Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 13:32



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Porsche 944 van Bas 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 N/A '87
Heemskerk
Bericht Porsche 944 van Bas
Tijd geleden hier al aangemeld en ook wel rondgekeken maar nooit een topic aangemaakt over mijn auto, dus hierbij maar gelijk het verslag van m'n uitlaat en de foto's van na het spuiten:



Nou, eindelijk dan, met heel wat vertraging e.d. zijn hier dan eindelijk de foto's van mijn uitlaatsysteem. Ik vind zelf dat het heel erg mooi is geworden en dat het geluid veel beter is dan standaard. Om de een of andere reden heb ik ook de gedachte dat ik meer vermogen heb maar dat zal een rollenbank uit moeten wijzen (clementooo???!!)

Hier de losse onderdelen die er op zijn gegaan, foto van het spruitstuk gemonteerd zoals het er nu onder de motorkap zit komt nog, alles zit nu met nieuwe tapeinden, RVS ringen en koperen borgmoeren gemonteerd zodat het nooit meer roest

Afbeelding

Hier wat laswerk van het bochtenwerk om de startmotor heen:

Afbeelding

Hier het eind van het spruitstuk en het stuk voor de middendemper gemonteerd:

Afbeelding

Nogmaals, zoals je kan zien aan de binnenkant geen wratten (die krijg je als je zonder tegengas aan de binnekant gaat lassen)

Afbeelding

Middendemper gemonteerd met stukken pijp eraan

Afbeelding

Lassen aan de eindpijp

Afbeelding

Eindpijp d'r op en eindstukje onder mooie hoek gezaagd

Afbeelding

Mooie foto van de soort flens die we hebben gebruikt; een v-bandflens, zijn 2 opstaande randen die door een soort slangklem tegen elkaar worden gedrukt, is 100% gasdicht en heel makkelijk demonteerdbaar (dus echt binnen 10 seconden)

Afbeelding

Foto vanaf de zijkant, middendemper zo gemonteerd dat je het merk van de uitlaat mooi ziet!

Afbeelding

Achterkant zoals ie er nu uit ziet

Afbeelding


En hier wat showfoto's van afgelopen zondag op M.I.V.W:

Afbeelding Afbeelding


Als er interesse is om ook een uitlaatsysteem te laten bouwen van dezelfde en ondertussen dus al betere kwaliteit als mijne hoor ik het wel. Dempers zijn van Simons en zijn in alle soorten en maten te leveren, van 1 tot 4 inch"

En hier een link naar mijn album over het spuitwerk: http://www.mijnalbum.nl/Album=JEPHRHUR
_________________________________________
Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..


08 aug 2011 18:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Bas Henneman schreef:
Nogmaals, zoals je kan zien aan de binnenkant geen wratten (die krijg je als je zonder tegengas aan de binnekant gaat lassen)

nice job :thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


08 aug 2011 22:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Dat ziet er goed uit Bas :res:


08 aug 2011 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 N/A '87
Heemskerk
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Interesse?
_________________________________________
Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..


09 aug 2011 7:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Mooi systeem! :thumleft:

Maar hier
Citaat:
alles zit nu met nieuwe tapeinden, RVS ringen en koperen borgmoeren gemonteerd zodat het nooit meer roest

Zou ik een kleine nuance in aan willen brengen:
Citaat:
De benaming roestvrij die in algemeen taalgebruik zeer gewoon is, wordt in de vaktaal van metallurgen niet gebruikt. Roestvrij staal zal wel degelijk roesten. Deze oxidehuid kan echter afsluitend zijn, waardoor in bepaalde gevallen geen verdere roestvorming zal plaatsvinden of deze roestvormig erg vertraagd zal worden. In omstandigheden die hardnekkig genoeg zijn, of bij beschadiging van de beschermende oxidehuid, kan de roestvorming plaatselijk extra snel plaatsvinden. Dit wordt o.a. veroorzaakt door chloriden of andere metalen die zich nestelen in het oppervlak. Dit is ook de reden, waarom bij het bewerken van RVS geen stalen gereedschappen gebruikt mogen worden. Praktischer is echter om na het verwerken, het RVS te behandelen waarbij alle mogelijke verontreinigingen worden verwijderd. Dit is het zogenaamde beitsen, waarbij langs chemische weg alle verontreinigingen worden opgelost en verwijderd.
Bron

Maar voorlopig zit je nog wel effe safe :res:
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


09 aug 2011 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 N/A '87
Heemskerk
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Bedank voor de info maar ik ken de eigenschappen van RVS. ik heb in dit geval ook A4 gebruikt ipv A2. Verder is al het buizen en bochten materiaal 316, dus daar zit ik zeker weten een hele tijd goed meer, ik denk dat het wel langer zal leven dan de auto zelf..
_________________________________________
Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..


09 aug 2011 9:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Ziet er mooi uit Bas :thumleft:
_________________________________________
Less is more !


10 aug 2011 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Lekker bezig geweest... handige jongen jij :thumleft:
_________________________________________
Het leven gaat door..


11 aug 2011 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Dimitri-Turbo schreef:
Lekker bezig geweest... handige jongen jij :thumleft:


ja handige jongen, :bang:
die andere dan hé , die het uitlaatje gemaakt heeft. :scratch:


15 sep 2011 18:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
'76 Porsche 911S 2.7L Ex: '87 Porsche 944 N/A
Zuid-Limburg
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
indrukwekkend werk, respect hoor. Is die bridge-spoiler achterop trouwens van een 968CS of iets dergelijks? Verstelbaar heb ik bridge-spoilers voor de 944 nog niet gezien zelf.

*mooi album ook van het spuitwerk. Fantastisch wat dat met een auto doet zeg, zo'n frisse laag.
_________________________________________
dromen van een 951 erbij... :D


Laatst bijgewerkt door Tedman0105 op 15 sep 2011 19:49, in totaal 1 keer bewerkt.



15 sep 2011 19:46
Profiel
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
[quote="Bas Henneman"]
...

. Om de een of andere reden heb ik ook de gedachte dat ik meer vermogen heb maar dat zal een rollenbank uit moeten wijzen (clementooo???!!)

Ik zie mijn scherm aam staan zal idd nog eens informeren bij dat bedrijf. Ik zou nog terug gebeld worden maar dat is alweer een jaar geleden...


15 sep 2011 19:49
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 N/A '87
Heemskerk
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
@dimitri, dankje. Het enige wat ik niet zelf heb gedaan was t lassen en het spuiten. Lassen van me uitlaat dus ook niet zelf gedaan maar verder wel. Ik zal, zodra ik voor andere vering en camberplates ook is foto's van onder de motorkap maken!

@944, ik weet niet of je mij kent of dat ik jou ken maar ik kan wel zeggen dat ik een handige jongen ben, dat ik niet kan lassen oke, maar verder..

@Jan, ik ben benieuwd! Ik wil nog steeds graag op de rollenbank! Alleen de laatste tijd ben ik best druk en het geld groeit me ook niet op de rug, sponsoren zijn best schaars!!

@Tedman, is de spoiler van een 968 turbo s. Heb de spoiler wel vaker gezien maar altijd op racerts. Op straat auto's zie je wel vaker de 968 spoiler maar deze niet.
_________________________________________
Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..


15 sep 2011 20:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 2 targa '86
Bericht Re: Porsche 944 van Bas
Netjes! :thumleft: Ziet er goed uit!


22 sep 2011 10:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.