Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 10:34



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bits 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4
Zeist
Bericht uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bits
Het is al een hele lange tijd een grote frustratie voor me: geen recente kaarten voor mijn PCM1.

Hoe veel ik ook heb gezocht: ik heb geen recente kaarten kunnen vinden die ik kan gebruiken. Omdat dit op te lossen wil ik proberen of het mogelijk is om vanuit een andere bron (bv. Opel Navteq) een CD te maken die wel te gebruiken is.

Dit lijkt me een uitdagend project:
- uitzoeken wat het formaat van de data moet zijn
- vind een bron die hier zo veel mogelijk op lijkt
- converteren van de data
- en alles wat ik nu nog niet bedacht heb......

Mochten er PF-ers zijn die hieraan willen meewerken dan hoor ik dat graag. Ik zal ook een op andere fora (bv. gpsunderground.com) een kijken of hier medestanders te vinden zijn.


30 jul 2012 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Ben heeeeel benieuwd..heb dat al jaren opgegeven, maar wens je desondanks veel succes! :thumleft:


08 aug 2012 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Hmmm, dat is i.d.d. een leuk projectje. Ga ik stiekum volgen. Zitten overigens aardig wat ICT'ers op het forum die je wellicht kunnen helpen. :thumleft:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


08 aug 2012 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Ben ook benieuwd, heb het 2 jaar geleden geprobeerd via Duitse site met Navteq kaarten, helaas mijn kennis op dit gebied is niet zo best, mislukt.....


08 aug 2012 11:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Boxster 987 S Ex 996 C2 cabriolet Ex Boxster 2.5
Wilrijk
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Ik heb ook hetzelfde probleem, eerst in mijn Boxster en nu in mijn 996. Dit is een projectje dat ik zeker wil blijven opvolgen om het resultaat ervan te zien.

Volgens de info die ik tot hiertoe heb gevonden zouden de Navteq kaarten (van Opel) enkel werken op PCM1 16bits versie en in mijn wagens van '99 zit spijtig genoeg de 8bits versie van de PCM1.

Veel succes ermee en hopelijk kan je ons binnenkort voorzien van een update DVD met de recente kaarten!!!

Bart
_________________________________________
996 C4 cabriolet
Ex Boxster 2.5


08 aug 2012 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Is het niet mogelijk om dit probleem in plaat van bij Porsche voor te leggen , eens contactop te nemen met de leverancier van de info navteq
Zij weten toch vast wel mogelijkheden....
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


08 aug 2012 12:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Veel succes! In het verleden heb wel veel gehad aan gpsunderground.com, maar ook Google en TPB zijn natuurlijk je vriend. Bij mij ging het niet over PCM systemen, overigens.


08 aug 2012 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
@Eric: al iets nieuws kunnen ontdekken?


16 aug 2012 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4
Zeist
Bericht Re: uitdagend project: CD met recente kaarten voor PCM1 8-bi
Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de eerste versie van het navigatiesysteem een versie van 'Navmate' is (in één van de binaries op de CD komt de string navmate regelmatig voor). Op de site van Horizon Navigation wordt ook gesproken (http://www.horizonnav.com/products_sub.php?product=indash) over de samenwerking met Porsche.
[Edit 23-8-2012 08:56] Staat op de site dat ze navigatie voor Boxter hebben gemaakt: http://www.horizonnav.com/history.php [/Edit]

Wat ik vermoed is dat de 16-bits variant geen product van Navmate is, maar dat hier is samengewerkt met Navteq/Navtech. Dat verklaart dat de data niet meer compatibel is. Mocht iemand een kopie van de 16-bits versie hebben, dan kan ik kijken of ik hiermee op het juiste spoor zit.

In een poging om dit snel voor elkaar te krijgen, heb ik een email gestuurd aan Horizon Navigation met de vraag of er nieuwe kaarten te koop zijn. Helaas geen antwoord op gekregen.

Mijn volgende poging is het zoeken naar een recente versie van de Navmate kaarten (voor Europa dan) om te zien of de structuur hiervan overeenkomt. Hopelijk maakt dat het leven een stuk makkelijker.

Mocht een medeforummer (raar woord) zin hebben om hieraan mee te werken, laat het me dan weten via een PB.


22 aug 2012 21:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.