Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 13:54



Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
74 911 demontage begonnen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Kan je hier je auto mee wassen :wink:
Afbeelding
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


04 apr 2012 17:21
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
hisolid schreef:
olijven zijn er in veel kleuren, maar de groene niet, die zijn er alleen in olijfgroen.


En er zijn verschillende kleuren olijfgroen :popcorn:

Zelfs Porsche heeft 3 verschillende kleuren "olijfgroen" gebruikt in de jaren 70 :idea:


04 apr 2012 17:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
@sandman; het mooie van olijfgroen is dat je dat niet hoeft te wassen, gewoon een beetje olijf olie!
rijd het zwarte moster al?
@Olaf; jij wint! :cheers: heb je toevallig een oude kleuren kaart van P of een linkje naar iets?
Zat wel een plaatje met ingekrast kleurno. op de a-stijl no 741
fotootje in mijn album.


04 apr 2012 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Kijk hier eens naar: http://www.911c1.de/porsche/Technik/farben/farbcode_gruen.htm


04 apr 2012 17:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Olive voor de pre september 1973 modellen is wel gaaf, maar weet niet of dit snel gaat vervelen. Is een beetje een apart kleurtje.

Hier een link naar de olive t/m 73. http://www.elferhelfer.de/farben.htm Let op het verschil in olive tussen 1970/71 en 72/73. De laatste lijkt meer op een lichtere sephia bruin.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 apr 2012 17:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
hisolid schreef:
Zat wel een plaatje met ingekrast kleurno. op de a-stijl no 741


741 is volgens mij zwart ...


hisolid schreef:
fotootje in mijn album.


Als je het nummer van die foto 54309 tussen [album] en [/album] zet in je bericht :arrow:

54309

:salut:


04 apr 2012 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
ok bedankt voor info voor wbt de foto,
dat zwart had ik ook al ergens gevonden.


04 apr 2012 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Omdat mijn kachelpaneel niet zo netjes meer is, en ik op het net al meerdere malen een P zonder kachel unit heb gezien, vraag ik me het volgende af;
zijn er hier mensen die de kachel volledig hebben verwijderd en zo ja is dat een beetje te doen?
Dat rijden zonder kachel bedoel ik, ter info; ik ga de P waarschijnlijk alleen met mooi weer rijden en 's winters gaat ie naar binnen.
Heeft het verder nadelen voor de koeling van de motor?
Graag uw visie hierop.


04 apr 2012 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Meen je dat nou, je wilt de ramen toch wel schoonblazen en je verkoopt hem ook weer een keer :idea:
Wij bezitten een A Ford zonder kachel en dat is niet echt lekker als je in de avond een stukje gaat rijden :oops:
Deze heeft ook geen ontspiegelt glas en dat is héél raar met tegenliggers :shock:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


05 apr 2012 0:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
hisolid schreef:
is dat een beetje te doen?
Dat rijden zonder kachel bedoel ik.
Heeft het verder nadelen voor de koeling van de motor?



Zonder kachel rijden is prima te doen - en het heeft geen invloed op de koeling van de motor.
De warmte van de kachel komt van de uitlaat (warmte-wisselaars) - en niet van de motor, zoals bij een watergekoeld blok :idea:

Let wel dat de APK wss een "voorruitontwaseming" eist ... maar dat is natuurlijk iets dat ook anders op te lossen is, zonder kachelunit.

Mocht je overwegen om inderdaad het hele kachelsysteem te verwijderen, dan zou ik (als ik jou was) ook de warmtewisselaars verwijderen en vervangen door iets wat hier op lijkt :arrow:

Afbeelding


05 apr 2012 8:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
mmm, daar met ik 's over nadenken,
vandaag nog een paar uurtjes gewerkt en het linker voorscherm verwijderd, en geschuurd, nauwelijks roest eigenlijk, dat kleine beetje met de schotchbright verwijderd en de kale delen in de roestwerende primer gezet, eigenlijk wil ik nu de binnenkant van het scherm en de modderkuip in de bodyschutz zetten en misschien nog een keer in kleur eroverheen.
Dan kan ik het scherm samen met de deur weer monteren en afhangen, de deur wil ik de binnenzijde ook vast in kleur zetten, dan hoeft bij de spuiter eigenlijk "alleen "de buitenkant nagelopen en gespoten te worden.
Verder kwam ik een tankje bovenop het sproeierreservoir tegen met een slangetje naar de vulopening, ik zal zo 's zoeken, of weet 1 van jullie zo wat het is?
Verder de linker dorpel kaal gemaakt, en daar is een stukje ingelast, niet perfect maar wel mooi genoeg, iets daaronder zit wel weer een rotte plek die gelast moet worden,
wellicht beter om het hele stuk te vervangen, dit moet de lasser maar bepalen, vervolgens het kale staal in de roestwerende primer gezet.


05 apr 2012 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Citaat:
Verder kwam ik een tankje bovenop het sproeierreservoir tegen met een slangetje naar de vulopening, ik zal zo 's zoeken, of weet 1 van jullie zo wat het is?
Foto's doen wonderen...... :wink:


05 apr 2012 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
ja idd, maar daar heb ik geen foto van gemaakt, maar ik sluit het maar weer aan hoe het zat, en dan maar weer gauw het scherm ervoor.
Anders morgen ff een fotootje posten.


05 apr 2012 18:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
.. volgens mij is dat onderdeel van de tank-ontluchting :idea:


05 apr 2012 18:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
thanx, zoiets vermoede ik, het tankje was nl. leeg en het slangetje ernaar toe was geen vloeistof slang, en het ding stonk naar benzine,
maar evengoed bedankt.
Ik denk trouwens dat de auto groen wordt, geen olijfgroen als de vorige voorbeelden maar meer legergroen,beetje stoer maar low profile,
in combinatie met volledig zwarte wielen moet dat wel kunnen...........maar ik sluit niks uit...........


05 apr 2012 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
vandaag nog weer wat verder gedaan, met schuren demonteren etc., ook bij de dhz spuiterij het eea besproken over de mogelijkheden om zelf te spuiten.
Veel info gekregen en wat voorbereidingsspulletjes gekocht, de evt. laswerkzaamheden kunnen daar ook worden uitgevoerd.
De wagen in nu aan de linker,- voor,- en achterkant volledig gedemonteerd, alle spulletjes bij elkaar gehouden en veel foto's van gemonteerde situaties gemaakt om montage
te vereenvoudigen.
Linkerraamframe demonteert en zag dat staande tussen stijl gepopnageld was aan de bovenzijde, maar 1 van de 2 nagels was gebroken de de sluiting niet passend,
ding helemaal schoongemaakt/ontvet en alle kit eraf gekrabt, dit had een vorige hersteller aangebracht waar het ding vast zit aan de deur, maar het zat er niet zo mooi in,
vervolgens geschuurd om ze later te spuiten, deze worden zijdeglanzend zwart.
Volgende stap is om aan de rechter zijde het portier en voorscherm te verwijderen en deze ook klaar te maken voor grondverf.
Ik kreeg vanmiddag het idee om de balgen te vervangen door statische delen, dwz iets met de grootte van de balg in uitstaande vorm maar dan zonder de vouwen,
volgens mij moet zoiets eenvoudig uit aluminium plaat te halen zijn, wellicht met een grove perforatie voor een "racy" look, zoiets zou ik ook met de reflector plaat achter willen doen, maar ben nog niet met de details bezig geweest.


06 apr 2012 18:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
WAT EEN SUPER!!! kleur dat olijfgroen :thumleft:
_________________________________________
Nie janken.


06 apr 2012 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
dit vin ik nou leuk!
54324
en dan alles zwart, misschien alleen het 911 script achterop goud......


06 apr 2012 22:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Wat een foeilelijke spiegel :!:


07 apr 2012 10:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Maar Olaf, je weet toch, een spiegel is niet lelijk, deze reflecteert de werkelijkheid, en die is niet altijd mooi!
Weet je, ik heb niet zoveel met die perfecte rs/rsr replica's, respect voor die die het doen maar voor mij een platgetreden pad,
de originaliteit/waardebehoud etc kan me echt gestolen worden, ik wil gewoon iets wat ik zelf leuk vind en volledig achtersta, en dat is iig geen museumstuk.
En met de post van de foto en de opmerking dat ik het leuk vind is nog niet gezegd dat het dit gaat worden.
Wat ik wel nog even kwijt wil is dat ik begon met de "looks" als prioriteit, maar dat ik gaandeweg door het sleutelen en demonteren steeds meer bewondering krijg voor de manier waar op de auto gebouwd is, en dan vooral de simpele doordachte manier hiervan, ik heb echt alles zonder boekjes en instructies los kunnen krijgen en daarbij menig onderdeel wat m.i. nog nooit van de wagen geweest is zonder problemen losgekregen, en daardoor wel meer respect voor de originaliteit heb gekregen.
Zo had ik eerst nog het idee Ruf of iets dergelijks aan bumpers te monteren maar dan ben ik inmiddels vanaf, dus wie weet hoe dit zich ontwikkelt en propageer ik over een maand wel Purisme en moet ik al mijn eerder gedane uitspraken terugnemen.............maar ik denk het niet. :mrgreen:


07 apr 2012 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Hij wordt in ieder geval echt van jou! :thumleft: Ik vind dat legergroen wel vet!

Kwam ergens een tint grijzer tegen (grijsgroen) ook wel erg gaaf...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 apr 2012 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
ohja, die is ook leuk, battleship grey is ook zoiets beetje "stealth" look.....


07 apr 2012 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
2e paasdag toch nog even tijd gevonden te rommelen,dashboard en de ruitenwissers verwijderd, 2 stukken uit de bodem geslepen en een stuk uit de linker dorpel, best een aardig stuk! en de kriksteun verwijderd, deze kwam ook los bij het slijpen van de dorpel, op de stukjes na is de bodem aan de linkerzijde verder redelijk, wel wat oppervlakkige roest die er met de schotchbright redelijk makkelijk afgaat. Motorkap had ik al gedemonteerd en kaalgemaakt, vandaag geschuurd en in de filler gezet.
Het koplamphuis roestvrij gemaakt en behandeld met een roeststopper, als laatse die ook in de filler gezet.
Ik begin nu wel steeds meer te twijfelen over het lassen, dit houd nu de verdere werkzaamheden tegen, en misschien ga ik het zelf proberen, ik heb het nog nooit zelf gedaan maar wel al heel vaak gezien....kwam op internet wel een mobiele lasservice tegen, zitten niet ver hiervandaan en hij schijnt schappelijke prijzen te rekenen.
Maar ook in dat geval wil ook eerste de ander problemen gelokaliseerd hebben, anders moet ie nog twee keer komen en dat is niet handig....


09 apr 2012 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Je hebt de vaart er lekker in. :thumleft:


09 apr 2012 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
ja dat moet, anders verlies ik de interesse en staat ie daar maar, hij staat ook in mijn eigen opslag die ik ook voor mijn werk nodig heb, dus hoe eerde die klaar hoe beter!
Ik heb op internet het eea opgezocht over lassen/apparatuur en apk, ik denk dat ik het zelf 'ns ga proberen, nu op zoek naar een lasapparaat en wat gereedschap op het net.
Ik heb wel een reparatie verzoek bij de Lasservice geplaatst, ik wacht dit eerst af, als dit binnen de perken blijft ga ik geen lasspullen aanschaffen die ik hierna wellicht nog weinig gebruik.


09 apr 2012 16:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.