Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 17:32



Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Bastard 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Point of no return...
roondejong schreef:
...en proplassen in het randje van het verzet. rondom steeds tegenovergesteld vastproppen totdat de om de 2 cm een proplasje hebt zitten.


Ik heb van Koot en Bie ooit iets gehoord over precisiepoepen...... Maar proplassen.....nooit van gehoord.....

Ik ben dan ook maar een eenvoudige avondboekhouder......


03 apr 2012 7:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Point of no return...
Jeroen914 schreef:
Ga rustig op zoek naar een ander paneeltje en laat dit klussie dan lekker aan een pro over...


Heb je het oude schuifdakje niet meer :?: Dat is wat de "pro" er bij mij heeft ingelast ... dacht eerst ook aan 'n plaatje, maar die wilde perse' het schuifdak plaatje gebruiken i.v.m. de juiste bolling + dat er in het schuifdakje 'n paar baleinen zitten :wink:


03 apr 2012 8:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Point of no return...
Ga je de lasnaden vertinnen of ga je met plamuur aan de gang?
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


03 apr 2012 21:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Point of no return...
Plan was om ze te vertinnen
In plaats daarvan ga ik ze er maar (helemaal) uitslijpen en opnieuw beginnen...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


03 apr 2012 21:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Point of no return...
Ik weet niet wat voor een lasapparaat je hebt, maar haal anders eens een rol CuSi3 draad en een fles 100% Argon :idea:

Met dit proces (hardsolderen aka GMA lassen aka koperlassen) breng je veel minder warmte in tov CO2 lassen.


03 apr 2012 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Point of no return...
Op welke stand heb je de Cebora 165 (heb jij toch ook?) staan? Moeilijk te zien zo maar volgens mij staat je draadsnelheid veel te hoog. Hierdoor breng je veel te veel warmte in het materiaal. Met 0,6 draad zou ik zeggen stand 1 draad 2,5-3, gas 5,5 bij ingedrukte toorts, dat moet het echt wel doen. Het lasje echt alleen laten inbranden in het verzet en meer niet is echt voldoende in dit geval. Had je de plaat nog vastgezet met parkers?


04 apr 2012 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Point of no return...
'k heb een Cebora 155, effe uit m'n hoofd stand 2 en draad ergens in de buurt van 3
0,8mm draad

Het plaatje heb ik eerst op z'n plaats gehouden met magneten en wat ander kunst-en-vliegwerk zodat ik het rondom wat hechtjes kon geven
Daarna heb ik mbv een stukje pvc buis de bolling van het dak gecontroleerd, zowel in de lengte en breedte richting als diagonaal
Toen dat helemaal goed was heb ik nog meer hechtjes gezet (achteraf gezien waarschijnlijk toch te weinig) en ben ik gaan aflassen
Steeds stukjes van 2 a 3cm gedaan op verschillende plekken. Ook geen constante naad gelast, maar als het ware hechtjes gestapeld

Achteraf heb ik nog geprobeerd om het plaatwerk te krimpen door het heet te maken en daarna snel te koelen, maar door het verzetje in de plaat werkt dat ook niet goed
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 apr 2012 1:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Point of no return...
Cebora 155 is onderin qua specificatie hetzelfde als de 165. Het probleem zit in de combinatie en methode. Stand 2 is te hoog en je moet echt 0,6 draad hiervoor gebruiken. Ook aflassen is niet mogelijk. In feite moet je de naad dicht proppen of zoals jij zegt dichthechten. Dan breng je heel weinig warmte in en dan gaat het wel goed. Heel even aanhechten op het hechtje wat er al zit en weer verder op een andere plek en zo het hele dak rondom dichtlassen. Heel veel werk maar dan komt het goed.
Denk je dat de dakplaat nog te redden is? Zo ja slijp dan je plaat er uit, Maak het verzet in de dakplaat en leg je nieuwe plaat er van boven weer in. schroef hem rondom vast met parkers en begin opnieuw. Krijg je ook meer stevigheid in de dakplaat aan de achterkant zodat vervorming ook minder kans krijgt. Overigens als je het dak om de 0,5 cm vast hebt zitten dan is dat ook al ruim voldoende.


05 apr 2012 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Point of no return...
Even ter informatie: met 0,8 draad en de machine op dezelfde stand breng je 33% meer materiaal en ook hitte aan op het te lassen werkstuk. Auto plaat kan alleen een zeer ervaren plaatwerker die dit iedere dag doet met 0,8 draad netjes lassen.


05 apr 2012 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Point of no return...
Goede uitleg! In Engeland zit het bedrijfje Fennlane dat kant en klare dakpanelen aanbiedt, deze zijn op het Engelse wiel in vorm gerold en hebben ook een randje in verzet.

Hun methode is om de dakplaat er met een puntlasser in te zetten, dit geeft minimale 'heat distortion' en blijft naar hun zeggen zelfs bij forrest stage rally auto 's perfect zitten zonder scheuren in de door hun gebruikte Upol D staalplamuur.

Een andere mogelijke optie (zelf geen ervaring mee) zou een combinatie van lijmen en proplassen kunnen zijn, de dakplaat insmeren met lijm en met een stuk of 50 parkers lekker strak op z'n plek schroeven.....na uitharding de parkers losschroeven en de overgebleven gaten proplassen. Zie ook artikel lijmen of lassen in 3m brochure:

http://solutions.3mnederland.nl/3MConte ... =ImageFile

Als het bij vliegtuigen werkt (lijmen) dan toch zeker ook bij laagvliegers!? ;-)


05 apr 2012 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Point of no return...
Hoogste tijd voor een update 8)

De dakgoten zijn eraf!
Vandaag de passagiers kant afgelast
Alleen de gootjes op de A-stijl nog (aan de pass.kant al voor de helft gedaan, maar die zijn wat lastiger dan het dak)

Effe een quick-n-dirty laagje spuitbus verf erover geknikkerd om het effect wat duidelijker te krijgen

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 28 okt 2012 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.



28 okt 2012 22:17
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Point of no return...
Ziet er goed uit, Bob :!: :thumleft:

:res:


28 okt 2012 22:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Point of no return...
he, weer een weekend geknutseld! Ziet er gaaf uit :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 okt 2012 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Point of no return...
Nice! Wat staat daar nou achterin? Een 914 :mrgreen: 8) ?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 okt 2012 10:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Bastard
Wat in de epoxy verf staat verzuurt niet 8)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


29 okt 2012 11:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bastard
NETJES !!! :thumleft:
_________________________________________
#64 comming soon.


29 okt 2012 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Bastard
lekker bezig jeroen! :thumleft:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


29 okt 2012 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Bastard
Eer van je werk! Dakplaatje ook al weer netjes er in gemaakt?


29 okt 2012 17:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Bastard
dak is nog niet gefixt... moet eerst nog een ander dakplaatje scoren
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


30 okt 2012 16:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bastard
Mooi hoor, wordt strak als een malle!
_________________________________________
911S 1976 / 3,2 PMO Carbs
912 1969 / 3,2 Hot Rod
997 GT3 MK2 Clubsport
BMW M5 2001


31 okt 2012 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Bastard
A-stijl aan de passagiers kant is ook "smooth"
Verder een hoop kleine dingen gedaan...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 nov 2012 0:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bastard
:thumleft:

... hier zit toch wel wat meer vooruitgang in :res:


Is dat omdat je dit leuker vindt - of omdat je exact weet wat je met de 911 wilt en met de 914 nog niet :?:


05 nov 2012 10:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: Bastard
ziet er al strak uit! Maar euh... hoe ga je nu je ski's meenemen? En de surfplank? :^: :lol: :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


05 nov 2012 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Bastard
Olaf schreef:
... hier zit toch wel wat meer vooruitgang in :res:
Is dat omdat je dit leuker vindt - of omdat je exact weet wat je met de 911 wilt en met de 914 nog niet :?:

Omdat het tijd wordt om weer eens in een P te rijden :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 nov 2012 14:33
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bastard
Nee, een 914 is geen Porsche :scratch:


05 nov 2012 14:35
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.