recreatie van een porsche 911 2.3 ST 1971
Geplaatst: 10 dec 2010 14:10
Ik ben begonnen met de ombouw van een porsche 2.2 T van 71 naar een 2.3 ST.
Hier is een voorbeeld voor zij die niet direct weten hoe dit model eruitziet. Het is origineel eigenlijk de koersversie van een 2.2 S
Hij is breder en volledig gebouwd voor circuit.

Deze zijn origineel in 1971 gebouwd, vandaar deze donorauto. Er zat een goede motor in met Weber carburateurs, dit heeft de doorslag gegeven. Ik heb hem van bij vankessel.

Hij wordt helemaal omgebouwd door rennsportclassics, zowel de carroserie als de ophangingen, remmen, en verdere. Deze firma heeft zichzelf in het ombouwen en restaureren van oldtimer porsches toch al bewezen. De kleur weet ik nog niet zeker. Hij zou onder de 1000 kilo moeten wegen door de polyester delen, de plastiek ramen en het lichtgewicht interieur.
Er komen zowel voor als achter zwarte minilight velgen onder met michelin TB 15 banden.
Er is gebleken dat er heel veel carosseriewerk aan is. Er komen nieuwe vloeren in, nieuwe dorpels, nieuwe deuren, nieuwe spatborden.... , zodat de wagen terug als nieuw is.

Hier de nieuwe vloeren en dorpels, er is nog veel werk.

Het project staat nu zover, ik ga vaak foto’s nemen dus hou jullie op de hoogte.
Hier is een voorbeeld voor zij die niet direct weten hoe dit model eruitziet. Het is origineel eigenlijk de koersversie van een 2.2 S
Hij is breder en volledig gebouwd voor circuit.

Deze zijn origineel in 1971 gebouwd, vandaar deze donorauto. Er zat een goede motor in met Weber carburateurs, dit heeft de doorslag gegeven. Ik heb hem van bij vankessel.


Hij wordt helemaal omgebouwd door rennsportclassics, zowel de carroserie als de ophangingen, remmen, en verdere. Deze firma heeft zichzelf in het ombouwen en restaureren van oldtimer porsches toch al bewezen. De kleur weet ik nog niet zeker. Hij zou onder de 1000 kilo moeten wegen door de polyester delen, de plastiek ramen en het lichtgewicht interieur.
Er komen zowel voor als achter zwarte minilight velgen onder met michelin TB 15 banden.
Er is gebleken dat er heel veel carosseriewerk aan is. Er komen nieuwe vloeren in, nieuwe dorpels, nieuwe deuren, nieuwe spatborden.... , zodat de wagen terug als nieuw is.



Hier de nieuwe vloeren en dorpels, er is nog veel werk.


Het project staat nu zover, ik ga vaak foto’s nemen dus hou jullie op de hoogte.