Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:07



Antwoord op onderwerp  [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Een echte "Nep" Turbo ;-) 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Neppert schreef:
Johann schreef:
ik ben volgens mijn slimme meter circa 30 euro in de maand kwijt aan stroom.

Die €30,- per maand waar jij over praat is dat bij continue verwarmen of alleen als je er bezig bent? Want continue verwarmen is nou ook niet iets wat voor mij nodig is.


Ik heb hem wel continue draaien maar dan met thermostaat, dus wellicht dat hij soms niet draaid. Waarom doe ik dat? Mijn garage staan vol met RVS kasten (een meter of 8 ) en die liggen vol met gereedschap en metalen onderdelen. Dat is een giga koudebron, dus als ik alleen maar stoken als ik wil sleutelen krijg ik de boel niet snel genoeg op temperatuur. Nu alle staal en RVS ook op temperatuur is, is het een stuk behaaglijker en prettiger om te sleutelen.

Qua isolatie heb ik steenwol tegen de muren met rd van 2.6 en 10cm dikke PIR platen onder de vloer en op het dak. In mijn vorige enkelsteensgarage had ik PIR tegen de muren en onder het dak met underpayment tegen allen muren en daarover gipsplaten. Daar kon ik echt van alles aan hangen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 jan 2021 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nou...genoeg tips, hier kan ik wel wat mee!

Ticcie schreef:
Ik heb een Meaco en doet het prima vanaf 1 graad.


Welke Meaco heb je en hoe groot is de ruimte waar je hem gebruikt?
Ik ben altijd geneigd om "overkill" aan te schaffen.... :lol:

Gipsplaten oid tegen de muur zie ik niet echt zitten, mijn garage hoeft geen showroom te worden en grote kans dat het bij mij toch snel naar de kl#te gaat en dat is dan ook weer zonde.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen het niet echt koud vond in mijn garage ondanks dat het toch redelijk gevroren heeft hier...dus dat is al gunstig.

Keep you posted!! :thumleft: :salut:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


20 jan 2021 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik heb een Meaco DD8L junior. Geschikt voor 165m3 maximaal, dus dat moet lukken :-) mijn garage is 55-60m3 en daar draait ie z’n hand niet voor om.
Op meaco.de is ie e50 voordeliger dan in Nederland en is ie e199 all-in. Best te doen vond ik.


20 jan 2021 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thanks! Ziet er veel belovend uit! :thumleft: :thumleft:
Nu maar eerst even de inhoud van mijn garage opmeten....komt de stelling van Pythagoras toch nog van pas!!!
:cheers:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 jan 2021 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zeg Gijs, ik zit hier al 11 jaar en jij ook...Alle tijd voor je klus maar 1 jaar geen updates? Moet toch iets te melden zijn....


02 dec 2021 23:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Neppert schreef:
Nu maar eerst even de inhoud van mijn garage opmeten....komt de stelling van Pythagoras toch nog van pas!!! :cheers:

Heb je een driehoekige garage dan?! :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 dec 2021 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
P32again schreef:
Zeg Gijs, ik zit hier al 11 jaar en jij ook...Alle tijd voor je klus maar 1 jaar geen updates? Moet toch iets te melden zijn....


Werkelijk helemaal niks te melden over de 911, sorry Melvin!! :oops: :oops: :oops:
De prioriteiten liggen op het moment totaal niet bij dit project, maar het idee is wel om er weer tijd voor vrij te maken.
In het afgelopen jaar heb ik veel tijd besteed aan mijn nieuwe huisje, mijn 944 en andere projectjes die ik hier niet post (niet Porsche gerelateerd)

horn schreef:
Heb je een driehoekige garage dan?! :twisted:


Bijna goed Horn.....nog even iets verder denken en je bent er...ik heb vertrouwen in je!!! :wink: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 dec 2021 13:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Je woont in een piramide !! :thumleft: (schuin dak?)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 dec 2021 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
ik zit ook met smart p updates te wachten :res:
_________________________________________
vroem vroem.......


15 dec 2021 18:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
De update is dat er geen update is (:


15 dec 2021 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nou Melvin en Goofy, door jullie gigantische groepsdruk ben ik maar weer eens aan de slag gegaan.
De voorkant van de auto is nu aan de beurt en daar zitten nog behoorlijk wat gaten en roest.
Het is echt plaatje over plaatje en slordig en snel gerepareerd....dan kan ik als leek natuurlijk beter.. :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Omdat gewicht besparen ook iets is wat ik beoog heb ik ervoor gekozen om de accubakken te verwijderen en ging ik op zoek naar een paar mooie plaatjes om dit op te vullen.
Voor een simpel stukje plaat met een versteviging erin betaal je al 100€+ en daar schrok ik een beetje van. Ook wil ik de neus gaan aanpassen zodat de oliekoeler een betere luchtdoorstroom krijgt
en het stukje dat je hiervoor kan kopen kost 350€+. Oftewel.....dat ga ik zelf maken en heb ik direct een goed excuus om weer eens wat leuk gereedschap te kopen.
De verzonken versteviging wou ik gaan maken met een voor/fels machine. Dus eerst even op youtube kijken hoe zoiets moet en werkt.....en wat schetste mijn verbazing....om het goed te doen moet
je eerst tegenovergesteld te werk gaan met een engels wiel. Vooral het engelse wiel was een stuk gereedschap wat al heeeeel lang op mijn verlanglijstje stond maar waar ik nooit echt een goede reden
voor heb gehad...tot nu dus. Op naar de site van mijn hofleverancier van goedkoop gereedschap en na een simpel rekensommetje bleek dat ik met gemak 250€ zou besparen door het zelf te doen.

De eerste vorm die ik wou maken voor de vervanging van de accubak bleek toch iets te hoog gegrepen te zijn dus daarna heb ik maar gekozen voor de wat simpelere jerrycan style!

Afbeelding Afbeelding

Het ging hier vooral mis omdat ik niet goed in geschat had dat er meer ruimte tussen zou moeten zitten dus de lijnen liepen maximaal door elkaar heen.
De jerrycan was makkelijker om te maken omdat ik ook makkelijker de plaat kon oprekken met het engelse wiel.

Afbeelding Afbeelding

Het engelse wiel moet je overigens wel modificeren omdat er vrij veel speling zit op de steun waar het onderste wiel in zit.

Afbeelding Afbeelding

Daarna nog even een hoek weggeslepen en ook hier was het weer plaatje over plaatje.
Het plaatje eronder heb ik alleen met het engelse wiel gerold en dat viel nog best tegen. Vooral het "sturen" met zo'n wiel vond ik erg lastig omdat dit tegenovergesteld werken is.
En om eerlijk te zijn zou ik 100x sneller geweest zijn als ik gewoon een grote ijzeren pijp om mijn werkbank had geklemd en het plaatje hierom heen had gebogen, maar dit was zoveel leuker om
te doen en lekker oefenen kan nooit kwaad natuurlijk.

Afbeelding Afbeelding

Nu alleen nog even het bovenste hoekje maken, die op de foto was niet die ik gebruikt had....moest wel 3x iets maken omdat het steeds net niet goed was, maar van die ik gebruikt had
was ik vergeten een foto te maken. Daarna alles lassen en in de primer zetten. En zo is er al met al toch weer behoorlijk veel roest verdwenen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


05 aug 2022 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Eindelijk eindelijk een update en weer nieuwe vaardigheden ook:) Ik wil de druk na 11 jaar niet verder verhogen maar wanneer is de volgende update?;)


05 aug 2022 17:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Lekker bezig! Het ziet er keurig uit :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 aug 2022 18:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Knap om dit zelf gewoon zo proberen te maken. Ben ervan overtuigd dat het goed komt, ook al duurt het wat langer.


05 aug 2022 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
P32again schreef:
Eindelijk eindelijk een update en weer nieuwe vaardigheden ook:) Ik wil de druk na 11 jaar niet verder verhogen maar wanneer is de volgende update?;)


Hopelijk binnen 11 jaar (:
Gaat echt goed komen nog ff geduld


05 aug 2022 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Respect Gijs wat je allemaal voor elkaar krijgt en doet :thumleft: . Het is echter al wel ff geleden voor een update :mrgreen: . Heb je nog nieuws?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


05 aug 2022 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Uiteraard is er weer een nieuwe update, ik heb nu namelijk de smaak weer helemaal te pakken.
Dus vandaag de auto even een kwartslag gedraaid zodat ik morgen kan beginnen aan de andere accubak!
Hopelijk zorgt deze update voor een beetje rust in jullie bovenkamers....want ik merk dat het de gemoederen nogal bezig houdt.

:finger: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


08 aug 2022 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Updates gaan nu wel heel snel
Echt ongekend
Suc6 met je projectje volg het al een tijdje


08 aug 2022 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
porschenot schreef:
Echt ongekend

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


08 aug 2022 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
:ba: :ba: :ba: :ba: :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


15 aug 2022 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Soms moet je je het als mens gewoon wat makkelijker maken en dat heb ik nu ook maar eens gedaan.
Vandaag zijn twee nieuwe voorschermen binnengekomen en die moesten uiteraard direct ff opgehangen worden.
De knipperlichtdelen die vorige week binnengekomen waren konden dus ook mooi even worden gepast.
Toch voelt het een beetje als verlies omdat ik eigenlijk mijn bestaande schermen wou gaan backdaten.
Maar toen ik de knipperlichtbehuizing ging passen in de stukken die ik aan de schermen zou gelast hebben zakte de moed me een beetje in de schoenen.
De pasvorm was echt slecht en het zou me heel veel tijd gekost hebben om dit netjes te krijgen en ik vraag het me ook af of het me gelukt zou zijn.
En soms moet je gewoon maar je verlies pakken en kiezen voor een andere optie.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Nu is het wachten op de voorbumper en ik moet een oliekoeler bestellen zodat ik echt verder kan met de voorkant.....
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


26 aug 2022 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nog ff volhouden en dan rij je er gewoon in weg


26 aug 2022 12:23
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat ziet er goed uit! Ik merk dat het ook bij jou begint te kriebelen om te gaan rijden met dat ding :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 aug 2022 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooie Gijs! Krijgt gelijk weer een smoeltje met de schermen erop!

Vraag mij alleen af waarom dit soort projecten altijd zo lang moeten duren :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


26 aug 2022 15:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Citaat:
Afbeelding


Ziet er leuk uit zo, maar een stuk vlakke plaat had ook gekund, zo is het n.l. bij de 11jes die niet meer die 2 accubakken hebben.

Ik heb juist 2 accubakken geplaatst - met 2 (kleinere) accu's --- o.a. voor een betere gewichts verdeling :idea:


27 aug 2022 1:56
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.