Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 20:01



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Dag mede Porsche liefhebbers,

Aangezien ik al een tijdje bezig ben met dit project en er veelste weinig 924's goed aangepakt worden, wil ik dit met jullie delen.

Ik heb de auto ongeveer 2 jaar geleden gekocht hier in Nederland. Het is een originele Nederlandse auto geleverd door Pon. Hij heeft een behoorlijk zwaar leven gehad de 102.000 km's die de auto MAAR gelopen heeft. Overal deuken, krassen etc. Gelukkig geen dusdanig ernstige schade waardoor roest is ontstaan (anders had ik hem overigens ook niet gekocht).

Hier een foto van de terugreis, samen met zijn broertje (mijn witte 924 S):

Afbeelding

Eenmaal thuis zijn we begonnen met het strippen van de auto zodat hij naar de spuiter kon. Hier heeft vervolgens ongeveer een jaar tussen gezeten dat ik niks meer aan de auto gedaan heb, omdat er een hoop projecten tussendoor kwamen van mijn pa en een maatje van mij.

Met een dode accu uiteraard als gevolg:

Afbeelding

Vervolgens zijn we verder gegaan met strippen. Dit heb ik afgelopen maand afgerond om hem vandaag weg te brengen naar de spuiter:

Afbeelding

Het is nu dus afwachten wanneer de auto terug is.

Ondertussen zijn er wel andere vordering voor het interieur, wat ook aardig aangepakt moet worden. De stoelen zijn behoorlijk aan zijn einde kwa bekleding. De stof is flinter dun, dit heeft als gevolg dat alles gescheurd is of compleet weg en doorgezakt is. De voorstoelen laat ik dan ook volledig restaureren. Bekleding is besteld bij werk924.com, heb ik goede ervaringen mee.

Afbeelding

Afbeelding

Ook elektrisch was er een hoop kapot, dit is wel gemaakt. Targadak functioneerde niet meer (tandwieltjes kapot, kortsluiting door een blootliggend draadje in de deur, waardoor de zekering er elke uitklapte) alle onderdelen besteld bij de Porsche dealer. Pookhoes kapot, nieuwe gemonteerd (origineel Porsche). Motorruim verlichting doet het ook weer. Een hoop problemen met lampjes, slechte massa vooral.

Motorisch is hij goed op een paar puntjes na. Mijn nokkenas keerring lekt als een zeef, dus die heb ik ook maar nieuw besteld. Daarna geef ik hem een grote beurt met nieuwe riemen, waterpomp etc. etc. K&N inlegfilter....gewoon meteen alles GOED !!!!

Ook heb ik een geboortecertificaat laten maken door PCG. Auto is matching numbers :cheers: :ba:

Afbeelding

Ik hoop dat jullie het wat vinden....ik wel in ieder geval :thumleft:


25 jan 2013 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Ik ook. Ben benieuwd naar als ie klaar is. Mooie bak. 8)


25 jan 2013 0:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Leuk! een 924 was mijn eerste Porche en heeft nog altijd een heel speciaal plekje in mijn hart. Ik ben vooral blij om te zien dat je hem echt restaureren en niet pimpen :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 jan 2013 8:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Mooi! Hoe is het mogelijk dat die auto er zo aan toe is na 100k km? Die bekleding.... heeft daar een Nijlpaard (in het paringsseizoen)op gezeten?


25 jan 2013 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
een mooie originele matching number 924 wordt nog eens geld waard.... mooi projectje :res:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


25 jan 2013 10:33
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Enguess schreef:
Mooi! Hoe is het mogelijk dat die auto er zo aan toe is na 100k km? Die bekleding.... heeft daar een Nijlpaard (in het paringsseizoen)op gezeten?


Alle duitse Porsche's die wij hebben, of gehad hebben waren er altijd veel beter aan toe als nederlandse Porsche's. Duitsers zijn gewoon veel zuiniger op hun auto's. Zo heb ik een tijdje geleden een 924 S verkocht (van origine een duitse auto) die 90.000km's had gelopen en die zag er smetteloos uit. Die is dan ook weer naar Duitsland gegaan, naar een verzamelaar.


25 jan 2013 11:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Citaat:
Ik hoop dat jullie het wat vinden....ik wel in ieder geval


Keep up the good work, Rick :!: :wink:


25 jan 2013 11:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Leuk hoor!
Ik heb de eerste serie limited le mans edition gehad. De witte met honinggraad velgen ... had hem misschien nooit weg moeten doen.
Ga je de originele striping ook weer opbrengen?


25 jan 2013 12:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
roondejong schreef:
Leuk hoor!
Ik heb de eerste serie limited le mans edition gehad. De witte met honinggraad velgen ... had hem misschien nooit weg moeten doen.
Ga je de originele striping ook weer opbrengen?


De eerste serie Le Mans hebben wij ook. Pas gekocht overigens. Daar hebben we ook al het nodige werk aan verricht om hem weer volledig origineel te krijgen.

Een S "Le Mans" heeft in de UK alleen de striping gehad. Daarom heet hij in de UK ook alleen LE MANS en in Europa "Exclusive".


25 jan 2013 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Rick_924S schreef:
roondejong schreef:
Leuk hoor!
Ik heb de eerste serie limited le mans edition gehad. De witte met honinggraad velgen ... had hem misschien nooit weg moeten doen.
Ga je de originele striping ook weer opbrengen?


De eerste serie Le Mans hebben wij ook. Pas gekocht overigens. Daar hebben we ook al het nodige werk aan verricht om hem weer volledig origineel te krijgen.

Een S "Le Mans" heeft in de UK alleen de striping gehad. Daarom heet hij in de UK ook alleen LE MANS en in Europa "Exclusive".


Striping kon je er als optie ook aflaten (zie ook Morgan), is in Europa ook gewoon een Le Mans.. :roll: :roll: :roll:

Is idd een leuk project... :cheers: :cheers: :cheers:

Ben zelf ook in het gelukkige bezit van een mooie originele (matching nummers en volledige historie) witte (1 van de 50 duits geleverde) 924S Le Mans (is dus de tweede serie met de 944 motor...)... :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


25 jan 2013 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Leuk project. De 924 altijd een leuke auto geworden. Lang ervan uitgegaan dat dat mijn eerste Porsche zou worden, uiteindelijk werd het toen een 944 type I.

Veel succces!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


25 jan 2013 21:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Targa911S1967 schreef:
Rick_924S schreef:
roondejong schreef:
Leuk hoor!
Ik heb de eerste serie limited le mans edition gehad. De witte met honinggraad velgen ... had hem misschien nooit weg moeten doen.
Ga je de originele striping ook weer opbrengen?


De eerste serie Le Mans hebben wij ook. Pas gekocht overigens. Daar hebben we ook al het nodige werk aan verricht om hem weer volledig origineel te krijgen.

Een S "Le Mans" heeft in de UK alleen de striping gehad. Daarom heet hij in de UK ook alleen LE MANS en in Europa "Exclusive".


Striping kon je er als optie ook aflaten (zie ook Morgan), is in Europa ook gewoon een Le Mans.. :roll: :roll: :roll:

Is idd een leuk project... :cheers: :cheers: :cheers:

Ben zelf ook in het gelukkige bezit van een mooie originele (matching nummers en volledige historie) witte (1 van de 50 duits geleverde) 924S Le Mans (is dus de tweede serie met de 944 motor...)... :lol: :lol: :lol:


Morgan is een Engels boek wat vertaald is. Dit was inderdaad in de UK zo dat je de striping eraf kon laten. In Europa is de striping nooit geleverd, omdat het hier in Europa nooit een Le Mans als naam heeft gekregen. In Frankrijk heet hij ook anders, namelijk "Spirit".

Heb je een foto van jouw witte toevallig? Ben ik wel erg benieuwd naar. Misschien als hij klaar is een mooie fotoshoot houden?!


26 jan 2013 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Geweldig! Leuk dat deze onderschatte auto nu ook eens goed wordt aangepakt!!!
:thumleft:


26 jan 2013 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Leuk project!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 jan 2013 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Allereerst; super cool project en leuke auto! Is dit degene waarvan het chassisnummer eindigt op een '5'? Moeilijk te lezen (opzet?) op de foto van het geboortecertificaat.

Kun je mij vertellen wat de interieurcodes (de twee karakters die op de optiecodesticker staan) van zowel de zwarte als van de witte auto zijn?


26 jan 2013 16:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
dapatch schreef:
Allereerst; super cool project en leuke auto! Is dit degene waarvan het chassisnummer eindigt op een '5'? Moeilijk te lezen (opzet?) op de foto van het geboortecertificaat.

Kun je mij vertellen wat de interieurcodes (de twee karakters die op de optiecodesticker staan) van zowel de zwarte als van de witte auto zijn?


De auto staat momenteel bij de spuiter, zo ook het onderhoudsboekje (ligt in de auto). Hier kan ik je dus even niet aan helpen. Hieronder een link waar misschien je info staat die je nodig hebt.

http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=68


26 jan 2013 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Gaaf project, wordt vast mooi!

Heb eventueel nog goede deurkaarten en een complete achterbank liggen in deze stof.
Komen dus ook uit een Le Mans.

Achterbank rugleuning moet herbekleed qua stof. Zitting achterbank is nog goed, deurkaarten ook meer dan prima.

Misschien iets voor je?

Groeten, Christian


28 jan 2013 19:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Ja dat is zeker wel wat. Doe mij even een PB, dan geef ik even mijn email adres door waar de foto's heen kunnen.


28 jan 2013 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Gaaf project Rick.

Ik volg je!

Groet Leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


10 maart 2013 10:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Heel mooi! Ik doe jaarlijks (dwz de laatste 2,5 jaar) gemiddeld 30000 km per jaar met de 924S; het is een verdomd competent, praktisch, en snel pakketje. En goedkoop te runnen: 8.6 l /100km, en ik rijd niet zoals ZEH pastoor!

Groetjes,

Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


12 maart 2013 13:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Hoe zijn de vorderingen Rick? Any news?

:D
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


20 aug 2013 14:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Ben ook benieuwd naar de vorderingen.
Ik ben eerder dit jaar nog naar eenzelfde auto gaan kijken (ook in NL), maar heb nu na een omweg via een 944-S2, een 944 turbo erbij.
Het wordt tijd dat wat meer 924-tjes de restauratie-aandacht krijgen die ze verdienen ! Alvast succes gewenst :thumleft:


25 aug 2013 14:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Leuk om te zien dat mensen benieuwd zijn naar de vorderingen. Auto staat helaas nog steeds bij de spuiter, schiet niet echt op (hij heeft het erg druk). Ook natuurlijk ondertussen bezig met een hoop andere Porsche's w.o. een 944 Swiss Edition.


31 aug 2013 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Zeker benieuwd naar de vorderingen!! Mooi om te lezen deze aandacht voor de 924S en er zelfs 2 hebben :thumleft:
_________________________________________
Geniet van je Porsche


31 aug 2013 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Restauratie 924 S 2.5 Exclusive "Le Mans"
Nog iets gebeurd hier?
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


04 feb 2014 2:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.