Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 11:29



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Wat beter audio geluid in een 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Wat beter audio geluid in een 993
Afgelopen weekend met de recent aangeschafte 993 op pad geweest en dat beviel goed! Het is heel wat anders dan een moderne Volvo waar ik de dagelijkse kilometers mee maak!!

Het grootste deel van de rit de radio uit gehad en geluisterd naar het fantastische motorgeluid.

Maar toen ik de radio aandeed viel het geluid wel heel erg tegen... Ik vervang de huidige Sony radio binnenkort voor een Becker Traffic Pro High Speed en denk dat ik dan misschien meteen wat andere speakers erin wil zetten.

Wat ik zo snel kan vinden is dat vóór 5,25 inch in past en achter 4x6 speakers. Nu wil ik absoluut dat de look origineel blijft. Dus geen andere speaker roosters. Ook wil ik niet knippen in de bedrading van de auto.

Iemand dit recent gedaan en een goede tip?

Overigens ook een "solisto" gescoord, die icm met de Becker radio geeft een perfecte verbinding met een iPod of iPhone. Dus kabeltje in het dashboardkastje en een iPod die ik nog over heb eraan en nog je eigen muziek mee ook.

Ohh en een vraagje aan Olaf, ik wil die radio er binnenkort in maken. Een of andere onverlaat heeft ooit de draadjes naar de radiostekkers doorgeknipt en met kroonsteentjes weer aan elkaar gemaakt. Dat vervang ik meteen voor krimp stootverbinders met lijmende buitenmantel. Dan ook meteen de speedpulse aansluiten. Hoe zat dat ook alweer? Is overigens het draad wat bij de antennekabel zit een 12v+ verbinding voor de antenneversterker? Die is nu niet aangesloten en het ontvangst is dan ook bagger. Waar leg jij altijd de GPS ontvanger?


13 aug 2013 0:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wat beter geluid in een 993
DLotus schreef:
Ohh en een vraagje aan Olaf, ik wil die radio er binnenkort in maken. Een of andere onverlaat heeft ooit de draadjes naar de radiostekkers doorgeknipt en met kroonsteentjes weer aan elkaar gemaakt. Dat vervang ik meteen voor krimp stootverbinders met lijmende buitenmantel. Dan ook meteen de speedpulse aansluiten. Hoe zat dat ook alweer? Is overigens het draad wat bij de antennekabel zit een 12v+ verbinding voor de antenneversterker? Die is nu niet aangesloten en het ontvangst is dan ook bagger. Waar leg jij altijd de GPS ontvanger?



En als antwoord daarop, DLotus ...

Heb je de zoekfunctie al gebruikt :?: :idea:

Alles wat jij vraagt is hier al ruimschoots aan bod gekomen :popcorn:

Kroonsteentjes is inderdaad een No-Go ... ook die krimp-stoot-verbinders-met-lijmende-buiten-mantel zou ik niet gebruiken. Gewoon (goed) solderen :wink:

Speedpulse kan je van de stuur-unit van de achterspoiler halen - deze zit ter hoogte van de tenen van de bijrijder.
Lichtgroen-draad (als ik mij niet vergis) ... wil je het PIN nummer .. dan even de voorgenoemde functie gebruiken 8)

A5 aan de ISO stekker is de aansluiting voor de antenne versterker. Als je een sound-pakket in de 993 hebt, zal je C6 hier ook op aan moeten/kunnen sluiten, aangezien de BTP's op C6 geen stroom hebben.

GPS ontvanger leg ik meestal in het midden onder de hoedenplank - snij je een stukje uit de isolatiemat - en dan klik je 'm zo op het metaal (magnetisch). Op deze plaats heeft de antenne het meeste zicht.


Succes met het gefreubel :!:


13 aug 2013 1:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Ik had inderdaad al even gezocht ja... Maar niet geheel gevonden wat ik zocht. Daarbij waren de discussies alweer wat ouder en heb ik bijvoorbeeld niets gevonden over eventuele verloopjes tussen Porsche stekkers en universele speakers of wat er achter de standaard roosters past.

En verder, als alles al aan bod is geweest, sluit dan het forum en zie het als naslagwerk...


13 aug 2013 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
DLotus schreef:
En verder, als alles al aan bod is geweest, sluit dan het forum en zie het als naslagwerk...


Beetje nare opmerking is dat, zeker als je zo netjes geholpen wordt :bang:. Verzekerings expert, zegt al genoeg natuurlijk over de persoon (eigen ervaring :mrgreen: )

Ik ben met hetzelfde klusje bezig, en kan alle info prima vinden op het forum, en dat de draadjes al wat ouder zijn geeft niks, dat zijn de auto's ook en daar veranderd in de regel niks aan. :thumleft:


13 aug 2013 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
ATanis schreef:
Verzekerings expert, zegt al genoeg natuurlijk over de persoon (eigen ervaring :mrgreen: )


Wat een bijzondere opmerking! Jammer dat je ervaring met een schade-expert een slechte is geweest. Ik weet dat de mensen waar ik schade voor regel doorgaans blij zijn met mijn bezoek en krijg gelukkig ook vaak dat achteraf nog even te horen. :thumleft:

Maar goed, zo op de persoon hoop ik niet dat jij het bedoelde toch? :popcorn:

Ik begrijp goed dat wanneer je wil weten wat voor olie/banden/velgen/schokbreker of benzine je in je auto moet stoppen daar al oeverloos veel discussies over bestaan. Ik heb hier gezocht en op Rennlist gezocht, maar kon op de vragen die ik stelde niet meteen antwoord vinden. Dit is tenslotte een discussie forum voor ondermeer eigenaren van een Porsche 993, dus heb een discussie gestart. :drive:

Zo heb ik tot nu toe al geleerd dat Olaf altijd de GPS ontvanger onder de hoedenplank plaatst. En ja, ik zal even opzoeken hoe ik die demonteer. :wink:

En wellicht zijn er mensen, zoals ATanis, die het klusje recent gedaan hebben (en niet in 2009) die mij kunnen adviseren of een tip kunnen geven voor een goede combinatie aan speakers die zij gevonden hebben. Misschien heeft Pioneer/Kenwood/Sony/Magnat/Dynaudio of infinity wel een nieuwe speaker op de markt die fantastisch past en nog goed geluid geeft ook.


13 aug 2013 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
is een 2e hand 993 soundpaket iets?


13 aug 2013 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Kijk, dat zou wel gaaf zijn! Al verlies je dan weer een vakje vooraan het deurpaneel.

Zoiets zal denk ik ook niet echt enigszins betaalbaar te vinden zijn. Of weet je iets tekoop?


13 aug 2013 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Ik heb in mijn 993 destijds passende gladen rs speakers gemonteerd en een aparte versterker. ........Topgeluid
Een Rockford fosgate punch versterker is zo klein dat ie probleemloos onder de passagierstoel past.
Past allemaal in de originele behuizing zodat het allemaal origineel oogt en blijft
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


Laatst bijgewerkt door thedutchguy op 13 aug 2013 18:43, in totaal 2 keer bewerkt.



13 aug 2013 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
DLotus schreef:
...die mij kunnen adviseren of een tip kunnen geven voor een goede combinatie aan speakers die zij gevonden hebben.


Nee, daar kan ik je niet mee helpen, heb zelf het soundpakket en miste alleen een originele radio.


13 aug 2013 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Hi DLotus

Ben absoluut geen expert op dit gebied. Ik heb echter wel een 993 met Becker Traffic Pro + Nokia Sound System en ik ben bij je in de buurt. Als je een keer wil neuzen hoe het bij mij zit vind ik dat prima.

Groeten,
Jasper


14 aug 2013 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Ik ben ook bezig geweest voor een informatie voor een geluidsinstallatie voor in mijn 964 C4.
Het geluid viel mij ook erg erg tegen. Niet van de motor maar het geluid uit de boxen.

Het merk Gladen hebben ze mij geadviseerd.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


14 aug 2013 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
thedutchguy schreef:
Een Rockford fosgate punch versterker is zo klein dat ie probleemloos onder passagiersstoel.


Wat voor type en gegevens heeft je versterker?
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


14 aug 2013 21:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Wat een erg mooie oplossing is, http://www.audiotec-fischer.de/match/pr ... rstaerker/
Mijn ervaring is met de Helix PP50 + PP10 subkist, de voorlopers van de huidige Match serie. Het mooie is dat dit systeem geen dikke voedingskabels vergt en gewoon doorkoppelt op ISO stekkers. Dus geen knip knip in je kabels, maar plug and play.
De afmeting van de versterker is een 6 tal DVD hoesjes op elkaar, raak je dus overal kwijt!
Daarnaast heb je een volwaardig DSP systeem, je kunt gratis files downloaden die de klank aanpast aan de auto maar via een PC kun je dit ook nog zelf aanpassen.
Bovenstaande lijkt wel reclame maar ik ben behoorlijk onder de indruk van het systeem! Heb "vroeger" heel wat boom boom installaties gebouwd maar dit maakt het een stuk eenvoudiger.

Nog even een toevoeging, ik zie dat ze voor Porsche nog geen soundfile hebben op de website. Echter weet ik dat mijn leverancier e.d. file voor je maakt zonder problemen.
http://www.emperor-audio.nl/index.php?i ... 85&lang=nl


03 sep 2013 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Vandaag even een speaker rooster aan de voorkant weg gehaald en het is wel overduidelijk waarom het geluid tegen valt.

Afbeelding

Dus wellicht zou gewoon dit setje vervangen al afdoende zijn. Iemand nog een set goede liggen? Anders bij alpo maar eens vragen wat ze nieuw kosten...

Afbeelding


11 sep 2013 19:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Nokia bagger :(
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


11 sep 2013 19:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
ik heb er destijds J&B speakers ingezet van dezelfde maat. Wereld van verschil. Anders dan de 'freaks' :wink: zouden willen, maar ik vond het een prima upgrade.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 sep 2013 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Wat beter audio geluid in een 993
Het gaat mij er om dat het geluid gewoon OK is. Merendeel van de tijd luister ik liever naar de motor ;-)

Als ik domweg dezelfde speakers erin zet heb ik geen gedoe met andere filters, tweeters, niet originele roosters etc. Een setje nieuw originele speakers is in een half uur gemonteerd en zit gewoon weer zoals het hoort. Al het andere is altijd gedoe...


11 sep 2013 19:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.