Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 14:26



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
posche motor gezocht 996/3.4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Voorbeeld: een vriend van mij heeft een auto gekocht, waarbij de moter was vervangen en niet correspondeerde met de gegevens in het kenteken....en kon hem vervolgens bij geen enkele verzekeringsmaatschappij verzekeren....

Daarbij: je bent strafbaar en riskeert een boete, als ze je aanhouden bij een controle langs de weg, de goedkeuring geldt alleen voor de gegevens op het kenteken... wijzigt het vermogen, vervalt de goedkeuring, geen goedkeuring, niet verzekert

Daarbij: als je least in een voordelige belastingbijtellingscategorie en je chipt de moter, zodat deze meer vermogen krijgt, ben je daarnaast ook nog eens schuldig aan ontduiking van de belasting....

Dus, ff naar de RDW....


07 jul 2011 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Dus als ik het 1300 blok uit mijn alfa bertone (sorry :oops: ) vervang door een 2000 moet ik langs de RDW? Is geen hond die weet wat het verschil is, zien er identiek uit nl. Vermogenswinst is wel al gauw 30 pk (das veel voor een alfa :mrgreen: )

Als dit dan moet hoe regel ik dit? En moet hij dan voldoen aan de moderne eisen? Gaat ook never nooit niet gebeuren. Ik heb een tijdsconform blok en kan zelfs FIA krijgen op de auto.


07 jul 2011 14:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
mijn nieuwe leaser wordt door de dealer gechipt. heeft niemand iets over gezegd. is een speciale 163 pk versie voor de 20% bijtelling die nu met een aanpassing naar 200 pk zou gaan. Nu heb ik geen bijtelling (rij de auto niet prive) maar dit zou dus ook niet zo maar kunnen/mogen? waarom doet een officiele (grote) mercedes dealer dit dan gewoon bij een nieuwe auto? :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jul 2011 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
@Horn : met of zonder medeweten van de leasefirma?

Gezien motorvermogen één van de parameters is die de hoogte van de verzekeringspremie bepaald, denk ik dat je in een grijze zone zit.
In het leasecontract van mijn 159SW is het alleszins strikt verboden, los van wat een merkdealer zegt of kan doen :popcorn:

en mijn excuses voor het off-topic gaan, ik hoop dat TS snel een goede/betrouwbare en betaalbare oplossing vindt voor zijn probleem
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


07 jul 2011 20:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
2.2VTEC schreef:
@Horn : met of zonder medeweten van de leasefirma?

:scratch: ik heb echt geen idee. heb het niet zelf geregeld. ben nl nog nooit bij een mercedesdealer binnen geweest... :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jul 2011 21:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Niels schreef:
Dus als ik het 1300 blok uit mijn alfa bertone (sorry :oops: ) vervang door een 2000 moet ik langs de RDW?



... ja :!:

.. volgens mij mag je ook maar max. 25% in vermogen (of cylinder/inhoud?)stijgen zonder dat de RDW moeilijk gaat doen :popcorn:


07 jul 2011 21:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Heb hier echt nog nooit van gehoord, die aanpassing bij de RDW.

Maar zeker met de verzekeraar, die vragen toch alleen naar kenteken en meldcode.
Begin dit jaar nog met de M3 geen enkele vraag over - originaliteit van - de motor :roll:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


07 jul 2011 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Mijn vriend wist dat er een veel zwaardere moter inlag en wilde geen risico lopen bij de verzekeraar en vroeg dus expliciet naar de voorwaarden. Na e.e.a. uitgezocht te hebben, was de enige mogelijkheid om de auto legaal te rijden, door deze ter keuring aan te bieden bij de RDW voor de correcte kentekengegevens

Als je een nette garage hebt, bieden ze bij chip tuning ook aanpassing van het kenteken aan.... maar ja, bij minder nette bedrujven, als ze klanten te nadrukkelijk daarop wijzen op de consequenties, snijden ze zichzelf in de vingers...

Denk ook niet dat bij een ongeluk snel wordt gecontroleerd of het vermogen klopt hoor...alleen als ze met douane, belastingdienst en RDW staan bij een controle wel....lees je vaak genoeg, ander nummer van de moter is al aanleiding om zaken te controleren, al is het maar om gestolen/omkatten e.d. Lees het vaak genoeg in de krant, opgevoerde golfjes kunnen blijven staan...ook wel eens bij wegmisbruikers gezien, dat ze meegaan voor nader technisch onderzoek


07 jul 2011 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Gevonden op internet (met dank aan onze vrienden op het forum van Toyota):

Als de motor bekend is en niet (teveel) meer vermogen heeft of een sterk afwijkend gewicht dan de originele dan is het een papieren kwestie. Grens ligt op 40% vermogensgroei. Als het vermogen wel veel meer is of er een duidelijk gewichtsverschil is, dan zullen ook rem en wegliggingsproeven gedaan moeten worden (hier wordt niet gekeken naar apkpunten). RDW zoekt gegevens op van de auto waar het blok eigenlijk uitkomt.

Gek genoeg wil de ene RDW keurmeester een motorverklaring van de importeur hebben en de ander niet (wat verschil in vermogen op het kenteken oplevert voor exact dezelfde motor).

En die laatste eiste ook een kostbare geluidsmeting in Lelystad (terwijl het eerdere exemplaar dit niet hoefde te ondergaan). Bij mijn weten is de geluidsmeting verplicht tenzij je de volledige originele bij die motor behorende uitlaat mee over zet.

Eigenlijk is het zo dat je zo gauw er een andere motor inkomt je dit op je kenteken laten aanpasen, zelfs als het eenzelfde motortype is maar het motornummer anders is.
aanpassen bij het rdw is puur verzekeringstechnisch belangrijk naar mijn idee, als er iets gebeurd en de verzekering heeft weinig zin om uit te betalen zouden ze dat kunnen weigeren op het feit dat je auto niet meer is zoals ie verzekerd geregistreerd staat. Motor wijziging melden bij je verzekeraar staat voor een flink deel los van de RDW keuring. Je kunt bv. zonder naar de RDW te gaan wel je verzekering even op de hoogte brengen en dan ben je in principe gedekt (een beetje afhankelijk wat er exact in de polisvoorwaarden staat over geldig kenteken of alleen geldige APK)


07 jul 2011 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Eigenlijk ook wel logisch ook allemaal.

Wij kennen wellicht allemaal de extremen die voorbij komen, Golf type 1 met een G-60 of een VR6 blok er in geprutst en liefst nog extra getuned ook.
In hun enthousiasme (of geldgebrek) vergeten de meeste petjes de remmen, onderstel en dergelijk fatsoenlijk aan te passen.

De eventuele gevolgen laten zich natuurlijk raden (het zal je kind maar wezen dat toevallig oversteekt, onlangs ook nog in het nieuws geweest)

Een 996 met een 3.6 i.p.v. een 3.4 blok zal niet echt voor grote problemen zorgen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


08 jul 2011 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Dan toch een vraagje. Op mijn data van de RDW via de site staat geen motornummer noch een motorinhoud.

Moet ik het dan toch nog aanpassen?


08 jul 2011 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Net effe gechecked... van mijn SC staan er bij de RDW en op de kenteken papieren ook geen gegevens geregistreerd mbt de cilinder inhoud en het vermogen
En van m'n 914 ook niet
Alleen het aantal cilinders staat vermeld :thumleft:
Geen idee of dit komt omdat het allebei oldies zijn of omdat ze allebei zijn geimporteerd
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 aug 2011 17:56
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Oldies - gok ik - :wink:

Maarrr ... de RDW Online Database geeft niet altijd weer wat er (wel) in de Offline Database staat :popcorn:


14 aug 2011 20:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Bij mijn oldie staat de cilinder inhoud en het vermogen wel in de online RDW database. Lijkt willekeur van de keurmeester. :|


14 aug 2011 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: posche motor gezocht 996/3.4
Olaf schreef:
Maarrr ... de RDW Online Database geeft niet altijd weer wat er (wel) in de Offline Database staat :popcorn:

't staat ook niet op het kentekenbewijs ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 aug 2011 21:30
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.