Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:42



Antwoord op onderwerp  [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 27  Volgende
Een echte "Nep" Turbo ;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Voor die naar de spuiter gaat zou ik m toch ook even op een richtbank zetten, even checken of alles nog binnen de toleranties valt. :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 aug 2017 14:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Helemaal eens met Cazzo. Het zal zonde zijn als je vers opgebouwde auto als een krab over de weg gaan en als een dweil door een bocht.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 aug 2017 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Cloaca schreef:
Je bent snel te bang... :wink:
Maar dat punt ben je al een tijdje geleden voorbij gegaan... :mrgreen:

Nou...om eerlijk te zijn lig ik er soms toch best nog wel een beetje wakker van :lol:

Maar als ik het goed begrijp kan ik dit stuk er gewoon uitzagen en opnieuw erin lassen.
Dat is goed nieuws :thumleft:
Vwb de mallenbank, kan ik dat doen als ik het laswerk aan de auto klaar heb of moet dit eerst gebeuren?
Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Auto gaat op de bank ===> auto krom===> recht trekken in een richtbank===> klaar is kees?!?!?!?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


29 aug 2017 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
hier bekend op het forum http://www.theovanrijn.nl/werkwijze

hier wat voorbeeldjes https://www.google.nl/search?q=porsche+ ... 40&bih=794

en dan alleen nog ff spuiten en afbouwen :mrgreen:


29 aug 2017 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Porschenot!

Na aanleiding van jouw post verder gaan zoeken naar een mallenbank en toen kwam ik uit bij een bedrijf dat redelijk bij mij in de buurt zit, namelijk Autorestauratie Raalte.
http://autorestauratieraalte.nl/mallenb ... etsysteem/
Dus ik dacht laat ik daar maar een even heenrijden en eens vragen wat de mogelijkheden zijn voor mijn auto en wat is nou de beste optie om verder te gaan.
Allereerst werd mij geadviseerd om pas te gaan lassen aan mijn auto als deze op de mallenbank zou staan. Op de bank wordt hij helemaal vastgezet en gefixeerd zodat je zonder
problemen kunt zagen en lassen aan de auto zonder dat de afmetingen in het geding komen (de meest professionele manier).
Het heeft geen zin om mijn auto af te lassen en dan pas op zo'n bank te zetten om tot de conclusie te komen dat hij krom of getordeerd is zodat er alsnog in gezaagd en gelast moet worden....de term: Het paard achter de wagen spannen was hier op van toepassing!
Dus...hoe nu verder aangezien ik het uiteraard gewoon thuis wil gaan doen.
Eerst kijken op het oog of de auto echt krom lijkt (niet dat het idee heb dat dat zo is, maar toch), dit kan je doen als je door de achteruit heen kijkt en dan naar de voorruit kijkt.
Als er dan veel verschil zit in de hoeken weet je dat de auto krom kan zijn. Ook ga ik de tip proberen van Erwin (rebel) hanteren, maak op twee vaste punten (voor en achter) lange rechte balken o.i.d. vast en kijk of deze verschillen ten opzichte van elkaar.
Daarbij krijg ik ook nog een lijst/afbeelding van de heren uit Raalte waar alle afmetingen opstaan, hiermee kan ik zelf dingen gaan meten.
Mocht het zijn dat het blijkt dat na deze controles de boel echt niet goed is ga ik toch even een andere weg inslaan en dan maar de wagen op zo'n bank laten zetten om te laten fixen.
Als dat niet het geval is dan werd mij de volgende werkwijze aangeraden......Naden controleren tijdens het opbouwproces.
Hierbij moet ik de kofferklep, het zijscherm en de deur weer monteren.
Als al deze naden goed zijn afgesteld kan ik de te vervangen stukken eruit gaan halen, daarna weer de naden controleren.
Zijn deze nog steeds goed, dan kan ik voorzichtig de nieuwe stukken erin lassen, en tijdens dit proces continue even stoppen om de naden te controleren.
Hopelijk gaat het op deze manier goed en krijg ik de boel gewoon in elkaar zonder dat ik het moet uitbesteden....
Het gaat overigens wel een heel gehannes worden om iedere keer het scherm en de deur erop en eraf te halen.... :( :( maarja....wat moet dat moet!
Ferry en Gerald in ieder geval dank voor de tijd en uitleg die ik gisteren van jullie gekregen heb, gaat mij zeker weer verder opweg helpen!! :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


31 aug 2017 9:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Kijk, goed bezig. :thumleft:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 aug 2017 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
De afgelopen dagen de koets op zoveel mogelijk punten gemeten en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben.
Eerst heb ik twee lange rechte stukken op de auto geplaatst om zo te checken of de wagen getordeerd is.
Dit profiel en de lat heb ik eerst gecontroleerd of ze zelf wel waterpas zijn uiteraard.
Als ik er dan langs heen kijk was goed te zien dat ze evenredig aan elkaar lopen, dus mijn conclusie: dit is recht! :cheers:
Afbeelding Afbeelding

Daarna ben ik de rest van de auto gaan meten aan de hand van de volgende schema's en afbeeldingen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Helaas heb ik nog niet alles kunnen doen omdat de hele ophanging er aan de voorkant nog onder zit en de 4 gaten in de bodem missen op 1 na (omdat er nieuwe stukken in zijn gezet).
Wat ik tot nu toe wel heb kunnen meten was allemaal goed en binnen de tolerantie's
Voor het meten heb ik voor sommige punten schietlood gebruikt, vooral omdat je het middelste van de punten moet pakken, wat vooral fijn is bij de motorsteunen achter.
Afbeelding Afbeelding
Voor de punten O, I, N gebruikte ik deze methode eerst ook en daar kreeg ik ongeveer 3,5cm verschil.
Direct gingen er bij mij alarmbellen af...maar wat bleek.....ik moest ze gewoon rechtstreeks meten. :lol:
A kwam uit op 566 (565,5 +/-1)
O kwam uit op 1222 (1220 +/-3)
N kwam uit op 1356 (1355 +/-3)
I kwam uit op 1325 (1323 +/-5)

De punten tussen de bevestiging voor de schokdempers waren ook goed.
Achter moet zijn 614 (+/-1) en voor moet zijn 985,4 (+/-1)
Afbeelding Afbeelding

Ik denk dat aan de hand van deze metingen ik wel kan stellen dat mijn koets goed genoeg is ondanks dat ik heb bodemgedeelte niet heb kunnen meten door het
gemis aan de benodigde gaten. Maar omdat mijn deuren verder goed passen en de naden (deuren, schermem en kofferklep) mooi lopen durf ik het risico wel te nemen om verder te gaan.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


07 sep 2017 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Das wel fijn om te weten :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 sep 2017 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig :thumleft:


07 sep 2017 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx, idd fijn om te weten. :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


09 sep 2017 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
:res: :res: :res: en wat een lef. Zeer goed bezig
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


14 sep 2017 0:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Rijn! :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


14 sep 2017 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Geen dank respect verdien men. Voor vragen stuur maar een Pb.
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


14 sep 2017 8:40
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooi man, ik vind je topic erg fijn om te volgen. Goed bezig :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


14 sep 2017 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Klassewerk!


14 sep 2017 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx heren!! :thumleft:

Vandaag even begonnen met het demonteren van het onderstel, het zit anders in de weg bij de komende laswerkzaamheden en het moet er uiteindelijk toch onderuit.

Afbeelding Afbeelding

Eerst begonnen met de remleidingen los te halen en dat ging redelijk vlot, alleen verwachtte ik niet dat er nog zoveel remvloeistof in zat dus dat werd uiteindelijk een redelijk zooitje. :bang:
Gelukkig kon ik er nog een emmertje onder zetten en dmv het intrappen van het rempedaal kon ik het meeste netjes opvangen. De klem op de laatste foto zat wel echt goed vast...gelukkig heb ik ondertussen geleerd dat je soms niet zo heel voorzichtig te werk moet gaan...dus een hamer en een doorslag pen boden uitkomst!!

Afbeelding Afbeelding

Daarna bezig met de stuurstang, eerst lekker met wd40 aan de gang en de bout ging er echt makkelijk af.
Ik dacht dat ik ze nu met gemak kon scheiden maar niets was minder waar... :(
Gelukkig herinnerde ik me een topic waar iemand hier een tool voor had (viewtopic.php?f=33&t=41658) en uiteindelijk heb ik deze gevonden bij de lokale gereedschapsboer. Ik was echt verbaasd over hoe vast dit ding wel niet zat....schrok me echt rot toen uiteindelijk, met veel kabaal, de boel loskwam. :shock: :shock: :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vanavond maar weer even verder!
Keep u posted :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 sep 2017 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooi! Even wat anders, wat vind je van de hoogte van de poetsbrug, heb je al rugpijn (;)) of is het voor het onderstel zo nog wel te doen.


15 sep 2017 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
De hoogte vind ik wel goed (+/- 90 cm), natuurlijk zou iets hoger misschien wel fijner zijn maar ik ben begonnen met as-steunen dus dit is al 10x beter.
Ik heb wel een oud bijzettafeltje wat als stoeltje fungeert en die combi werkt wel fijn!
Nooit last van mijn rug om eerlijk te zijn.
Wil je zelf ook een brug oid. gaan aanschaffen?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 sep 2017 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vandaag verder gaan met het demonteren van het onderstel en wonder boven wonder heb ik mijn doel gehaald: alles is er onderuit!!! :cheers:

Eerst de wielnaaf verwijderd, kapje eraf, een soort van borgmoer eraf en dan pak je de boel er zo af.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Toen geprobeerd om de veerpoot van de fuseekogel af te halen. Eerst wou ik schroef voor het kogelgewricht verwijderen maar deze zat echt moer vast.
WD40, verhitten en slaan met een hamer hielp echt niet, ik had de moer erop zitten maar toch het schroefdraad kapot geslagen. :(

AfbeeldingAfbeelding

Dus dan maar direct proberen de fuseekogel los te maken. Ik had hier al aardig wat horror-verhalen over gelezen en ik dacht dat het zonder special-tool niet zou lukken.
Contact gehad met P32again (zie verwijzing naar topic in mijn vorige post) en met zijn tips aan de gang gegaan.
En wat bleek: ze kwamen er zo af!!!! :thumleft: :thumleft:
Rechts met veel WD40, een verfbrander, een doorslag en een hamer. Links was alleen een kwestie van inspuiten en hameren.
Eerst zit er nog wel een soort van borgplaatje wat verwijderd dient te worden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Toen kon de veerpoot er zo af zodat ik makkelijk bij de stabilisatiestang kon komen (hier ben ik vergeten wat foto's te maken....excuus daarvoor :wink: )
De stang zit in rubbers die op zijn plek worden gehouden door afdekplaatjes en als deze eraf zijn is het gewoon een kwestie van de stang eruit halen....lekker simpel dus!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Volgende wat los gemaakt kon worden was de driehoekige draagarm. Voor zit hij vast met 2 bouten (blijkbaar mis ik een afdekplaat waar ook een 3e bout voor gebruikt moet worden)
En achter zit hij in de dwarsdrager geschoven en de torsie stang wordt gefixeerd door een soort van stelschroef. Lekker inspuiten die hap en hopen dat het niet al te vast zit.
Gelukkig viel ook dit allemaal mee en was het het meeste werk om de driehoek uit het rubber te wrikken.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


16 sep 2017 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nadat dit aan beide kanten klaar was had ik nog tijd over om te kijken of de dwarsdrager en het stuurhuis ook verwijderd konden worden.
Eerst een soort van beschermkap eraf (welke overigens aardig gebutst is) en dan kan je mooi bij de twee bouten waarmee het stuurhuis aan de dwarsdrager zit.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Als het stuurhuis en de dwarsdrager van elkaar gescheiden zijn moet je in de kofferruimte nog even de stuurstang losmaken en dan kan je de boel er zo onder uit halen.
Afbeelding

En toen was het ineens leeg onder de auto!!!! :cheers: :cheers:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Resultaat van de dag is weer een mooie verzameling oud ijzer!!

Afbeelding

Al met al een zeer productieve dag, het volgende klusje wordt het verwijderen van de benzinetank.....lijkt me wel zo verstandig als ik aan de voorkant moet gaan lassen :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


16 sep 2017 19:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Toppertje man! :res:


16 sep 2017 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Heel lekker bezig! Geeft altijd veel voldoening als je zo'n demontage klusje klaar hebt.

Groupbuy starten voor de onderstel revisie onderdelen :?: .

Wat betreft m'n brug:
Ik twijfel nog tussen een poetsbrug of toch een schaarbrug die wat hoger kan, alleen moet ik daarvoor oa. Een andere garagedeur zetten en m'n zolder eruit slopen :mrgreen: .
Geen drama maar wel weer extra werk.


16 sep 2017 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
:res: Zou t zelf benauwd krijgen van al die losse onderdelen. "Hoe krijg ik dit in $££#%naam weer in elkaar?" Gelukkig ken ik mijn beperkingen, houd t dus bij tanken en ruitensproeiervloeistof :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 sep 2017 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Targa Floriaan schreef:
"Hoe krijg ik dit in $££#%naam weer in elkaar?"

Denk dat het wel los gaat lopen, veel info is te vinden (exploded views) en ik heb het al eens uit elkaar gehaald....vaak weet ik dan wel ongeveer hoe het zat.
hoop ik......

Tuck-under schreef:
Groupbuy starten voor de onderstel revisie onderdelen :?:


Ik denk niet dat ik ga reviseren...sry!
Zit er aan te denken om een compleet nieuwe set te kopen.
Dit is wat ik uiteindelijk toch wil, dus is het alleen maar extra geld verspillen om eerst de boel te reviseren.
Afbeelding

Tuck-under schreef:
Ik twijfel nog tussen een poetsbrug of toch een schaarbrug die wat hoger kan.


Dan zou ik voor een schaarbrug gaan, die kan hoger maar hoeft niet.
Dus kun je later nog beslissen of je de boel gaat verbouwen om het maximale eruit te halen.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


18 sep 2017 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooi werk zeg :thumleft: en dat setje ziet er gelikt uit :thumleft:

Leuk draadje om te volgen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


18 sep 2017 10:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.