Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 10:14



Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
74 911 demontage begonnen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Welliswaar een foto van een schaalmodelletje maar toch
Afbeelding

En de verf is bij een lokale dumpshop te koop :D
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


09 apr 2012 16:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
ja, maar die is mat, ik wil minimaal ziijdeglans en het liefst hoogglans, als ik voor groen ga, let wel, als!


09 apr 2012 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
ik heb vandaag besloten de dorpels volledig te vervangen, kosten van reparatiedelen vallen mee en als ik zo in de binnenzijde van de dorpel kijk zie ik nog meer roest,
dus repareren is niet de weg, dan weet ik iig zeker dat het terug komt.
Daarbij komt dat ik zelf wil proberen te lassen en ben nu dus op zoek naar een lasapparaat, dit week-end moet t gebeuren !
Het dashboard is een beetje gescheurd en zou dus vervangen of opnieuw gestoffeerd moeten worden, wellicht iemand ervaring met opnieuw stofferen?


11 apr 2012 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
bully schreef:
Citaat:
Volgende keer zal ik foto's maken en posten in mijn album.
:thumleft: leuk project, succes.....
Komen ze als je klaar bent?


11 apr 2012 21:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Dash vervangen ...


.. en lassen uitbesteden :popcorn:


11 apr 2012 21:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Ik zeg Jeroen bellen............................ :mrgreen:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


11 apr 2012 21:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
@andre, ik heb gehoord dat ie tegenwoordig in de golfplaten zit....geintje.
Een kennis van me heeft een lasbedrijf, die doet voornamelijk rvs en aluminium die wil t wel doen,
maar ik wil t eerst zelf proberen.
Foto's in het album!


11 apr 2012 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Het lijkt erop dat er een keer een stuk aan de binnendorpel gelast is, daarbij is de bevestiging van de stoel verwijderd en teruggezet, maar niet mooi.
Om het geheel sluitend te krijgen is ook de bodem iets omhoog geduwd, heel vreemd.
Buitendorpel is een keer een stuk ingelast, maar ook niet mooi, daar zat veel plamuur op om het glad te krijgen.
Vandaar de keuze om de binnen en buitendorpel te vervangen, zo blijven maten ook min of meer kloppend.
Andere kant moet ik nog bekijken, wellicht daar het zelfde verhaal......
Ach ja zo blijf je lekker bezig! :thumleft:


11 apr 2012 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
gisteren de rechterdeur en voorspatbord verwijderd,
deur kaal gemaakt en geschuurd, eerste deukje ontdekt, uitgedeukt en strak gemaakt, deur staat nu in de spuitplamuur,
scherm is geschuurd, ontroest en wat delen in de spuitpalmuur gezet.
Wordt een beetje 1 tonig, maar zo rollen we op't moment.
Volgende week een proeflasje leggen!


15 apr 2012 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Vanmiddag lasspullen opgehaald in veenendaal, erg goed geholpen daar!
auto staat nu op steunen en ik heb de wielkuipen schoongemaakt en ontvet, ik wil er een nieuwe laag bodyschutz opzetten.
Maar eerst de kleine gaatje dichtmaken en daarna het grotere werk.
Als dat gebeurt is kan de linkerkant in de grondverf en dan kan ik de auto draaien om de rechterkant te doen, ik heb nu niet de ruimte om daar goed bij te kunnen nl.
De rechterkant is weliswaar gedemonteerd maar schuren gaat niet makkelijk aan die kant vanwege de breedte van mijn schuur.
Als dat net zo spoedig verloopt als de linkerkant dan kan ik wellicht deze zomer nog wat rijden..............maar misschien ook niet :scratch:
Ik wil ook de velgen, cookie cutters, volledig zwart maken, ze zijn nu met een zilveren rand, dat kan ik mooi tussendoor doen.


21 apr 2012 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
gewoon zelf lassen! uitbesteden kan altijd nog 8)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 apr 2012 5:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
mijn idee! mijn angst is ook dat als de auto ergens anders heen gaat voor het laswerk ik de controle kwijtraak,
en ik wil zo veel mogelijk zelf doen, maar wel met goed spul.


22 apr 2012 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
vandaag met de lasser in de weer geweest,
eerst maar 'ns oefenen op de kleine gaatjes, antenne gat en de linker b-stijl daar waar de bekleding opgeplakt zit.
Viel nog niet mee eerlijk gezegd, antenne gat met een klein stukje plaat en een magneetje gedicht,
alleen de b-stijl was wat bros, en daar brandde snel gaatjes in, uiteindelijk wel dicht gekregen en "glad" geschuurd.
Het lasmateriaal is wat harden dan de oude plaat dus ook daar weer voorzichtig te werk gegaan.
Ik sta open voor lastips! :thumleft:
Moet maandag een blikschaar gaan kopen, ik dacht met mijn eigen schaar vooruit te kunnen maar deze knipt alleen korte stukjes en dus geen lange delen uit de plaat die ik gekocht heb.


22 apr 2012 18:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
hisolid schreef:
alleen de b-stijl was wat bros, en daar brandde snel gaatjes in, uiteindelijk wel dicht gekregen



Hoe is de situatie onder/achter het brosse plaatwerk van de B-stijl (en de dorpel) :?: :idea:


22 apr 2012 18:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
De cursus lassen van morgen gaat NIET door. Afgelast :mrgreen:
Ben wel benieuwd hoe die gaat worden. Kom 'm nog maar een keer laten zien (in Houten of zo )
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


22 apr 2012 18:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
@olaf; achter de B stijl goed, de dorpel en kriksteun moeten nieuw denk ik,
het brosse/dunne komt doordat de dorpel als 'ns is gelast aan de b-stijl, hierbij zijn veel sporen van een doorslijpschijfje achtergebleven, dit was wel "netjes" weggeplamuurd,
@sandman; als het zover is gaat ie naar houten voor de electra.

Hie die gaat worden weet ik ook nog niet, ik heb besloten met de "flow" te gaan, kijken hoe 't evolueert,
outlaw/hotrod spreekt me nog t meeste aan, kijken of ik dit kan combineren met de impactbumpers. :scratch:

Ik had geen telefoon mee, dus geen foto's, ik zal deze week weer 'ns wat schieten.


22 apr 2012 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
kleine update; hoekje bij de a-stijl/spatbord, c-stijl motorkap en achterraampje en gaatje onder de accu dichtgelast.
Ik wil voor de accu een soort rvs kooitje laten maken.
Verder de tank verwijderd en er onder schoongemaakt, losse verf weggehaald langs de rand en kale delen in de primer en vervolgens in de bodyshutz gezet.
Ik wil de tank aan de onder zijde ook schoonmaken en waarnodig de bodyschutz herstellen en dan in de kleur spuiten en terug plaatsen.
Als de tank weer op zijn plek zit kan ik de hele kofferruimte in kleur spuiten en de bedrading weer terugplaatsen.
Binnenruimte spuit ik zijdeglans zwart, staal in de cabine wat in het zicht blijft ook.
Voor de dorpels en bodemplaat heb ik contact gehad met diverse lassers en die schatten het op 3 dagen werk, dat ga ik zelf dus nooit redden in een paar weekendjes,
dus waarschijnlijk ga ik dat uitbesteden, nadeel daarvan is dat de wagen met transport moet.
Ga iig geval verder met de binnenkant waar mogelijk en de kofferruimte.
Doel is om de auto direct na het lassen te (laten) spuiten, dan kan ik met in die tijd mooi bezig houden met de bekleding en het dashboard.
Ik heb onlangs een auto gezien met de hemel direct op het dak geplakt en alleen de stijlen met skai gestoffeerd, zoiets ga ik ook doen.
Radio, een oude blaupunkt heb ik er ook uit gehaald, zijn daar originele blindplaten voor?


29 apr 2012 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
gisteren en vandaag nog wat gerommeld, loop nu wel vast met het laswek, met name aan het chassis achter zat het eea met kit dichtgerommeld,snap je toch niet,
voor je eigen veiligheid?! Ook de deurvangers zaten vreselijk vastgerot, ik heb de bouten volledig uitgeboord, maar de plaat aan de binnenzijde van het achterspatbord is niet verrot maar wel volledig onbruikbaar. De auto is nu wel helemaal kaal dus als ik de offertes voor het lassen en vervoer binnen heb kan die weg voor de herstelwerkzaamheden.
Het word op mijn werk ook steeds drukker dus kan eigenlijk niet meer zoveel doen tussendoor.
Ik ben nog wel op zoek naar een gladdere bumper voor en achter, dus zonder de harmonica's, maar ook geen rsr, het meeste wat ik tot op heden gezien heb is voor brede spatborden, iemand een idee?


01 mei 2012 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
de laatste tijd steeds kortere periode's gewerkt aan de P.
De tank was er al uit en is nu klaar om terug te gaan, onderkant is opnieuw in de bodyschutz gezet,
en de boven kant is ontdaan van de losse stukken, ontroest en kan zometeen ook in de schutz en grijze verf.
Linker achterscherm en linker dakhelft heb ik volledig kaal gemaakt, mede omdat ik gaande weg minder vertrouwen in de voorgaande behandelingen
kreeg.
Zo heb ik achteraan de chassisbalk bij het sleepoog nog wat roest ontdekt wat eruit moet, daarvoor heb ik de uitlaat ook moeten demonteren,
reflectorplaat is eraf en plaat waar deze opzit is ook al eens gelast, maar op de zelfde knullige wijze als de rest, dus die moet vervangen.
wellicht laat ik deze nu zo maken dat ie op het nivo komt waar eerst de reflectorplaat zat, deze wil er toch het liefst af hebben.
Ik heb van een forumlid een kachelbediening overgenomen omdat de bestaande gebroken is, deze heb ik goed schoongemaakt ,zodat deze wanneer de electra wordt nagezien, gemonteerd kan worden.
Ik wil nu nog de kofferruimte in kleur spuiten, het interieur volledig vrij maken van lijm en stoffering en schuren, de rechter dakhelft en rechter achterscherm
kaal maken en dan alle kale delen in de ets primer spuiten.
Daarna kan die naar de lasser, om alle rottigheid weg te halen en te herstellen.
Geeft mij mooi de ruimte om eens na te denken over de bumpers, aangezien ik nog niks gevonden heb naar mijn zin en wat past, denk ik eraan omzelf wat te fabrieken met de bestaande bumpers, iig moeten de balgen eruit en vervangen worden door staal of aluminium.
:wink: Daarna alleen nog maar de klokken, ophanging, interieur, spuiten, afbouwen, etc etc....ach man teveel om op te noemen.


13 mei 2012 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
weinig actie muv de de volgende werkzaamheden,
rechterzijde en de rechterdakhelft volledig kaasgemaakt, ook de binnenkanten van de sponningen,
alle roestplekjes weggeborsteld en behandeld met roestomzetter, op een paar plekjes na omdat ik door mijn schotchbright schijfjes heen was.
Linkerdeur en spatbord weer terug gehangen ivm lassen dorpels en het controleren van de passingen.
Ook nog wat geoefend met lassen, plaat waar het voorspatbord aan vast zit had een slecht stuk bovenin, hoewel het steeds beter gaat nog niet goed genoeg om zelf de dorpels er in te lassen, mede door het ontbreken van de juiste snij en zaaggereedschappen om zo mooie zuivere lassen te krijgen.
Het kale staal wil ik eerst in de etsprimer zetten voor die naar de lasser kan, daarna kan al het nieuwe plaatmeteriaal ook nog in de primer.
Ook de motorkap weer terug gezet, zo ziet het er gelijk weer als een auto uit.
Net nog wat primer, schijfjes, schuurpapier en nog een haakse slijper gehaal omdat het steeds wisselen van de schijfjes me irriteert.
Voor de etchprimer ga ik voor acryl, dit kan ik makkelijk in mijn eigen schuur verspuiten en vormt geen probleem met de 2k epoxy en aflak die er later over gaat,
en de hechting roestwerende werking is zeer goed te noemen, dus hopelijk deze week nog een laagje of 2........


21 mei 2012 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
gisteren een bodyschutzpistool en bodyschutz gekocht om vervolgens de tank en tanksupport in de schutz te spuiten, dit gaat mooier en voller dan met een spuitbusje en het is voordeliger uiteindelijk, nu nog op zoek naar de dikke tochtstrip die er tussen zit, ik denk daar compriband voor te gebruiken.
Aan de rechter zijde nog twee kleine gaatjes dicht gelast in de A en C stijl.
Het dak en de achterschermen had ik kaal gemaakt en om roest te voorkomen heb ik deze delen in de etsprimer gezet, deze is op waterbasis en niet zo makkelijk te verspuiten, aangezien deze laag toch volledig teruggestuurd wordt maakt het niet zoveel uit hoe t eruit ziet, en hebt is iig beschermd.


27 mei 2012 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
mooi weer en ik moest werken, gezin op pad naar het water, kan ik nog even wat doen.
Gisteren de kale delen in de etsprimer gezet, en vandaag de plekjes met plamuur nagelopen en geschuurd.
Ondertussen mijn nespresso van de kast getrokken, kapot dus...
daarna alle primer van gisteren nageschuurd en alles nog 's in de etsprimer gespoten.


28 mei 2012 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
Je schiet lekker op lees ik, heb je ook een paar foto's??
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 mei 2012 13:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
om een of andere reden vergeet ik steeds foto's te maken.... tis ook niet zo spannend hoor.


28 mei 2012 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
vandaag met de plaatwerker bij de auto geweest en het eea afgesproken,
nu moet ik plaatdelen bestellen, nog tips buiten de bekende adressen?
Bodemhelften, binnen en buiten dorpels linke en rechts, plaat onder het voorscherm links.


02 jun 2012 17:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.