Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 5:52



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Aankoop Porsche 924 '77 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Aankoop Porsche 924 '77
Hallo Iedereen!
Ik ben net nieuw op het forum en ik heb al een tijdje gezocht naar berichten met aankooptips maar kan niet zo goed iets direct vinden daarom dat ik hier een berichtje plaats over mijn nieuwe project.
Op het moment wil ik gaan beginnen aan een het project een oldtimer aan te schaffen en mijn voorliefde voor Porsche heeft mijn hartje overgenomen en daarmee ook gelijk mijn kritische blik ;). Ik wil graag een werkende auto aanschaffen die mij van A naar B brengen maar ik ben wel bereid om onderhoud te plegen, het autootje met al mijn liefde te behandelen en daardoor meer te leren over auto's.
Ik heb een Porsche 924 uit 1977 op het oog en ga er morgen naar kijken, hebben jullie goede tips die ik kan gebruiken bij het bekijken van de auto, zijn er bekende kwaaltjes?

Ik bedank jullie alvast voor de hulp en hoor graag wat jullie er over denken!
:D


15 apr 2012 20:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Oh hehe de PaSCal lijst heb ik inmiddels gevonden :)


15 apr 2012 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Welkom op het forum, overigens een goed bouwjaar 1977 :mrgreen:

Mocht je het nog niet gezien hebben..... De 924 van Leander staat ook te koop. Zie elders op dit forum.


15 apr 2012 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Voor dagelijks gebruik is een 924 uit '77 wat duur. De motor moet eigelijk loodhoudende benzine krijgen. Hiervoor heb je nu flesjes loodvervanger die je bij iedere keer tanken erbij moet doen. Verder ging Porsche pas ergens na 1980 de plaatdelen verzinken dus de exemplaren uit 77 zijn wat vatbaarder voor roest.

Als je de auto niet binnen kan zetten is een 924s of 944 type 1, een optie. Die roesten minder snel maar zijn wel duurder in onderhoud. Grote beurt kan al snel 1500 euro kosten.

Als dagelijkse auto rij ik nu een BMW uit 1980 op lpg. Deze staat altijd buiten en in de 3 jaar dat ik deze heb zie ik elke dag grotere en nieuwe roestplekken. Ook gaan er zaken stuk bij dagelijks gebruik waardoor onderhoud altijd duurder is dan gedacht.


16 apr 2012 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
de motor van een 924 heeft geen loodhoudende brandstof nodig.
volgens de gegevens wel 98 maar er rijden enkele op 95 rond.

op www.924forum.nl zul je een hele lijst kunnen vinden met aankoop tips.

vrees alleen dat dit iets te laat is om dat je vandaag al bent wezen kijken bij een auto.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


16 apr 2012 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
En, nog bij de 924 wezen kijken???

Aan een oudere auto kan je wel wat duurdere reparaties hebben, maar het zijn geen elektrische hoogstandjes zoals de nieuwere generaties....

Een eenvoudige grote beurt kost dan ook niet zomaar 1500 euro, dan zal er nog wel het een en ander vervangen moeten worden voordat je aan dat bedrag zit. Misschien dat je dat bedrag bij een dealer kwijt bent, maar bij een universele dealer loopt het wel los. Het is ook maar een gewone 2.0 (audi)motor.

Gewoon de minpunten nalopen voor zover je dat kunt, en als de auto bevalt, doen......


16 apr 2012 20:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
kijk eens naar de 924 van Leander!

viewtopic.php?p=922900#p922900
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 apr 2012 20:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Hallo!
Bedankt voor al jullie reacties ik heb er zeker nog wat aan gehad! Ik had het 924porscheforum ook al gevonden inderdaad en ik ben op pad gegaan met 3 a4tjes vol met tips!
Degene die m verkocht had een aantal meer porsches staan en ik heb even mijn ogen uitgekeken haha.
Ik heb alle punten bekeken en het leek me een prima exemplaar. Het uiterlijk vertoon was iets minder dan ik had gehoopt, de lak was soms niet zo mooi bijgewerkt, maar goed het is niet voor niets een auto van bijna 35 jaar oud. Ik heb dat op de koop toe genomen (lees: wat van de prijs afgepraat) en ik ga mijn eerst Porsche vrijdag ophalen!

Bedankt voor de tips over de brandstof want dat wist ik inderdaad nog niet! *pfiew*
Ik kreeg net van iemand de boodschap: "Met katalysator -> 95, zonder -> super plus." dus ik ga dat nog even checken en het anders aanpakken met de flesjes toevoegbaar lood.

Het interieur zag er trouwens nog echt perfect uit, stukken beter dan wat ik had verwacht dus dat is een heel groot pluspunt :).
De aanbieding van Leander had ik inderdaad ook even bekeken maar die ligt net iets hoger in prijs dan mijn budget reikt. Succes met de verkoop Leander!

Jullie zullen mij meer dan regelmatig op het forum zien verschijnen want ik heb nog veel te leren maar ik heb dr kei zin in dus tot spreeks!

Bedankt!


17 apr 2012 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Frost schreef:
ik ga mijn eerst Porsche vrijdag ophalen!


:thumleft: ... ben benieuwd naar het vervolg :wink:


17 apr 2012 22:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.... :drive:

@olaf...... Krijg toch ook een beetje een Frost gevoel :D


18 apr 2012 7:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zelfstandig
Kampen
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Hoi,
Ik ben bezig om een 924S om te bouwen naar een GTS. DUS heb ik een behoorlijk aantal delen over van de originele auto.
(Interieur achterbank en exterieur voorschermen, koplampen) . Alles is keurig gedemonteerd en in werkende staat voordat ik de zaak demonteerde. Als ik je kan helpen ergens mee, mailt u maar...
_________________________________________
Een radio hoeft er van mij niet in......


21 sep 2012 19:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Aankoop Porsche 924 '77
Moowsje schreef:
Jullie zullen mij meer dan regelmatig op het forum zien verschijnen want ik heb nog veel te leren maar ik heb dr kei zin in dus tot spreeks!

Laatst bezocht: za jun 23, 2012 13:03 :res:

Misschien een PBtje sturen, om Moowsie uit haar zomerslaap te halen :popcorn:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


21 sep 2012 20:29
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.