Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:52



Antwoord op onderwerp  [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 27  Volgende
Een echte "Nep" Turbo ;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Audi s4 Porsche 914 vw golf 1 cabrio
Rijssen
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo, dat is inderdaad een mooie set.
Heb het hele draadje doorgelezen, netjes dat je alles zelf aanpakt.
Af en toe een foto maken is ook altijd makkelijk als de boel weer in elkaar moet.


18 sep 2017 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx heren! :thumleft:

Foto's maak ik genoeg, wat ik hier op het forum laat zien is maar een selectie! :mrgreen:
Hopelijk zorgen mijn geheugen, het interwebs en de foto's ervoor dat ik de boel ook weer kan opbouwen.
Over de eerste maak ik me de meeste zorgen. :lol:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 sep 2017 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Weer ff bezig geweest met demonteren.
De benzine tank moest er aan geloven dus die moest maar eerst leeggehaald worden.
Onder de tank zitten twee aansluitingen die van de tank naar de body gaan, en de laagste heb ik als eerste losgehaald aan de "body-kant" en zo de benzine in een jerrycan opgevangen.

Afbeelding Afbeelding

Nadat het meeste eruit was heb ik twee griptangen op de slangen gezet zodat deze niet verder zouden lekken als ik de tank ging losmaken.
De tank zelf zit vast met 3 bouten icm met klemmen (in mijn geval maar 2.....) en de vulpijp bestaat uit twee delen. Verder zit er bovenop nog een sensor voor het benzineniveau en een soort van harde slang voor een compensatieresevoir (heb ik net even opgezocht :mrgreen: )
Dus als het goed is dit losdraaien en hij kan eruit.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Even de vulbuis losmaken, beetje wrikken want er zit een soort tape tussen de tank en de body (overigens behoorlijk vergaan) en voila, hij kan eruit!!!

Afbeelding Afbeelding

Daarna de ruitenwissermotor eruit. Normaliter zit die vast daar waar de draaiende delen door de body heen komen, maar geheel in de trant van mijn autootje, zaten deze al los en zat hij alleen nog vast
aan een soort dik flexibel stuk stof achter een van de tellers.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ff het lege bakje van de remvloeistof eraf en dan maar eens gaan kijken naar alle kabels.

Afbeelding

Voor wat betreft alle kabels heb ik echt gekeken naar hoe het zit en heb er over na lopen denken hoe ik dit het beste kan documenteren.
Mijn conclusie was: eruit met die zooi!!!!
Er zijn heel veel kabels niet aangesloten,zekeringshouder kapot, sommige kabels doorgeknipt en andere weer gebroken.
Dit gaat dus compleet vervangen worden door een gloednieuwe, dus dat maakt het demonteren een stuk makkelijker.

Afbeelding

De tellers zijn makkelijk te verwijderen, je kan ze er zo uitdrukken en dan alleen maar de kabels eraf halen.
Behalve de kilometerteller, deze zit vast met een dikke kabel die helemaal doorloopt naar achteren en er zit een dunner kabeltje aan vast om de dagteller op nul te zetten.
En voor die laatste moet je wel weten hoe je hem los moet halen. Er zit namelijk een heeeel klein schroefje om hem op zijn plek te houden.....en dat duurde even voordat ik het doorhad. :lol:

Afbeelding Afbeelding

Toen was het een kwestie van 2 schakelaars en een aansteker op het dashboard losmaken en de hele boel kon eruit gehaald worden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan ziet het er ineens een heel stuk kaler uit in de cockpit en het vooronder!!! :cheers:

Afbeelding Afbeelding

Volgende klus: stuurkolom, het bedieningspaneel van de verwarming, de kabelboom die naar de motor loopt, de pedalen en de remcylinder!!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 sep 2017 15:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat je dit allemaal aandurft! :thumleft:

Knap hoor! Althans, het eruit halen voor nu :mrgreen: Hoop niet dat er een topic komt à la Black Betty. Wie helpt mij met de laatste loodjes?!? :mrgreen:

(Geintje hoor, denk het allemaal goed komt)


21 sep 2017 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Het demonteren kan iedereen denk ik wel en het opbouwen gaat, denk ik, ook wel goed komen.
Maar er zijn nu al wel dingen waarvan ik weet dat ik ze ga uitbesteden. Het strak maken en het spuiten iig.
En de kabelboom laat ik ook maken....en misschien ook wel aansluiten.
Uitlijnen en eventueel uitwegen ook...
Ik heb geen zin in een auto die zwabberend over de weg zijn laklaag verliest terwijl er ergens iets in de fik vliegt door kortsluiting! :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 sep 2017 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
RESPECT!!!!


21 sep 2017 20:23
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
wat een hoop mensen niet zouden durven,doe jij gewoon :mrgreen: :thumleft: :res:


22 sep 2017 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Gaat voorspoedig toch.
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


22 sep 2017 17:00
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Je hebt de smaak nu te pakken lijk me :thumleft: Je kan hem al bijna naar de spuiter bregen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 sep 2017 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx heren!
Maar "bijna naar de spuiter" is wel erg optimistisch hoor..... :wink:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


23 sep 2017 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Black 993 ex 911 2.7S Targa bj. 77
N-br
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig :res:

Succes met verder te zetten stappen. :thumleft:


24 sep 2017 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx...en de volgende stappen zijn weer gezet!
Verder gegaan met het demonteren van de laatste dingen.
Stuurkolom, remcilinder, pedalen, kachelbediening en nog wat elektra.

Als eerste de stuurkolom en de elektra die er nog aan vast zit.
De kolom zelf zit vast met drie bouten, twee daarvan kan je alleen bereiken als de teller eruit is en er zit er nog één aan de onderkant.
Gelukkig heb ik al een andere stuurkolom want deze is echt niet meer bruikbaar. Er zit namelijk behoorlijk veel speling op en hij blijkt ook nog eens gebroken te zijn aan de onderkant.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Om de kolom er uit te halen moeten nog wel de schakelaars er afgehaald worden. Ik was bang dat ik hiervoor ieder draadje los zou moeten halen maar gelukkig viel het mee.
De schakelaars zitten alleen maar vast met twee kleine boutjes en als deze verwijderd zijn dan haal je de schakelaars er zo af.

Afbeelding Afbeelding

Er zat nog een kruisstuk vast aan de kolom en deze verwijder je niet zoals het kruisstuk dat in het midden van de stuuras zit.
Deze heeft namelijk een uitsparing in de as zitten waar de bout achter blijft zitten....gelukkig heb ik dit met beleid gedaan ipv met een hamer ofzo! :lol:

Afbeelding Afbeelding

Het bedieningspaneel van de kachel was gelukkig ook niet al te moeilijk. Deze zit vast met één boutje en hij klemt in het dashboard.
Als de bout los is kan je voorzichtig het hele paneel iets naar voren drukken en dan is het een kwestie van de elektra losmaken en je haalt hem er zo uit.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De remcilinder en de pedalenbox zijn ook niet al te moeilijk om eerlijk te zijn. Eerst even het gaspedaal losmaken en dan is het een kwestie van 4 bouten.
De bouten voor de remcilinder zijn ook direct twee van de vier bouten voor de pedalenbox. Om de remcilinder los te maken moet je deze nog wel loskoppelen van het pedaal.
Maar ook dat is appeltje eitje....er zit alleen een as die met borgpin de boel op zijn plek houdt. Er zitten ook nog twee plastic buisjes die door de carrosserie naar de kofferruimte en vastzitten aan
het remvloeistofresevoir.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan is de boel los en heb je er ook direct een bak zand bij :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

De overige elektra en de kabelboom en de flexibele kabel van de teller waren gewoon een kwestie van eruit halen.
Hetgeen dat door de tunnel naar achter gaat vereist wel wat geduld, ik wou niet alles er zo maar lukraak uit trekken, dus de kabelboom ging stukje voor stukje.

Afbeelding Afbeelding

Nu is de hele wagen kaal en kan ik op mijn gemak verder gaan met al het laswerk dat ik voor de boeg heb.....maar eerst maar even de boel opruimen :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


05 okt 2017 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig , :res: ga je zelf ook strak maken ?
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


05 okt 2017 23:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
gelukkig heb je veel foto's gemaakt voor als alles weer in elkaar moet worden gezet :res:


06 okt 2017 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Inderdaad....en anders raadpleeg ik het internet, mijn Haynes manual en ik krijg nog een Bentley workshop manual van P32again!
Moet helemaal goed gaan komen.

@Rijn: het strak maken wil ik laten doen alsmede het spuiten. Afgezien dat het volgens mij een kunst is om dit goed te doen heb ik ook niet het juiste licht er voor.
Althans.....ik weet niet of dat belangrijk is (lijkt me wel) maar ik denk dat een spuiter dit beter en sneller kan dan ik, veeeeel sneller!
Ben al een beetje aan het rondkijken naar spuiters vooral ook omdat ik nog met wat vragen zit vwb een rolkooi in een andere kleur dan de auto enzo.
Gelukkig heeft het allemaal geen haast. :wink:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


06 okt 2017 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
als ik zie hoeveel werk er in gaat zitten om alles "netjes" te verwijderen, RESPECT :cheers:

Tegelijkertijd vraag ik me dan af hoe je (als leek) dat allemaal weer "netjes" terug op zijn plaats krijgt. Ben benieuwd! Ik zou er zelf niet aan moeten denken, nachtmerries krijg je daar van lijkt me.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 okt 2017 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
zou wel weten met wie ik in ieder geval contact mee zou zoeken,om eens een en ander te bespreken

https://www.theovanrijn.nl/

ps geen aandelen en ook geen bekende van mij :salut:


06 okt 2017 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ga je ook terug naar de origineel gele kleur straks??
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


06 okt 2017 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Volgens mij is er ook al eens iets met blauw geprobeerd....


06 okt 2017 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Neppert schreef:
Ghehehe.....Snelheidsgeel gaat het niet worden!
Mooie kleur, maar niet voor mij!
Hij blijft in eerste instantie zwart en eventueel later Viola metallic of dat hele donkere blauw!


06 okt 2017 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
De kleur wordt zeker niet origineel en Viola metallic zie ik ook vanaf.
Dat was mijn keuze als ik de auto op zou bouwen als een 965.
Omdat hij nu weer een wat originelere look krijgt wil ik ook een kleur die daar meer bij past.
Iig waarschijnlijk wel blauw.
Deze kleur vind ik erg mooi alleen is deze auto in het echt babyblauw (gulf kleur!?!?) en zit hier een filter overheen.

Afbeelding

Deze auto vind ik ook erg gaaf, vooral het soort van two-tone gebeuren en de velgen (geen idee wat voor een velgen dit zijn)

Afbeelding

Dat het iets blauws gaat worden weet ik eigenlijk wel zeker (met witte strepen oid, soort van creme wit, afhankelijk van de kleur blauw)

@outletvalve:
Over het opbouwen maak ik me eigenlijk helemaal geen zorgen, sterker nog, ik kijk er echt naar uit om dit te gaan doen.
Er is zoveel informatie te vinden over hoe iets gemonteerd zit dat het gewoon een kwestie van puzzelen is (lijkt mij :D )
Omdat ik het zelf ook los heb gemaakt denk ik dat het wel goed gaat komen. :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


07 okt 2017 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nieuwe draadbomen maken lijkt me nog de grootste uitdaging .ik neem aan dat je dat uitbesteed?
En leuk om te lezen dat je aan het begin van dit topic er nog vanuit ging dat het een half tot 1 jaar ging duren, dacht ik te hebben gelezen .We zijn nu ruim 4 jaar verder :mrgreen:
Vindt het erg knap en gedurft dat je dit aanpakt op de manier waarop je het doet :thumleft:


07 okt 2017 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Hey die blauw witte ST is nog een fotoshoppie van mij. Mooie keuze..


08 okt 2017 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
@Peter: je hebt PB

@Erwin: Draadboom gaat inderdaad uitbesteed worden.
Dat ik in het begin dacht dat het een half jaar oid. zou gaan duren, kwam omdat ik toen alleen maar het blok wou plaatsen, wat elektra wou doen en apk klaar te maken.
Ik had zelf ook niet gedacht dat de plannen als snel zouden veranderen en hoe meer ik los haalde en kaal maakte, hoe meer werk ik vond dat ik maar beter toch kon gaan doen.
En voor ik het wist was ik bezig met een totale restauratie! :lol: :mrgreen:
Wat ook meespeelt is dat ik ook niet iedere week ermee bezig ben, soms doe ik wel een maand niks en heb ik er ook geen zin in.
Voor mij is het nog steeds een project waar geen eindtijd aan vast zit en waar ik alleen maar mee bezig ga als ik er echt zin in heb.
Zo houd ik het voor mezelf leuk en gaat het ook niet tegenstaan.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


08 okt 2017 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Wat een durf, wat een werk maar zo leuk om te volgen! Je enthousiasme spat er vanaf.
Ondanks dat ik van " het originele" bem, gaat dit supergaaf worden. Ben benieuw welke kleur je uiteindelijk kiest.
Keep up the good work!
En natuurlijk deze maar weer eens: :res:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


08 okt 2017 18:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BoeleBraaksma


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.