn vee was...


14 jun 2011 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Is dat projectje nog te koop dat je weet? Ik heb misschien wel belangstelling. Dan leg ik hem weg totdat mijn zoon mag rijden...
Veel van de Vee's zijn destijds, net zoals dat bij mij op dit moment gebeurt, in de schuur gemaakt door handige jongens die "voor weinig" wilden racen. Dus op die chassis zul je geen type plaatje of chassisnr. tegenkomen.

Ik heb de body op dit moment eigenlijk klaar qua lamineren en de binnenmal is verwijdert. 1 site pod is klaar en schoon en daar ben ik de steunen voor op het chassis voor aan het maken. Het polyester is zo dun dat met een beetje licht erachter het chassis er door heen schijnt. Ben nog aan het twijfelen of ik hem wel ga spuiten.

Ik had geen camera bij de hand van het weekeind .... dus de pikkies komen z.s.m.


14 jun 2011 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Mooi om te zien hoor! Kun je eigenlijk op basis van 1 mal meerdere harsafgietsels maken, of gaat de mal helemaal verloren na 1 keer gebruik? Zo ja, ben je niet bang dat je een keer crasht en dan je complete carrosserie aan gort hebt?


14 jun 2011 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Zo vanavond eerst eens wat foto's gemaakt van de activiteiten van vorige week en het weekeind. De body is gelamineerd en op de plaatsen die allemaal demonteerbaar moeten zijn doorgezaagd en van de binnenmal ontdaan. Wat een rotwerk is dat al dat gips, spantjes en latjes er uit nemen zonder de boel te beschadigen. Volgende keer kies ik ook voor een andere methode. Wat een bende hou je hiervan over!
Wel overal een mooie dunne body die plaatselijk nog wordt voorzien van alu strips en extra polyester. Beetje licht er achter geeft aan hoe dun (dus weinig gewicht) deze body wordt. Ook een foto gemaakt van het steuntje waarmee de sitepods? semi vast worden gemonteerd. Dit zijn de enigste panelen die er als het goed is niet vaak af hoeven.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


14 jun 2011 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
JeroenSC schreef:
Mooi om te zien hoor! Kun je eigenlijk op basis van 1 mal meerdere harsafgietsels maken, of gaat de mal helemaal verloren na 1 keer gebruik? Zo ja, ben je niet bang dat je een keer crasht en dan je complete carrosserie aan gort hebt?


Denk dat het antwoord m.b.t. de mal al beantwoord is ... maar je zou van de polyester body weer een mal kunnen maken. Als ik de neus zou platrijden dan maak ik gewoon een nieuw neusje weer one off. Voordeel is dat ik dan weer een andere auto heb :lol:. Een mal maken voor een one off Formule vee is niet rendabel. En crashen zit niet in mijn gedachten .... liever dus niet.
Overigens is het ook anders rijden in een Formule Vee klasse. Gaat om gelijkmatigheids runs aangezien er 4 klassen zijn. Hoe sneller je bent en hoe gelijkmatiger je rijdt in jouw klasse hoe hoger je finished. Het gaat dus dan ook niet om het continue gevecht want dat kost je tijd.


14 jun 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Voor het bevestigen van verwijderbaar bodywork zijn Dzus sluiters aan te raden
Heb die ook op de 914 gebruikt en dat werkt super
Effe in de VS bestellen, hier zijn ze 5x te duur ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


15 jun 2011 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Heb ik ook bekeken Jeroen ... makkelijk inderdaad ... maar volgens mij hadden ze die in 1965 nog niet ..... misschien worden het dus wel platkop schroeven vastschroeven in een plaatje met achtergelaste moer.
Wil zo veel mogelijk materialen / methoden uit die tijd gebruiken en dat was vaak het spul wat in een bakje in de werkplaats lag. Ben er nog niet uit.
Bedankt voor het meedenken.
Ben nog wel op zoek naar nozzels voor de brandblussers...


15 jun 2011 0:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArnoM


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.