Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:13



Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Subtiele ombouw 997.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Ja Paul, draadje weer ff gelezen, en hoor alleen maar positieve geluiden over pse of andere alternatieven. Ook zijn er
eenvoudige oplossingen van akrapovic of carnewal maar wil eerst kijken of ik het via de originele knop kan realiseren.
Wat ik zo ook lees is dat de meeste pse altijd aan hebben, is mss voor mij goed te doen dat ik et zo maak dat ik ni
bij elke start de knop moet indrukken om em te activeren, dat juist andersom ga maken!


11 jul 2012 13:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Ik weet niet of je het paneel al eens uit elkaar hebt gehaald. Hier wat foto's daarvan. Zoals je kunt zien is de ruimte waar je mee moet werken niet al te groot.

55061
schakelaars met achterliggende printplaat

55062
achterkant paneel

55063
rubber strip met contactpunten

55064
ruimte achter schakelaars, wordt nagenoeg geheel gevuld door rubber strip

55065
losse rubber strip

55066

Zoals je ziet zijn er geen losse stekkers. Er is 1 centrale stekker achter aan de printplaat die naar de DME gaat.
Ik heb geen idee hoe je hier een andere verbinding achter de uitlaatschakelaar kunt frommelen.

Succes!


11 jul 2012 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Klopt, direct na de start zijn de kleppen open totdat voldoende vacuum is opgebouwd en deze de kleppen dicht trekken. Je moet ze dus telkens openen met de knop. Als je ze dan open zet gaat de DME regelen tussen 30-70.

Ik kan je tekening niet zo heel goed lezen maar ik heb de stekker van de klep aansturing dus gewoon losgehaald en ze staan nu altijd open (todat ik onderstaande oplossing kan implementeren). Alhoewel ik niet zo thuis ben in de electro denk ik dat je het zelfde dus bereikt door de zekering te verwijderen. Wat ik kreeg uitgelegd was, als ik me niet vergis, het signaal van de kleperegelaar onderbreken met een aparte schakelaar (eventueel gemonteerd onder het dashboard oid) zodat je de auto kan schakelen tussen originale regeling via de standaard knop incl afgeregeling of gewoon altijd alles open. Mij lijkt dat ook de mooiste oplossing.

Ik wil anders wel eens aanwippen om het samen met je te bekijken...kun je zie wat ik nu op de spyder heb gedaan en wat het effect is.


11 jul 2012 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
@subdriver; het paneel blijft geheel origineel, pin 3 is de + voor bediening psm, pasm en uitlaatklep
en via pin 10 en 11 ga je normaal naar de DME, pin 1 en 2(min) is paneelverlichting waarbij pin 2 ook
voor andere leds massa dient. Zelf heb ik et nog niet doorgemeten wat de knop precies doet, ma als ik het
schema bekijk lijkt het een tip toets, wanneer ik deze rechtstreeks op een print of impuls relais aansluit als
stuurspanning wil ik de vacuumventile via zekering x voeden en apart schakelen.

@Apollo2; ik ken de andere oplossingen, maar dit is niet wat ik probeer te bereiken, andere aansluitingen en/of
kastjes met een knop verborgen is ook niet mijn voorkeur, ik ga proberen de knop functioneel te maken zonder dme :thumleft:


Laatst bijgewerkt door Edd997 op 16 jul 2012 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.



12 jul 2012 0:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Volgens mij is het ook een tip toets. Ik ben echter bang dat je op het printplaatje achter de knoppen moet knoeien om een stuurstroompje te isoleren (als je begrijpt wat ik bedoel :mrgreen: ).
Gelukkig is een nieuw paneeltje "on-Porsche" goedkoop dus is het niet zo erg als het niet gelijk lukt.
Los hiervan, ik vind het geweldig wat je allemaal met je auto doet. Of het financiel verstandig is... lekker belangrijk! Het is jouw auto zoals er geen tweede is. :res:


12 jul 2012 1:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
idd, hoop dat ik het stuurstroom gedeelte kan gebruiken puur voor een externe aansturing. En financieel loopt
het project op zen einde lol. En heb het originele paneeltje ook nog liggen als het niet wil lukken, dan gaan
we over op een extra knopje ergens in de asbak ofzo! :mrgreen:


12 jul 2012 2:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Voor diegene die interesse hebben om bij hun 997.2 de pse kleppen te bedienen aan/uit zonder de DME invloed
met de originele knop, ik heb binnenkort een oplossing hiervoor. Dus geen extra knop, gewoon iets tussen
de bestaande aansturing plaatsen en dus aan of uit wanneer jij wilt! Ben nog ermee bezig maar pm me anders maar ff.


16 jul 2012 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Gewoon ff omdat dat fantastische draadje wat ver weg zakt en Ed niet stil zit ondertussen :mrgreen:

Kortom update :ba:


13 aug 2012 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
In mijn stoel kon hij anders goed stilzitten :mrgreen:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


13 aug 2012 20:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Dat ligt wellicht aan je rijstijl :wink:


13 aug 2012 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
ed-naat schreef:
Vandaag ff lekker autobahn :drive: en een origineel sport einddemper set voor een klein prijsje gekocht.
Het ombouwen naar pse kan langzaam gaan beginnen, even een goed adresje vinden om beide dempers van
2 naar 1 om te lassen ivm speedster bumper. Hopelijk voor 14 sept klaar, dan is de rotterdamse tunnel run weer. :thumleft:


Goed bezig Ed :thumleft:
Zullen we samen die tunnel weer ingaan...... :?: :shaking2: :mrgreen:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


13 aug 2012 20:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
He Noel :wink: , hier idd flink bezig met vanalles. Tig ac/dc app gekocht, printje klaar voor de pse, en tussendoor in de tuin hobbyen.
Jean Pierre bedoelde dat de ruime instel mogelijkheden van zijn stoel in de 928 wel wou hebben, wat zitten die lekker laag.

@Andre, voor 14 sept heb ik de pse klaar, dan doe ik mee, althans probeer ik, zo een oudje zal wss altijd beter blijven ronken :thumleft:

@Subdriver, heb printje klaar voor de pse, dus zonder dme de originele knop bedienen incl onthoud functie. Aan is aan, uit is uit!!! :mrgreen:

Afbeelding

Vandaag trouwens garantie verlengd, keurig op alle punten goed gekeurd. Kost alleen een beetje, maar weer met gerust hartje jaartje rijden.


13 aug 2012 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Ga ik dan toch mijn aansteker terug plaatsen? :res:


14 aug 2012 4:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
We hebben de dempers aangepast en even geluisterd, een mooie zwaardere brom, klinkt veel belovend, morgen alles netjes af monteren en lekker even stukje rijden.
De electronica komt naderhand wel, kleppen blijven maar even open staan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding


27 aug 2012 2:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Moet eerlikk zeggen dat mijn kleppen ook altijd open staan. :mrgreen:


27 aug 2012 5:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Wat zal dat straks lekker klinken langs die bergwanden Ed!!

Maar dek het maar goed af met die bumper want het lijkt nu toch echt op een kwaadaardig gezwel..., ik moest zelfs even aan de elephantman denken :mrgreen:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


27 aug 2012 8:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Zo, vanavond even liggen spelen met het nieuwe speeltje, heb een dashcam gemonteerd, de BlackVue DR400G-HD II, gps incl google maps, full hd, beweging detectie, enz.
Best mooi beeld, en leuke is dat men alles kan terug kijken via google maps hoe je gereden hebt, incl geluid en je snelheid. Ook wanneer er omheen word gelopen en/of
iemand zorgt voor onverwachte beweging. Morgen even de voeding mooi wegwerken ivm 24/7 cam beveiliging.


31 aug 2012 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Mooie camera Ed!
Ben ook op zoek naar iets beters en vind de GoPRo iets te groot en het geluid valt tegen.
Wat zijn jouw ervaringen mbt geluid en zit de camera trillingsvrij aan de voorruit vast?
Gebruik je de zuignapsteun of de plakstrip?

Afbeelding

Via internet gekocht?
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


01 sep 2012 16:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Oh je hebt versie 2 lees ik:

Afbeelding
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


01 sep 2012 16:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Vast geplakt op et raam, beeld is goed, trilt niet, losse houders verkrijgbaar.
Via ebay, model welke ik hierboven beschreef is de nieuwste, vorig model had
last van de zon/warmte. Het geluid is minder, merk bij te harde geluiden dat
het niet meer mooi is, maar normale gesprekken zijn redelijk. Heb ook de Power
Magic Pro erbij gehaald, deze regelt de voeding, instelbaar qua tijd en accu beveiliging.
Zal als ik klaar ben met inbouwen een stukje uploaden. :thumleft:


01 sep 2012 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Remmel schreef:
Mooie camera Ed!
Ben ook op zoek naar iets beters en vind de GoPRo iets te groot en het geluid valt tegen.
Wat zijn jouw ervaringen mbt geluid en zit de camera trillingsvrij aan de voorruit vast?
Gebruik je de zuignapsteun of de plakstrip?

Afbeelding

Via internet gekocht?


Een GoPro is eigenlijk beter geschikt meer voor incidentele ritjes/activiteiten. Als permanente camera is de oplossing een stuk geschikter.

En on topic, mooi project dit ed! Smaakvol aanpassen van een Porsche blijft lastig, maar wat jij doet is helemaal top!


01 sep 2012 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
@ChrisGT, dank je. De gopro is idd goed voor meetings en speelse opnamen.
Deze cam filmt 24/7 en maakt bestanden van 3min achter elkaar. Dit omdat het
meer bedoeld is voor beveiliging. Flinke klus geweest om hem correct in te bouwen..


02 sep 2012 3:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2007
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Ik wil de middenconsole, waar de PCM en diverse knopjes zitten, spuiten in de kleur van de auto.
Weet je of dit paneeltje eenvoudig los te maken of moet ik het eerst naar het porschecentrum brengen..?

Supermooie auto, Ed..!
Zou graag eens in het echt willen bekijken..


13 okt 2012 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Ik durf het je niet te zeggen, volgens mij heb jij een iets andere dash als de 997.2
Maar als je handig bent moet het zeker te doen zijn.

thnx, spreek me maar aan als we ons op een meeting treffen. :thumleft:


13 okt 2012 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Subtiele ombouw 997.2
Sorry Edd, beetje topic vervuiling.

Citaat:
Een GoPro is eigenlijk beter geschikt meer voor incidentele ritjes/activiteiten. Als permanente camera is de oplossing een stuk geschikter.


Hangt van je doeleinden af. De GoPro HD Hero 2 heeft ontzettend veel mount mogelijkheden. Of je nou aan het rijden bent op de motor of auto, aan het surfen bent of Mountainbiken, zelfs duiken (waterdicht tot 70 meter), je kan dat ding overal bevestigen. Daarnaast is het een modulair systeem, met de LCD backpack heb je een normale video camera en met de WiFi module kun je hem draadloos aansturen. Zelfs meerdere GoPro's tegelijk. Het is een erg uitgebreid systeem. V.w.b. geluid, tja, zet hem in je wagen zonder case is dat prima, met een zuignap aan de zijkant van je wagen met 260 over de snelweg hoor je i.d.d. de motor niet, alleen maar wind. De camera van Ed is een super camera als dashcam, wil je wat meer spelen kan ik de GoPro van harte aanbevelen.

Zit wel te denken om net zo'n Cam als Edd te bestellen, schitterend ding en in combinatie met de GoPro heb je volgens mij kick-ass film materiaal.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


13 okt 2012 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 246 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.